Zooloretto

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Zoolorettogra planszowa z gatunku eurogier wydana w 2007 roku, zdobywca nagrody Spiel des Jahres 2007. W Polsce została wydana przez wydawnictwo G3.

Spiel des Jahres (niem. gra roku) – prawdopodobnie najbardziej prestiżowa nagroda przyznawana w dziedzinie gier planszowych.BoardGameGeek – angielskojęzyczny portal założony w 2000 roku będący kompendium wiedzy o grach planszowych z całego świata.

Każdy z graczy jest właścicielem ogrodu zoologicznego. Pozyskując stada zwierząt i rozmnażając je, gracze mogą zwiększyć liczbę odwiedzających, za co otrzymują punkty zwycięstwa.

Wersja gry na urządzenia iPhone oraz iPod Touch została wydana w maju 2009.

Nagrody[ | edytuj kod]

  • Spiel des Jahres 2007 – wygrana
  • Golden Geek Awards 2007 – najlepsza gra rodzinna – wygrana
  • Golden Geek Awards 2007 – najlepsza gra dla dzieci – wygrana
  • Deutscher Spiele Preis 2007 – V miejsce
  • Japan Boardgame Prize 2007 – najlepsza zagraniczna gra dla początkujących – wygrana
  • Przypisy[ | edytuj kod]

    1. Zooloretto' Board Game from SpinBottle Games and Chillingo (ang.). toucharcade.com, 2009-05-23.
    2. Golden Geek (ang.). boardgamegeek.com. [dostęp 2011-04-04].
    3. Japan Boardgame Prize 2007 (ang.). u-more.com. [dostęp 2011-04-04].

    Linki zewnętrzne[ | edytuj kod]

  • Zooloretto w serwisie BoardGameGeek (ang.)
  • iPod touch – kieszonkowy odtwarzacz MP3 firmy Apple Inc., zasadniczo wielofunkcyjny palmtop z systemem operacyjnym iOS, zaprezentowany 5 września 2007. Jest to pierwszy iPod z wbudowanym Wi-Fi, z bezpośrednim dostępem (jedynie bezprzewodowym) do internetu, w tym przez przeglądarkę sieciową, a także specjalną przeglądarkę serwisu YouTube bez pomocy wtyczki Adobe Flash i sklepu internetowego iTunes Store. Szacuje się że sprzedano 32 miliony sztuk iPodów touch (dane pod koniec 2009).Eurogra (ang. eurogame) – gatunek gier planszowych, które charakteryzują się prostymi zasadami, relatywnie krótkim czasem gry, dość wysokim poziomem abstrakcji oraz bardzo ograniczoną interakcją między graczami. Projektanci tego rodzaju gier starają się wyeliminować element losowy i skupiają się na odpowiednich strategiach i optymalizacji ruchów, gdzie każdy z graczy zdobywa najczęściej punkty zwycięstwa i uczestniczy w rozgrywce do końca.




    Reklama