Yammer

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Yammer – sieć społecznościowa typu enterprise, która działa w modelu freemium. Platforma jest wykorzystywana do wewnętrznej komunikacji w firmach i organizacjach. Jest przykładem oprogramowania społecznościowego używanego w środowisku biznesowym (Enterprise 2.0).

Enterprise 2.0 to termin opisujący społecznościowe oprogramowanie używane w środowisku biznesowym. Idea Enterprise 2.0 bazuje na rozwiązaniach stosowanych w mediach społecznościowych. Charakteryzuje się ono dużą elastycznością, oddaje użytkownikom możliwość budowania struktury informacji, w przeciwieństwie do klasycznych rozwiązań. Definicja Enterprise 2.0 została sformułowana przez Andrew McAffe.Microsoft Office 365 to zbiór aplikacji i usług dostępnych z serwerów Microsoft. Korzystanie z tego produktu wiąże się z miesięczną opłatą w zależności od wybranego planu, płatną za użytkownika.

Cechy[ | edytuj kod]

Zasada działania usługi Yammer opiera się na sieciach, które są przestrzenią przeznaczoną dla danej organizacji. W ramach danej sieci mogą być tworzone grupy, które mają na celu podział komunikacji na określoną tematykę związaną np. z działami lub zespołami w organizacji. Grupy mogą być widoczne dla wszystkich pracowników organizacji lub ukryte, wtedy są widoczne wyłącznie dla zaproszonych osób. Domyślnie, do sieci utworzonej w usłudze Yammer mogą uzyskać dostęp wyłącznie osoby posiadające adres e-mail w domenie organizacji.

Freemium – model biznesowy, w którym produkt lub usługa (najczęściej oprogramowanie, gra komputerowa, usługa internetowa) jest dostępna za darmo, ale korzystanie z zaawansowanych funkcji lub uzyskanie niektórych wirtualnych dóbr wymaga wykupienia wersji premium. Słowo „freemium” to kontaminacja łącząca dwa aspekty modelu biznesowego: „free” (za darmo) i „premium”.


Podstrony: 1 [2] [3]




Reklama