Wurm Online

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Wurm Onlinegra komputerowa z gatunku MMORPG z otwartym światem, tworzona w języku Java i przy użyciu biblioteki Lightweight Java Game Library, rozwijana przez firmę Code Club AB.

Jaskinia – naturalna pusta przestrzeń w skale o rozmiarach umożliwiających jej penetrację przez człowieka. Najliczniejsze są jaskinie krasowe, grawitacyjne, tektoniczne, lodowcowe, wietrzeniowo-erozyjne lub pseudokrasowe. Odkrywanie (eksploracja), dokumentowanie oraz naukowe badanie jaskiń to speleologia.Tutorial (z ang. korepetycje, samouczek) – artykuł typu „krok po kroku”, publikacja pozwalająca łatwo nauczyć się obsługi programów, programowania czy tworzenia grafiki. Terminem tym określa się również programy lub komputerowe prezentacje pełniące takie funkcje.

21 października 2015 roku na platformie Steam została wydana samodzielna wersja gry pt. Wurm Unlimited, która umożliwia rozgrywkę w trybie jednoosobowym oraz możliwość stawiania własnych serwerów gry.

Rozgrywka[ | edytuj kod]

Grę można określić jako survival MMO, w której można dostrzec podobieństwo do gry Minecraft. Gracz zaczyna rozgrywkę na wyspie pełnej lasów, jezior i gór, gdzie nie występuje cywilizacja. To zadaniem gracza jest tworzenie przedmiotów czy budynków. Wurm Online posiada w pełni interaktywny krajobraz. Drzewa można ściąć, by znów je posadzić, ziemię kształtować, tworząc doliny i wzgórza, w górach drążyć jaskinie lub podziemne przejścia. W Wurm Online gracz nie spotka klas bohatera i poziomów doświadczenia. W zamian postać posiada możliwość zdobywania różnego typu umiejętności oraz występujących po walce lub upadku z wysokości wyleczalnych ran.

Poziom doświadczenia (ang. experience level) – termin z zakresu mechaniki stosowany w grach fabularnych (RPG) wliczając w to ich komputerowe wersje i MMORPG, a także grach innych gatunków.Temperatura – jedna z podstawowych wielkości fizycznych (parametrów stanu) w termodynamice. Temperatura jest związana ze średnią energią kinetyczną ruchu i drgań wszystkich cząsteczek tworzących dany układ i jest miarą tej energii.

Niemal wszystkie dostępne przedmioty w grze są stworzone przez samych graczy. Surowce zostały wytworzone, lub też zebrane z krajobrazu gry. Posiadają wagę, stopień uszkodzenia, poziom jakości, wielkość, temperaturę. Większość rzeczy można ulepszyć lub zmodyfikować. Wyrób niskiej jakości przedmiotów nie jest kłopotliwy, jednak już stworzenie przedmiotu o wyższym standardzie wymaga większego doświadczenia już przy zbieraniu materiałów.

Gry-Online (zapis stylizowany GRY-OnLine) – polska strona internetowa poświęcona grom komputerowym. Strona została założona 1 stycznia 2001 jako serwis informacyjny. Jego redaktorem naczelnym jest Łukasz Malik. Siedziba redakcji znajduje się w Krakowie. Jedną z większych części serwisu jest Encyklopedia Gier. Wielka Encyklopedia Gier co roku (do 2009) była wydawana przez firmy Gry-OnLine S.A. i Axel Springer w wersji płytowej.Cykl życia programu – seria kolejnych zmian programu, w trakcie których sukcesywnie odbywa się dodawanie nowych funkcji oraz usuwanie powstających w trakcie rozwoju błędów (tzw. bugów).

Gracze Wurm Online mają możliwość tworzenia społeczności wiejskich poprzez nabywanie wsi przy pomocy aktu prawnego, za pieniądze z gry. Wioski te (deed) dostarczają straż miejską NPC, chroniącą graczy i dobytku we wsi. Poza wioskami gracz posiada swobodę, jednak nielegalna działalność powoduje zmniejszenie liczby strażników.

Steam (ang. para) – system dystrybucji cyfrowej, system zabezpieczeń oraz system gry wieloosobowej stworzony przez Valve Corporation.Wojna (ang. war, fr. guerre, niem. Krieg, hiszp. guerra, łac. bellum) – zorganizowany konflikt zbrojny między państwami, narodami lub grupami etnicznymi i społecznymi.

Produkcja[ | edytuj kod]

Produkcja przedmiotów w grze stanowi jedną z podstaw rozgrywki, może być ona złożona i czasochłonna (np. produkcja statku lub budowa domu) i nierzadko potrzeba wielu prób. Dla przykładu chcąc zrobić miecz, potrzebne jest odpowiednie żelazo. Żelazo można uzyskać znajdując rudę żelaza, którą należy wydobyć przy pomocy kilofa (też wcześniej zrobionego). Następnie należy rozpalić ogień (do którego potrzebna jest podpałka z drewna) oraz przetopić wykopaną rudę. Jednak do wykucia potrzebny jest młotek, do którego trzeba zrobić drewniany trzonek, zaś aby wykonać sam trzonek należy w kolejności: ściąć drzewo (tu potrzebna siekiera), pociąć cały pień w kłody i z tych dopiero można zrobić potrzebny trzonek. W rezultacie użytkownik, chcąc uzyskać miecz, przechodzi wiele podobnych czynności. Zdarza się, że popełnia błąd, wtedy część procesu trzeba powtarzać, lub tworzyć od nowa jeśli ilość nieudanych prób przekroczy wytrzymałość używanego materiału.

Ten artykuł opisuje ważne wydarzenia w 2006 roku w grach komputerowych i wideo. Zapoznaj się również z: Historia gier komputerowych.MMORPG (skrót od Massively multiplayer online role-playing game) – rodzaj gier komputerowych RPG, w których duża liczba graczy może grać ze sobą w wirtualnym świecie. Podobnie jak w innych rodzajach RPG gracz wciela się w postać i kieruje jej działaniami. Dostęp do gier MMORPG zwykle jest zapewniany przez producenta gry. Gry tego typu są bardzo popularne na całym świecie. Ciężko jednak oszacować konkretną liczbę, ze względu na fakt, iż wydawcy mają tendencje do podawania liczb ze swoich baz danych, jako ogólną liczbę osób, które w ogóle grało w daną grę. Bazując jednak na dochodach wydawców, liczbę graczy w 2010 roku szacowano na 61 milionów, z czego 44 miliony tylko w Stanach Zjednoczonych.


Podstrony: 1 [2] [3]




Warto wiedzieć że... beta

Bohater niezależny (BN; ang. non-player character, non-person character lub non-playable character, skracane do NPC) – w grach fabularnych i niektórych fabularnych grach komputerowych określenie każdej postaci, w którą nie wciela się żaden z graczy. Odgrywana jest ona przez Mistrza Gry lub program.
Wieś (łac. pagus, rus) – jednostka osadnicza o zwartej, skupionej lub rozproszonej zabudowie i istniejących funkcjach rolniczych lub związanych z nimi usługowych lub turystycznych, nieposiadająca praw miejskich lub statusu miasta (art. 2 ustawy z 29 sierpnia 2003 o urzędowych nazwach miejscowości i obiektów fizjograficznych).
Otwarty świat zwany też piaskownica lub sandbox – jeden z typów projektowania gier komputerowych, opartych na piaskownicy. Termin ten służy też do określania gier, w których graczowi jest dostarczany świat, będący do odkrycia w stosunkowo dowolny sposób, bez sztucznych ograniczeń środowiska gry, z możliwością integracji z tym światem i bez liniowości rozgrywki.
Waga – przyrząd do wyznaczania masy ciał na zasadzie równoważenia sił lub wykorzystania zjawisk fizycznych. W prostej wadze szalkowej jedną z sił jest ciężar ciała o mierzonej masie, drugą – ciężar odważników lub inna wyskalowana siła.
Lag – termin stosowany w żargonie informatycznym w odniesieniu do szybkości działania sieciowych programów komputerowych. Termin ten jest używany gdy aplikacja nie reaguje w odpowiedni sposób na przesyłane sygnały sterujące w sieci, przetwarzane przez dużą ilość hostów pośredniczących. W znaczeniu ogólnym słowem tym określa się niepowodzenie w nadążaniu za czymś lub pozostawanie w tyle.
Rana – uszkodzenie ciągłości skóry, a często również głębszych tkanek lub narządów na skutek urazu mechanicznego. Istnieją rodzaje ran, które powstają w wyniku innych procesów chorobowych, np. owrzodzenie żylakowe, owrzodzenie troficzne (odleżyna), owrzodzenie neuropatyczne, czy też rana powstała w wyniku niedokrwienia lub zakażenia tkanek.
Umiejętność (z ang. skill) to obok współczynników typ danych liczbowych w grach fabularnych, opisujących postać gracza. Umiejętności określają jak zaawansowana jest w danej dziedzinie postać. Im większa jest wartość danej umiejętności, tym łatwiej jest wykonać postaci test związany z nią. Umiejętności dotyczą zasadniczo dziedzin, których można się nauczyć; ponadto zwykle łatwiej jest je zdobyć (lub zwiększyć ich poziom) niż współczynniki.

Reklama