Virgin Interactive

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Virgin Interactive (w latach 1981–1994 pod nazwą Virgin Games) – brytyjski wydawca gier komputerowych, działający w latach 1981–2003.

Sir Richard Charles Nicholas Branson (ur. 18 lipca 1950) – brytyjski przedsiębiorca, miliarder, twórca obejmującej ponad 400 firm Virgin Group. Branson jest czwarty na liście najbogatszych osób w Wielkiej Brytanii. Zgodnie z listą miliarderów magazynu Forbes z roku 2011, jego majątek wyceniany jest na 4,2 miliarda dolarów. W 1998 roku Branson wydał autobiografię, zatytułowaną Losing My Virginity, stała się ona światowym bestsellerem.Cannon Fodder – wojenna gra komputerowa stworzona przez Sensible Software, będąca połączeniem gry zręcznościowej z elementami RTS.

Virgin Interactive powstało za sprawą Richarda Bransona w ramach konglomeratu Virgin Group. W latach 80. XX wieku zajmowało się dystrybucją gier przeznaczonych na takie platformy, jak Amiga, ZX Spectrum, Amstrad CPC i Commodore 64. W latach 90. wsławiło się jako wydawca takich gier, jak Dune (1992, Cryo Interactive), The 7th Guest (1993, Trilobyte), Cannon Fodder (1993, Sensible Software) i Command & Conquer (1995, Westwood Studios).

ZX Spectrum – jeden z pierwszych małych komputerów domowych wyprodukowanych przez angielską firmę Sinclair Research Ltd. w roku 1982, następca ZX-81. Początkowo model miał nazywać się ZX-82.Titus Interactive, wcześniej Titus Software – francuska firma zajmująca się produkcją i dystrybucją gier komputerowych.

Kryzys Virgin Interactive przypadł na przełom XX i XXI wieku. W 1999 roku spółka została sprzedana przez Bransona. Aktywa spółki zakupiło francuskie przedsiębiorstwo Titus Interactive, które zmieniło jego nazwę na Avalon Interactive w 2003 roku. Ta firma działała do 2005 roku, kiedy upadła wraz ze swoją spółką-matką.

Gra komputerowa (gra wideo, ang. video game) – rodzaj oprogramowania komputerowego przeznaczonego do celów rozrywkowych bądź edukacyjnych (rozrywka interaktywna) i wymagającego od użytkownika (gracza) rozwiązywania zadań logicznych lub zręcznościowych. Gry komputerowe mogą być uruchamiane na komputerach osobistych, specjalnych automatach, konsolach do gry, telewizorach, telefonach komórkowych oraz innych mobilnych urządzeniach, nazywanych łącznie platformami sprzętowymi. Zadania stawiane przed graczem w grach komputerowych różnią się w zależności od gatunku i mogą polegać na przykład na rozwiązaniu zadania logicznego, eliminacji wirtualnych przeciwników czy też rywalizacji ze sztuczną inteligencją bądź innymi graczami (gra wieloosobowa); interaktywna rozrywka w celach zawodowych nosi nazwę sportu elektronicznego.Amstrad CPC (w Niemczech produkowany jako Schneider CPC) to jeden z pierwszych komputerów domowych (CPC – ang. Colour Personal Computer z trzynastocalowym monitorem kolorowym GTM640, choć dostępny był też z monitorem monochromatycznym GT65/66 – zielonym).

Przypisy[ | edytuj kod]

  1. 1980s (ang.). Virgin Interactive. [dostęp 2015-02-20].
  2. Victor Chiang: Richard Branson Launches Virgin Gaming, An Online Game Tournament Service (ang.). W: Forbes [on-line]. 2010-06-15. [dostęp 2015-02-20].
  3. Tough Titus. „PC Zone”. 80 (wrzesień 1999), s. 20. Dennis Publishing. ISSN 0967-8220. 
  4. Tor Thorsen: Titus bankrupt, Interplay's future uncertain (ang.). GameSpot, 2005-01-05. [dostęp 2015-02-20].
International Standard Serial Number, ISSN czyli Międzynarodowy Znormalizowany Numer Wydawnictwa Ciągłego – ośmiocyfrowy niepowtarzalny identyfikator wydawnictw ciągłych tradycyjnych oraz elektronicznych. Jest on oparty na podobnej koncepcji jak identyfikator ISBN dla książek, ISAN dla materiałów audio-wideo. Niektóre publikacje wydawane w seriach mają przyporządkowany zarówno numer ISSN, jak i ISBN.Cryo Interactive Entertainment – francuska firma komputerowa produkująca gry PC. Powstała w 1992 roku, ale nieoficjalnie działała już od 1989 roku pod nazwą Cryo. Upadła w 2002 roku.




Reklama