Tramwaje w Cincinnati

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
.mw-parser-output table.transport-autobus td.naglowek{color:white!important;background:#007c06!important}.mw-parser-output table.transport-trolejbus td.naglowek{color:white!important;background:#0432c8!important}.mw-parser-output table.transport-tramwaj td.naglowek{color:white!important;background:#c80404!important}.mw-parser-output table.transport-metro td.naglowek{color:black!important;background:#7d7d7d!important}.mw-parser-output table.transport-kolej td.naglowek{color:white!important;background:green!important}.mw-parser-output table.transport-wodny td.naglowek{color:white!important;background:blue!important}

Tramwaje w Cincinnati – system transportu tramwajowego działający w Cincinnati, w stanie Ohio, w Stanach Zjednoczonych.

Transport Miejski i Regionalny – istniejące od 1982 roku czasopismo naukowe wydawane przez Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej. Tytuł publikuje artykuły z zakresu nauk technicznych oraz ekonomicznych. Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej (SITK) – organizacja naukowo-techniczną zrzeszająca inżynierów i techników specjalności związanych z transportem drogowym i kolejowym.

Historia[ | edytuj kod]

Od 1859 w Cincinnati funkcjonowały tramwaje konne. W 1872 wprowadzono pięć kolei linowych, które ciągnęły specjalne platformy, na które wjeżdżał tramwaj konny. W czasie gdy jedna platforma zjeżdżała z tramwajem w dół, druga wjeżdżała na wzniesienie. Od 1898 wprowadzono tramwaje elektryczne, w tym kolej linowo-terenową, która działała do 1948. Całkowita likwidacji sieci nastąpiła w 1951.

Kolej linowo-terenowa – środek transportu szynowego, stosowany zazwyczaj do pokonywania spadków terenu. Wagon porusza się po torze za pomocą liny napędowej, zaś ta przesuwa się na kółkach podporowych między szynami. Istnieją dwa zasadnicze rodzaje tych kolei:Tramwaj konny – dawny lekki pojazd szynowy służący do komunikacji miejskiej, zaprzęgany w jednego lub dwa konie, rozpowszechniony od połowy XIX wieku.

System tramwajowy pod nazwą Cincinnati Bell Connector, uruchomiono ponownie dla pasażerów 9 września 2016. Tramwaje kursują w centrum miasta po pętli o długości 5,8 km (3,6 mil).

Galeria[ | edytuj kod]

  • Tramwaje w 1951

  • Przypisy[ | edytuj kod]

    1. Tomasz Magiera, Kaja Wójcik, Paweł Kułaga. Naziemne systemy transportu linowego wspomagające miejskie środki transportu – rozwiązania historyczne. „Transport Miejski i Regionalny”. 01/2017, s. 19, styczeń 2017. redaktor naczelny Wiesław Starowicz. Kraków: Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej. ISSN 1732-5153 (pol.). 
    2. Historical Atlas of Cincinnati, www.nku.edu [dostęp 2018-09-22] (ang.).
    3. Design & Route, www.cincinnati-oh.gov [dostęp 2018-09-22] (ang.).
    4. News - Cincinnati Streetcar, www.cincinnatibellconnector.com [dostęp 2018-09-22] (ang.).
    Cincinnati – miasto w USA, w stanie Ohio. Leży nad rzeką Ohio (na jej północnym brzegu), będącą jednocześnie granicą ze stanem Kentucky. Wraz z przedmieściami, enklawami, zarzecznymi miastami i przedmieściami stanu Kentucky ulokowanymi w hrabstwach Boone, Kenton i Campbell, i przyległym pograniczem stanu Indiana (przede wszystkim Lawrenceburg), ok. 1,5 mln ludności zamieszkuje aglomerację Cincinnati z tendencją wzrostową.International Standard Serial Number, ISSN czyli Międzynarodowy Znormalizowany Numer Wydawnictwa Ciągłego – ośmiocyfrowy niepowtarzalny identyfikator wydawnictw ciągłych tradycyjnych oraz elektronicznych. Jest on oparty na podobnej koncepcji jak identyfikator ISBN dla książek, ISAN dla materiałów audio-wideo. Niektóre publikacje wydawane w seriach mają przyporządkowany zarówno numer ISSN, jak i ISBN.




    Reklama