Telewizja komercyjna

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Telewizja komercyjnastacja telewizyjna utrzymująca się z własnych środków, przede wszystkim z reklam. Program dopasowany jest do gustów większości widzów lub ich części. Komercyjne stacje telewizyjne emitują często treści, na które nie ma miejsca w telewizji publicznej. Ważną rolę w takiej telewizji odgrywają wyniki oglądalności.

Telewizja (TV) – dziedzina telekomunikacji przekazująca ruchomy obraz oraz dźwięk na odległość. W jednym miejscu za pomocą kamery telewizyjnej i mikrofonu rejestruje się sygnał, który następnie jest transmitowany do dowolnego miejsca w zasięgu transmisji. Sygnał odbierany jest przez odbiornik telewizyjny i przetwarzany na obraz oraz dźwięk.Polsat – polski komercyjny kanał telewizyjny, który jako pierwszy w kraju otrzymał koncesję na nadawanie ogólnopolskie. Rozpoczął nadawanie 5 grudnia 1992 o 16:30. Jest to jeden z najchętniej oglądanych kanałów telewizji komercyjnej w kraju.

Do telewizji komercyjnych należą takie stacje jak: Polsat, TVN, RTL, Sat.1, TV Puls.

TVN – polska komercyjna stacja telewizyjna, wchodząca w skład Grupy TVN należącej do grupy medialnej ITI. Rozpoczęła ona nadawanie 3 października 1997 o godz. 19:00. Jest to jeden z najchętniej oglądanych kanałów telewizji komercyjnej w kraju.Reklama (z łac. reclamo, reclamare) – informacja połączona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma na celu skłonienie do nabycia lub korzystania z określonych towarów czy usług, popierania określonych spraw lub idei (np. promowanie marki).

Przypisy[ | edytuj kod]

TV Puls (Telewizja Puls, potocznie Puls, do 2 października 2009 oficjalna nazwa Puls, od 25 czerwca do 6 grudnia 2003 nadawała pod nazwą TV Niepokalanów Puls) – polska komercyjna stacja telewizyjna, uruchomiona 18 marca 2001. Według własnych danych telewizja znajduje się w zasięgu ok. 29,3 mln Polaków. Do 2013 zasięg naziemny stacji wynosił 13,5 mln widzów, czyli 35,32% mieszkańców Polski przy całkowitym zasięgu technicznym na poziomie ok. 82,7%. Dzięki procesowi cyfryzacji telewizji naziemnej zasięg naziemny TV Puls wynosi 98,8% powierzchni Polski.RTL (znane również jako RTL Television, dawniej RTL Plus) - największa komercyjna stacja telewizyjna w Niemczech. Należy do RTL Group.




Reklama