Telewizja Republika

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Telewizja Republika, TV Republika – polska stacja telewizyjna, której redaktorem naczelnym jest Tomasz Sakiewicz. Kanał odbierać można drogą satelitarną, za pośrednictwem Internetu oraz drogą naziemną w systemie DVB-T (Katowice i bliska okolica), a także w systemie DVB-T2 (Warszawa, Wrocław i okolice tych miast).

Tomasz Wróblewski (ur. 5 maja 1959 w Warszawie) – polski dziennikarz i publicysta. Redaktor naczelny tygodnika „Newsweek Polska” (2001–2004, 2005–2006), magazynu „Profit”, „Dziennika Gazety Prawnej” (2010–2011), dziennika „Rzeczpospolita” (2011–2012).Maeil Broadcasting Network (kor. 주식회사 매일방송, w skrócie MBN) – południowokoreańska stacja telewizyjna dostępna jako telewizja kablowa, satelitarna oraz IPTV, prowadzona przez Maeil Business Newspaper. Została założona w 1993 roku.

Historia i twórcy[ | edytuj kod]

Tworzenie telewizji trwało od 2012. Siedzibą właściciela i stacji jest Warszawa. Stacją zarządzała od początku Telewizja Niezależna Spółka Akcyjna, której prezesem zarządu został Piotr Barełkowski. Wiceprezesami zarządu zostali Bronisław Wildstein i Tomasz Sakiewicz (ds. marketingu i rynku abonenckiego), a w składzie rady nadzorczej spółki zasiedli: Anita Gargas-Wojciechowska, Katarzyna Gójska-Hejke, Cezary Gmyz, Piotr Kwiecień, Rafał Ziemkiewicz. Kapitał zakładowy spółki wyniósł 100 tysięcy zł, opłacony w ¼.

SEA Today (Southeast Asia Today) – indonezyjska stacja telewizyjna o charakterze informacyjnym, emitująca treści w języku angielskim. Jej właścicielem jest Telkom Indonesia. Została uruchomiona w 2020 roku. ipla – interaktywna telewizja internetowa i serwis typu wideo na życzenie prowadzony przez Redefine sp. z o.o., związaną z grupą Polsat. W 2010 r. ipla osiągnęła oglądalność na poziomie ok. 2 milionów stałych użytkowników. Konkurencję stanowią TVN Player, TVP PL, Iplex, Kinoplex, AXN Player, YouTube, TV Jard i Cineman

Pod koniec 2012 roku redaktorem naczelnym stacji został Bronisław Wildstein. Projekt telewizji był anonsowany jako inicjatywa ponadśrodowiskowa. W zespole dziennikarzy znaleźli się przedstawiciele prasy („Do Rzeczy”, „Gazeta Polska”) i portali internetowych (Niezalezna.pl, Fronda.pl), mający za sobą działalność na antenie telewizyjnej w przeszłości: Bronisław Wildstein (redaktor naczelny, były prezes Telewizji Polskiej), Tomasz Sakiewicz, Ewa Stankiewicz (dyrektor artystyczna), Rafał Ziemkiewicz, Piotr Lisiewicz, Joanna Lichocka, Anita Gargas, Cezary Gmyz, Katarzyna Hejke, Piotr Gociek, Marek Magierowski, Tomasz Terlikowski, Marcin Wolski, Krzysztof Masłoń. Zespół dziennikarsko-realizacyjny TV objął łącznie około 50 osób.

Wielka Brytania, Zjednoczone Królestwo (ang. United Kingdom), Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej (ang. United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland) – unitarne państwo wyspiarskie położone w Europie Zachodniej. W skład Wielkiej Brytanii wchodzą: Anglia, Walia i Szkocja położone na wyspie Wielka Brytania oraz Irlandia Północna leżąca w północnej części wyspy Irlandia. Na wyspie tej znajduje się jedyna granica lądowa Zjednoczonego Królestwa z innym państwem – Irlandią. Poza nią, Wielka Brytania otoczona jest przez Ocean Atlantycki na zachodzie i północy, Morze Północne na wschodzie, kanał La Manche na południu i Morze Irlandzkie na zachodzie.Al-Arabijja (arab. ‏العربية‎, ang. Al Arabiya) – saudyjska arabskojęzyczna stacja telewizyjna nadająca programy informacyjne. Założona w 2003 roku przez inwestorów związanych z Arabią Saudyjską. Miała stanowić odpowiedź na nieprzychylną Saudom stację Al-Dżazira, związaną z kolei z Katarem. Te dwie stacje uznawane są za największe arabskie kanały informacyjne.

Studio stacji zostało pobłogosławione 18 lutego 2013 przez o. Krzysztofa Stępowskiego, redemptorystę, archidiecezjalnego duszpasterza nadzwyczajnej formy rytu rzymskiego.

Początkowy budżet stacji ma wynosić ok. 4–5 mln zł. Wyniki finansowe z działalności w pierwszej połowie 2013 wykazały przewagę strat nad wpływami; w sierpniu 2013 w stacji funkcjonowało 58 pracowników. W połowie października 2013 władze stacji rozpoczęły publiczną sprzedaż akcji o łącznej wartości 8,5 mln zł.

iNews (Indonesia News; dawniej: Sun TV, Sindo TV) – indonezyjska stacja telewizyjna o charakterze informacyjnym. Należy do przedsiębiorstwa Media Nusantara Citra. Została uruchomiona w 2007 r. jako Sun TV; w 2011 r. zmieniła nazwę na Sindo TV; a od 2014 r. funkcjonuje pod nazwą iNews TV. Telewizja kablowa (pot. nazywana "kablówką") – nowoczesna sieć telekomunikacyjna, która pozwala na oferowanie abonentom pakietu programów radia i telewizji oraz szerokiego asortymentu interaktywnych usług multimedialnych (tj. Internet, telefon), realizowana za pomocą techniki hybrid fibre-coaxial (HFC). Telewizje kablowe wykorzystują do transmisji pasmo od ~50 do ~900 MHz. Każdy program zajmuje 8 MHz (w standardzie PAL D/K, D1), więc przez kabel koncentryczny można przesłać do 94 programów stacji telewizyjnych.

Od 1 lipca 2013 zarządzanie stacją przejęła formalnie spółka akcyjna Telewizja Republika (następca spółki Telewizja Niezależna S.A.).

Pod koniec 2013 istniała możliwość nabycia akcji nadawcy stacji – Telewizji Niezależnej w ramach publicznej oferty akcji; zaś pozyskane środki właściciele zamierzali przeznaczyć na inwestycje w telewizję.

Od początku istnienia stacji jej siedziba mieściła się przy ulicy Farbiarskiej 73 w Warszawie. Na początku stycznia 2014 studio przeniesiono pod adres przy ulicy Dzielnej 58 w stolicy.

CGTN (dawniej pod nazwami CCTV-9, CCTV International oraz CCTV News) – chiński kanał telewizyjny należący do państwowego nadawcy Centralnej Telewizji Chińskiej (CCTV) i nadający w języku angielskim. Polska Press (medialnie: Polska Press Grupa, dawniej: Grupa Wydawnicza Polskapresse) – polska grupa wydawnicza wchodząca w skład międzynarodowego koncernu Verlagsgruppe Passau i jest wydawcą dzienników regionalnych (m.in. Polska Dziennik Bałtycki, Polska Dziennik Łódzki, Polska Dziennik Zachodni, Polska Gazeta Krakowska, Polska Głos Wielkopolski, Polska Gazeta Wrocławska, Express Ilustrowany, Kurier Lubelski), regionalnych dodatków telewizyjnych (Tele Magazyn, Super Tele, TV Pilot), tygodników ogłoszeniowych (Moto Express, Autogiełda Wielkopolska, „Jarmark”, Motojarmark), tygodników regionalnych Nasze Miasto, bezpłatnego dziennika Echo Miasta ukazującego się dwa razy w tygodniu w siedmiu miastach Polski oraz od końca czerwca 2011 roku posiada 100% udziałów w spółce Polski Dom Medialny, wydawcy Dziennika Polskiego.

31 marca 2014 Piotr Barełkowski zrezygnował z funkcji prezesa zarządu stacji. 7 kwietnia 2014 stanowisko dyrektora generalnego stacji objął Radosław Dobrzyński.

Logo TV Republika w latach 2013–2017

18 września 2014 nowym redaktorem naczelnym stacji został Tomasz Terlikowski, a jego zastępcą Anita Gargas. Dotychczas pełniący tę funkcję Bronisław Wildstein, prezes zarządu spółki, zrezygnował z pełnienia obu stanowisk oraz prowadzenia swojej audycji.

W 2015 roku Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji w swoim raporcie na temat sposobu relacjonowania kampanii wyborczej w 2015 roku uznała za najbardziej stronnicze m.in. materiały nadawane przez serwis informacyjny „Dzisiaj”. Analiza materiałów informacyjnych została wykonana przez Laboratorium Badań Medioznawczych Uniwersytetu Warszawskiego.

Grupa Wyszehradzka (V4, potocznie także Czworokąt Wyszehradzki) – nieformalne zrzeszenie czterech państw Europy Środkowej – Czech, Polski, Słowacji i Węgier, którego celem jest pogłębianie współpracy między tymi krajami, w początkowej fazie w szczególności w kwestiach przystąpienia do struktur Unii Europejskiej i NATO. Powołane w 1991 roku przez trzy państwa (Polskę, Węgry i Czechosłowację) tworzące tzw. Trójkąt Wyszehradzki. W późniejszym czasie, wskutek rozpadu Czechosłowacji (1 stycznia 1993 r.), członkami grupy stały się Czechy i Słowacja. Jedyną instytucją grupy jest Międzynarodowy Fundusz Wyszehradzki (International Visegrad Fund).LCI (La Chaîne Info, dosł. Kanał Informacyjny) - francuski kanał telewizyjny o profilu informacyjnym, istniejący od 24 czerwca 1994 roku. Należy do TF1 Group, największego prywatnego nadawcy telewizyjnego we Francji.

W latach 2016–2017 ze stacji odeszło wielu dziennikarzy i publicystów, którzy rozpoczęli współpracę z Telewizją Polską i Polskim Radiem. Niektórzy z dziennikarzy pozostali w Telewizji Republika oraz podjęli stałą współpracę z mediami publicznymi.

8 maja 2017 Tomasz Terlikowski przestał kierować telewizją, pozostając w jej zarządzie, jako dyrektor programowy. Tego dnia funkcję redaktora naczelnego objęła Dorota Kania. Dziennikarka kierowała stacją do końca marca 2021, gdyż z początkiem kwietnia tego samego roku została redaktor naczelną grupy wydawniczej Polska Press. Od tego momentu szefem kanału jest Tomasz Sakiewicz, który miesiąc później został także prezesem spółki Telewizja Republika S.A.

Plac Niepodległości w Kijowie (ukr.: Майдан Незалежності) – główny plac w stolicy Ukrainy, Kijowie, miejsce ważnych uroczystości państwowych i imprez kulturalnych. Obecny wygląd Majdanu jest wynikiem gruntownej przebudowy w roku 2002. Wcześniejszy styl socrealistyczny, z dużą ilością fontann, został zastąpiony bardziej nowoczesnym.Radio – dziedzina techniki zajmująca się przekazywaniem informacji na odległość za pomocą fal elektromagnetycznych.

30 sierpnia 2020 siedziba stacji została podtopiona przez ulewę.

Podstrony: 1 [2] [3] [4]




Warto wiedzieć że... beta

Cable News Network (CNN) – amerykańska telewizja informacyjna, założona w 1980 przez Teda Turnera i Reese Schonfelda.
Piotr Gociek (ur. 25 sierpnia 1969 we Wrocławiu) – polski dziennikarz, publicysta, redaktor i pisarz związany z fantastyką.
Rafał Porzeziński (ur. 23 czerwca 1973) – polski dziennikarz, właściciel wydawnictwa Raj Media oraz studia audio Słowodaje.
Multipleks telewizyjny, multipleks telewizji cyfrowej, multipleks cyfrowy, multipleks naziemnej telewizji cyfrowej, multipleks DVB-T (w skrócie MUX lub MX z ang. multiplex) to pakiet kanałów telewizyjnych, radiowych i dodatkowych usług jednocześnie transmitowanych cyfrowo do odbiorcy w jednym kanale częstotliwości.
Polsat News – kanał informacyjno-publicystyczny Grupy Polsat, nadający od 7 czerwca 2008 roku. Szefem kanału, od początku nadawania stacji, jest Henryk Sobierajski.
Tajwan, hist. Formoza (chiń. upr.: 台湾; chiń. trad.: 臺灣 lub 台灣; pinyin: Táiwān; pe̍h-ōe-jī: Tâi-oân) – wyspa na Oceanie Spokojnym, oddzielona od Chin kontynentalnych Cieśniną Tajwańską. Jest wyspą w większości wyżynną, obrzeża Tajwanu są nizinne.
Metroport - polska grupa współpracujących ze sobą operatorów ISP. Oferuje poszczególnym operatorom dostęp do internetu, własną platformę telewizji IPTV Metro TV oraz usługi telefoniczne.

Reklama