Sky News

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

{{Stacja telewizyjna infobox}} Nieznane pola: "siostrzane". Sky Newsbrytyjska telewizja informacyjna, pierwszy w Europie 24-godzinny kanał informacyjny należący do prywatnego nadawcy Sky plc.

Sky 1 (dawniej: Sky One) – brytyjska stacja telewizyjna, której właścicielem jest British Sky Broadcasting. Została uruchomiona 26 kwietnia 1982 roku. Kanał ten dostępny jest w Wielkiej Brytanii i w IrlandiiSky Limited – brytyjskie, publiczne przedsiębiorstwo mediowe. Zostało założone w roku 1990. Zatrudnia ok. 16 000 pracowników. Obecnym prezesem firmy jest James Murdoch, a dyrektorem wykonawczym Jeremy Darroch.

Główna siedziba mieści się w Londynie. Stacja posiada 8 biur poza Wielką Brytanią: Bruksela, New Delhi, Dublin, Johannesburg, Jerozolima, Moskwa, Pekin i Waszyngton. Poza tym współpracuje z telewizjami na całym świecie w ramach News Corporation.

Sky News zatrudnia 50 osób występujących na antenie (reporterzy, prowadzący, prezenterzy) oraz 500 osób pracujących przy realizacji i produkcji (operatorzy, producenci, inżynierowie).

W październiku 2005 Sky News zostało zupełnie zmodernizowane i przeniesione do nowego budynku co spowodowało długotrwałe problemy techniczne i spadek oglądalności. Sky News jest nadawany panoramicznie w 16:9.

Wielka Brytania, Zjednoczone Królestwo (ang. United Kingdom), Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej (ang. United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland) – unitarne państwo wyspiarskie położone w Europie Zachodniej. W skład Wielkiej Brytanii wchodzą: Anglia, Walia i Szkocja położone na wyspie Wielka Brytania oraz Irlandia Północna leżąca w północnej części wyspy Irlandia. Na wyspie tej znajduje się jedyna granica lądowa Zjednoczonego Królestwa z innym państwem – Irlandią. Poza nią, Wielka Brytania otoczona jest przez Ocean Atlantycki na zachodzie i północy, Morze Północne na wschodzie, kanał La Manche na południu i Morze Irlandzkie na zachodzie.Al-Arabijja (arab. ‏العربية‎, ang. Al Arabiya) – saudyjska arabskojęzyczna stacja telewizyjna nadająca programy informacyjne. Założona w 2003 roku przez inwestorów związanych z Arabią Saudyjską. Miała stanowić odpowiedź na nieprzychylną Saudom stację Al-Dżazira, związaną z kolei z Katarem. Te dwie stacje uznawane są za największe arabskie kanały informacyjne.

Historia[ | edytuj kod]

26 kwietnia 1982 roku ruszyła paneuropejska usługa Satellite Television Ltd. (SATV). Pierwszymi odbiorcami programów satelitarnych były Norwegia i Francja a następnie Malta i Szwajcaria. W krótkim czasie dołączyły Niemcy Zachodnie. 27 czerwca 1983 roku ponad połowę udziałów w SATV posiadała brytyjska firma wydawnicza News International, a 16 stycznia 1984 roku SATV zmieniła nazwę na SKY CHANNEL. Jej właścicielami byli Rupert Murdoch i Jardin Owens.

iNews (Indonesia News; dawniej: Sun TV, Sindo TV) – indonezyjska stacja telewizyjna o charakterze informacyjnym. Należy do przedsiębiorstwa Media Nusantara Citra. Została uruchomiona w 2007 r. jako Sun TV; w 2011 r. zmieniła nazwę na Sindo TV; a od 2014 r. funkcjonuje pod nazwą iNews TV. Nowe Delhi (hindi नई दिल्ली, ang. New Delhi) – miasto, które jest obecną stolicą Indii. Znajduje się ono w Delhi – jednostce administracyjnej mającej status narodowego terytorium stołecznego (national capital territory). Nowe Delhi, choć pod względem administracyjnym jest osobnym miastem, nie stanowi wydzielonego organizmu miejskiego, lecz łączy się z sąsiednimi dzielnicami Delhi, stanowiąc jakby kolejną dzielnicę tego miasta.

Ze względu na wysokie koszty transmisji sygnału przez pośredników z sieci kablowych, Rupert Murdoch postanowił nadawać programy bezpośrednio przy pomocy anten i dekoderów. Pierwsze rozmowy prowadzone były z francuskim TDF, następnie z British Satellite Broadcasting. Negocjacje się nie powiodły, Murdoch stworzył więc własną sieć. 8 czerwca 1988 roku ogłosił czterokanałową usługę z wykorzystaniem systemu satelitarnego Astra, który wydzierżawił na 10 lat. 5 lutego 1989 roku, o godzinie 18:00 ruszyła Sky Television z kanałami:

CGTN (dawniej pod nazwami CCTV-9, CCTV International oraz CCTV News) – chiński kanał telewizyjny należący do państwowego nadawcy Centralnej Telewizji Chińskiej (CCTV) i nadający w języku angielskim. LCI (La Chaîne Info, dosł. Kanał Informacyjny) - francuski kanał telewizyjny o profilu informacyjnym, istniejący od 24 czerwca 1994 roku. Należy do TF1 Group, największego prywatnego nadawcy telewizyjnego we Francji.
  • Sky Channel (31 lipca zmienił nazwę na Sky One)
  • Sky News
  • Sky Movies
  • Eurosport
  • Sky News był jedynym, całodobowym kanałem informacyjnym w Wielkiej Brytanii. Architekt John O`Loan zaprojektował nowe studio w siedzibie firmy w Isleworth, które wyposażone zostało w najnowocześniejszy sprzęt. Na wizji jako pierwsi pokazali się Penny Smith i Alastair Yates. W wiadomościach, które trwały 22 minuty, przekazali najnowsze informacje. Następnego dnia, 6 lutego 1989 roku, witali widzów w codziennym porannym programie "Sunrise".

    {{Stacja telewizyjna infobox}} Nieznane pola: "siostrzane". n-tv – niemiecki telewizyjny kanał informacyjny będący własnością RTL Group. Cable News Network (CNN) – amerykańska telewizja informacyjna, założona w 1980 przez Teda Turnera i Reese Schonfelda.

    Ramówka[ | edytuj kod]

    W ramówce, poza serwisami informacyjnymi, pojawia się dużo programów autorskich o różnych porach dnia. W weekendy na antenie pojawiają się dwa dwugodzinne programy autorskie. Przy czym sobotni poświęcony jest rozrywkowym tematom, a niedzielny to głównie rozmowy z politykami w studiu.

    Bruksela (fr. Bruxelles, nid. Brussel, niem. Brüssel) – miasto i stolica Belgii oraz Unii Europejskiej, położone w środkowej części kraju nad rzeką Senne.Keith Rupert Murdoch (ur. 11 marca 1931 w Melbourne) – australijski wydawca, właściciel jednej z największych na świecie korporacji prasowej, telewizyjnej i wydawniczej - News Corporation, do której należą m.in. pisma The Sun, New York Post, The Times, Daily News, stacje telewizyjne British Sky, wytwórnie filmowe Metromedia, Sky Channel i wytwórnia 20th Century Fox. Od 2005 roku Murdoch był właścicielem serwisu MySpace.com (kupił go za 580 milionów dolarów). W czerwcu 2011 roku doszło do sprzedaży portalu firmie Specific Media za 35 milionów dolarów.

    W weekendy ramówka jest uzupełniana o programy poświęcone show-biznesowi, kulturze, tematom popularnonaukowym. Na poszczególne programy bardzo duży wpływ mają osobowości poszczególnych prowadzących (anchorów), którzy narzucają specyficzny charakter prowadzonych programów.

    Sky News ma bardzo rozbudowany serwis internetowy z dostępem do wszystkich materiałów video emitowanych na głównej antenie oraz nadaje transmisje live.

    Polsat News – kanał informacyjno-publicystyczny Grupy Polsat, nadający od 7 czerwca 2008 roku. Szefem kanału, od początku nadawania stacji, jest Henryk Sobierajski.Johannesburg (wymowa angielska: [d͡ʒəʊˈhænɪsbɜ:ɡ], wymowa afrikaans: [jʊəˈɦanəsbœrχ]; zwane także Joburg i eGoli – miejsce złota) – miasto w północno-wschodniej części Południowej Afryki, od 1994 stolica prowincji Gauteng w zagłębiu Witwatersrand.

    Przypisy[ | edytuj kod]

    1. Źródło: [1]
    2. Małgorzata Dwornik, Sky News. Historia pionierów dziennikarstwa helikopterowego, „Reporterzy.info”, 3 grudnia 2018.
    Metroport - polska grupa współpracujących ze sobą operatorów ISP. Oferuje poszczególnym operatorom dostęp do internetu, własną platformę telewizji IPTV Metro TV oraz usługi telefoniczne.TA3 – słowacka informacyjno-publicystyczna, komercyjna stacja telewizyjna. TA3 rozpoczęła nadawanie 23 września 2001. Kanał TA3 nadaje niekodowanie z Astry 3B - 23,5°E oraz z Amosa 4°W (MPEG-4).




    Warto wiedzieć że... beta

    Al Jazeera English – nadająca 24 godziny na dobę telewizja informacyjna w języku angielskim. Powstała jako językowa wersja arabskiej telewizji Al-Dżazira, początkowo miała rozpocząć nadawanie w czerwcu 2006, jednak jej start był przekładany aż do 15 listopada 2006. Pierwotnie stacja miała nazywać się Al Jazeera International, jednak 14 listopada zapadała decyzja o zmianie jej nazwy.
    Waszyngton, D.C., formalnie Dystrykt Kolumbii (ang. Washington, D.C. /ˈwɒʃɪŋtən ˌdiːˈsiː/, District of Columbia), potocznie nazywany Waszyngtonem lub D.C. – założona 16 lipca 1790 stolica Stanów Zjednoczonych.
    Dublin (angielska wymowa: [dʌblɪn] lub [dʊblɪn]; irl. Baile Átha Cliath, wym. [bˠaʲlə a:hə klʲiəh]) – stolica i największe miasto Irlandii, położone w prowincji Leinster.
    BBC News Channel (do 20 kwietnia 2008 BBC News 24) – brytyjski kanał informacyjny, dostępny tylko w przekazie cyfrowym (naziemnym i satelitarnym) oraz w sieciach kablowych i właściwie tylko na terenie Wielkiej Brytanii. Jednak jego odbiór w Polsce jest możliwy.
    Jerozolima (hebr. ירושלים, trl. Yerushalayim, trb. Jeruszalajim; arab. القدس, trl. Al-Quds, trb. Al-Kuds oraz اورشليم trl. Ūrushalīm, trb. Uruszalim, łac. Hierosolyma, Aelia Capitolina – zobacz też: nazwy Jerozolimy) – największe miasto Izraela, stolica administracyjna Dystryktu Jerozolimy i stolica państwa Izraela (według izraelskiego prawa). Znajduje się tutaj oficjalna siedziba prezydenta, większość urzędów państwowych, sąd najwyższy, parlament i inne.
    Europa – część świata (określana zwykle tradycyjnym, acz nieścisłym mianem kontynentu), leżąca na półkuli północnej, na pograniczu półkuli wschodniej i zachodniej, stanowiąca wraz z Azją kontynent Eurazję.
    Sky Group Limited – brytyjskie, publiczne przedsiębiorstwo mediowe. Zostało założone w roku 1990. Zatrudnia ok. 16 000 pracowników. Obecnym prezesem firmy jest James Murdoch, a dyrektorem wykonawczym Jeremy Darroch.

    Reklama