Sea of Thieves

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Sea of Thieveskomputerowa gra akcji stworzona przez Rare. Została wydana 20 marca 2018 roku na systemy Windows i Xbox One. Gra korzysta z silnika Unreal Engine 4.

Ten artykuł opisuje ważne wydarzenia w 2018 roku w grach komputerowych. Zapoznaj się również z: Historia gier komputerowych. Rare Ltd. (wcześniej Ultimate Play the Game) – brytyjska firma zajmującą się tworzeniem gier wideo. Firmę założyli w 1982 roku bracia Tim i Chris Stamper, przy współpracy Carole Ward (dziewczyny, a później żony Chrisa Stampera) i Johna Latchbury, którego założyciele poznali na uczelni. Chris i John zajmowali się programowaniem, zaś Carole i Tim – grafiką.

Rozgrywka[ | edytuj kod]

W Sea of Thieves gracz steruje piratem z perspektywy pierwszej osoby. Postać może poruszać się pieszo bądź statkiem. Pływanie ma cechy prawdziwej żeglugi, np. przed wyruszeniem należy podnieść kotwicę, a rozwinięty żagiel z wiatrem przyspiesza rejs. Podczas gry można spotkać inne osoby. Mogą one współpracować albo walczyć ze sobą. Uszkodzony statek należy naprawić i opróżnić z wody, w innym wypadku zatonie. Gracz może zdobywać mapy z opisaną lokacją zakopanej skrzyni ze skarbem.

Perspektywa pierwszej osoby (w skrócie FPP, z ang. first-person perspective) – określenie perspektywy graficznej w grach komputerowych, w których gracz ogląda świat przedstawiony oczami bohatera. Najczęściej gry w perspektywie pierwszej osoby utożsamiane są z gatunkiem first-person shooter, jednak owa perspektywa występuje także m.in. w komputerowych grach przygodowych (Myst) i grach fabularnych (The Elder Scrolls, Deus Ex), grach wyścigowych (Colin McRae Rally) lub symulatorach lotu (IL-2 Sturmovik). W wielu grach istnieje możliwość wyboru pomiędzy perspektywą pierwszoosobową a trzecioosobową.Komputerowa gra akcji – gatunek gier komputerowych, w których cała rozgrywka polega w głównej mierze na szybkości akcji, której gracz jest uczestnikiem oraz na refleksie gracza.


Podstrony: 1 [2] [3]




Warto wiedzieć że... beta

Unreal Engine – silnik gier komputerowych, wyprodukowany przez przedsiębiorstwo Epic Games. Pierwotnie wykorzystywany w strzelankach pierwszoosobowych, z czasem zaczął być wykorzystywany również w grach komputerowych typu RPG, MMORPG oraz w skradankach.

Reklama