• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Sea of Thieves

    Przeczytaj także...
    Microsoft Windows (ang. windows „okna”, IPA: [maɪkɹoʊsɑːft ˈwɪndoʊz]) – rodzina systemów operacyjnych stworzonych przez firmę Microsoft. Systemy rodziny Windows działają na serwerach, systemach wbudowanych oraz na komputerach osobistych, z którymi są najczęściej kojarzone. Xbox One – trzecia konsola gier wideo wyprodukowana przez firmę Microsoft. Oficjalna prezentacja konsoli odbyła się 21 maja 2013 roku, zaś 22 listopada 2013 roku sprzęt został wydany w 13 krajach.
    Ten artykuł opisuje ważne wydarzenia w 2018 roku w grach komputerowych. Zapoznaj się również z: Historia gier komputerowych.

    Sea of Thieveskomputerowa gra akcji stworzona przez Rare. Została wydana 20 marca 2018 roku na systemy Windows i Xbox One. Gra korzysta z silnika Unreal Engine 4.

    Rozgrywka[ | edytuj kod]

    W Sea of Thieves gracz steruje piratem z perspektywy pierwszej osoby. Postać może poruszać się pieszo bądź statkiem. Pływanie ma cechy prawdziwej żeglugi, np. przed wyruszeniem należy podnieść kotwicę, a rozwinięty żagiel z wiatrem przyspiesza rejs. Podczas gry można spotkać inne osoby. Mogą one współpracować albo walczyć ze sobą. Uszkodzony statek należy naprawić i opróżnić z wody, w innym wypadku zatonie. Gracz może zdobywać mapy z opisaną lokacją zakopanej skrzyni ze skarbem.

    Rare Ltd. (wcześniej Ultimate Play the Game) – brytyjska firma zajmującą się tworzeniem gier wideo. Firmę założyli w 1982 roku bracia Tim i Chris Stamper, przy współpracy Carole Ward (dziewczyny, a później żony Chrisa Stampera) i Johna Latchbury, którego założyciele poznali na uczelni. Chris i John zajmowali się programowaniem, zaś Carole i Tim – grafiką.Perspektywa pierwszej osoby (w skrócie FPP, z ang. first-person perspective) – określenie perspektywy graficznej w grach komputerowych, w których gracz ogląda świat przedstawiony oczami bohatera. Najczęściej gry w perspektywie pierwszej osoby utożsamiane są z gatunkiem first-person shooter, jednak owa perspektywa występuje także m.in. w komputerowych grach przygodowych (Myst) i grach fabularnych (The Elder Scrolls, Deus Ex), grach wyścigowych (Colin McRae Rally) lub symulatorach lotu (IL-2 Sturmovik). W wielu grach istnieje możliwość wyboru pomiędzy perspektywą pierwszoosobową a trzecioosobową.

    Odbiór[ | edytuj kod]

    Redaktor z Gry-Online wystawił ocenę 6/10. Negatywnie ocenił małą zawartość gry w dniu premiery w tym tylko dwa rodzaje statków, wysoką cenę w stosunku do jakości i powtarzalność rozgrywki. Pochwalił oprawę graficzną, a w szczególności wodę i systemu żeglugi.

    Komputerowa gra akcji – gatunek gier komputerowych, w których cała rozgrywka polega w głównej mierze na szybkości akcji, której gracz jest uczestnikiem oraz na refleksie gracza.Unreal Engine – silnik gier komputerowych, wyprodukowany przez przedsiębiorstwo Epic Games. Pierwotnie wykorzystywany w strzelankach pierwszoosobowych, z czasem zaczął być wykorzystywany również w grach komputerowych typu RPG, MMORPG oraz w skradankach.

    Przypisy[ | edytuj kod]

    1. Sea of Thieves PC (pol.). Gry-Online. [dostęp 2018-04-13].
    2. Jimmy Thang: Tim Sweeney Criticizes Microsoft/Oculus and Talks Project Scorpio (ang.). GameSpot, 2016-07-12. [dostęp 2018-04-14]. [zarchiwizowane z tego adresu (2017-12-01)].
    3. Recenzja gry Sea of Thieves – ta łajba przecieka (pol.). Gry-Online, 2018-03-27. [dostęp 2018-04-14]. [zarchiwizowane z tego adresu (2018-03-30)].

    Linki zewnętrzne[ | edytuj kod]

  • Oficjalna strona gry




  • Reklama

    Czas generowania strony: 0.006 sek.