• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Sati - ceremonia



    Podstrony: [1] [2] [3] 4 [5]
    Przeczytaj także...
    <|||||||||| |||||||||| |||||||||| |||||||||| |||||||||| |||||||||| |||||||||| |||||||||| |||||||||| |||||||||| - |||||||||| |||||||||| ||||||||||>Bhojpur (trl. Bhojpur, trb. Bhodźpur) – village development committee w wschodniej części Nepalu w strefie Kośi w dystrykcie Bhojpur. Według nepalskiego spisu powszechnego z 2001 roku liczył on 1428 gospodarstw domowych i 5881 mieszkańców (3038 kobiet i 2843 mężczyzn).
    Zobacz też[ | edytuj kod]
  • spalenie na stosie
  • proces o czary
  • Przypisy[ | edytuj kod]

    1. sos-sexisme.org(ang.) Dostęp: 16.06.2013
    2. "South Asia | India wife dies on husband's pyre"(ang.) BBC News. Dostęp: 23.04.2010
    3. Doniger, Wendy (2009). The Hindus: An Alternative History. Penguin Books. p. 611. ​ISBN 978-0-14-311669-1​.
    4. Shakuntala Rao Shastri, Women in the Sacred Laws --The later law books (1960)
    5. "Strabo 15.1.30, 62; Diodorus Siculus 19.33; "Sati Was Started For Preserving Caste" (ang.)
    6. "Bhagwan Swaminarayan's Life: Biography — Uplift of Women". (ang.)Swaminarayan.org. Dostęp: 16.06.2013
    7. Nagendra Kr. Singh(2000) p. 214.
    8. Ekta Singh, Caste System in India: A Historical Perspective, p.133
    9. Ailsa Burns, Cath Scott, Mother-headed families and why they have increased, p.131
    10. John Ernest Goldthorpe, The sociology of the Third World: disparity and involvement, p.143
    11. Steven J. Kautz, The Supreme Court and the idea of constitutionalism, p.136
    12. Indian antiquary, Volume 46 p.87
    13. M. P. Joseph, Legitimately Divided: Towards a Counter Narrative of the Ethnographic History of Kerala Christianity, p.108
    14. Meera Nanda, Prophets Facing Backward, p.198
    15. Elizabeth Joy, Lived realities: faith reflections on gender justice, p.99
    16. Saroj Gulati, Women and society: northern India in 11th and 12th centuries, p.122
    17. Central Sati Act – Analizy dokonane przez adwokata z Sądu Najwyższego w Delhi – Maję Daruwala.
    18. "Economic and Social Developments under the Mughals" from Muslim Civilization in India by S. M. Ikram edited by Ainslie T. Embree New York: Columbia University Press, 1964. Strona jest prowadzona przez Prof. Francesa Pritchetta z Uniwersytetu w Kolumbii
    19. To Cherish and to Share: The Goan Christian Heritage Paper presented at the 1991 Conference on Goa at the University of Toronto by: John Correia Afonso S.J. from: "South Asian Studies Papers", no 9; Goa: Goa Continuity and Change; Edited by Narendra K. Wagle and George Coelho; University of Toronto Centre for South Asian Studies 1995
    20. Encyclopedia of Hinduism.(2007) Constance A. Jones. Facts on File Inc.
    21. "Central Sati Act — An analysis". (ang.) Pucl.org. Dostęp: 16.062013
    22. A History of Modern Indonesia since c. 1300, by Merle Calvin Ricklefs
    23. Rajalakshmi, T.K. (February 28 – March 12, 2004). "`Sati' and the verdict". Frontline Magazine, The Hindu 21 (5)
    24. Trial by fire, Communalism Combat, Special Report, February–March 2004 , Volume 10, No.96, Sabrang Communications
    25. Commission of Sati (Prevention) Act, 1987. Official text of the Act on Government of India's National Resource Centre for Women (NCRW)
    26. "No violation of Sati Act, say police". The Hindu. June 6, 2005. Dostęp 16.06.2013
    27. No. 2: Commission of Sati (Prevention) Act, 1987 National Council for Women, Proposed amendments to the 1987 Sati Prevention Act
    28. "Revival and Spread of Sati Huma Khan", Economic and Political Weekly, Vol. 34, No. 51 (Dec. 18-24, 1999), p. 3578 Published by: Economic and Political Weekly
    29. (ang.)Letter, Panduranga Joshi Kulkarni to opis czynu, którego dokonał pewien mężczyzna powstrzymując swoją synową przed samobójstwem. Spekuluje się jednak, że zrobił on to dla pieniędzy. Women in World History To projekt Centrum Historii i Nowym Mediów na Uniwersytecie w George Mason
    30. See Kamat for two examples
    31. Primary Sources: Letter, Francois Bernier (ang.) Women in World History Projekt przygotowany przez Centrum Historii i Nowych Mediów na Uniwersytecie George Mason.
    32. Brick, David. "The Dharmaśātric Debate on Widow-burning." Journal of the American Oriental Society 2.130 (2010): 220. EBSCOhost. Web. 25 Sept. 2012.
    33. Robert L. Hardgrave The Representation of Sati: Four Eighteenth Century Etchings by Baltazard Solvyns (ang.)
    34. Women In The Sacred Laws by Shakuntala Rao Shastri The later law – Books: Page 24 Niektóre z tych przypadków dotyczą również służących.
    35. Genealogy, The Royal House of Shah, Nepal
    36. Worldwide Guide to Women in Leadership, "Women In Power, 1770-1800" ("1799-1800 and 1802-04 Regent Sri Sri Sri Maharani Raj Rajeshwari Devi of Nepal ... she was imprisoned at Helambu and killed by being forced to commit sati.")
    37. Robert L. Hardgrave, Jr.,The Representation of Sati: Four Eighteenth Century Etchings by Baltazard Solvyns.
    38. Hindu Bengali Widows Through the Centuries from the Datamation Foundation a non-profit, apolitical, non-partisan registered Charitable Trust (Trust Deed # 3258 dated March 8, 2001) with its head office at Delhi.
    39. Sakuntala Narasimhan, Sati: widow burning in India, quoted by Matthew White, "Selected Death Tolls for Wars, Massacres and Atrocities Before the 20th Century", p.2 (July 2005), Historical Atlas of the 20th Century (self-published, 1998-2005).
    40. Sakuntala Narasimhan,Sati: widow burning in India
    41. The Tradition of Sati Through the Centuries Kamat's potpourri: The Sati System
    42. L. C. Nand, Women in Delhi Sultanate, Vohra Publishers and Distributors Allahabad 1989.
    43. The Commission of Sati (Prevention) Act, 1987 (No.3 of 1988) on the web site of the Harvard School of Public Health
    44. "This Date in History: Sati in India". (ang.) Atheism.about.com. 2006-10-04. Dostęp 17.06.2013.
    45. "Magisterial inquiry ordered into 'sati' incident". (średnioang.) rediff.com. 2002-08-07. Dostęp: 17.-6.2013.
    46. World Religions Today, r. Hinduism: myriad paths to salvation/The dilemmas of Reform: A young Bride Commits Sati in 1987, s. 327, cytat=fifty thousand devotees gathered
    47. The Times of India, "Woman commits 'sati' in UP village", May 19, 2006.
    48. BBC News, "India wife dies on husband's pyre", Aug. 22, 2006.
    49. "Woman jumps into husband's funeral pyre". The Times of India (Raipur). October 13, 2008
    50. Vishnu Smriti, 25-14.
    51. Sharma, Ramashraya (1971). A socio-political study of the Vālmīki Rāmāyaṇa (1 ed.). Motilal Banarsidass Publ. pp. 96–8.
    52. Pollet, Gilbert (1995). Indian epic values: Rāmāyana and its impact. Peeters Publishers. p. 62. ​ISBN 90-6831-701-6​.
    53. The little-known Srivaisnava sect in Tamil Nadu is among the few religious traditions in India that treats women on par with men by Yoginder Sikand, in Communalism Combat February 1999.
    54. "About Lingayat" (ang.) on lingayat.com
    55. Women in Sikhism Sandeep Singh Brar
    56. AN INCOMPARABLE PROPHET:Guru Amar Dass (1479-1574) by Sirdar Kapur Singh (National Professor of Sikhism) on the "Gateway to Sikhism".
    57. Robert L. Hardgrave, Jr."The Representation of Sati: Four Eighteenth Century Etchings by Baltazard Solvyns", Bengal Past and Present, 117 (1998): 57-80.
    58. Napier, William. (1851) History Of General Sir Charles Napier's Administration Of Scinde. (P. 35). London: Chapman and Hall dostęp na books.google.com 17.062013
    59. Artykuł można znaleźć tutaj. Dostęp 17.06.2013
    William Wilberforce (ur. 24 sierpnia 1759, zm. 29 lipca 1833) był brytyjskim politykiem, filantropem i przywódcą ruchu abolicjonistycznego, stawiającego sobie za cel zniesienie niewolnictwa. Wedy, Weda (dewanagari वेद , "wiedza"; podobieństwo tych słów wynika ze wspólnego językowego praprzodka indosłowiańskiego) – święte księgi hinduizmu, najstarsza grupa religijnych tekstów sanskryckich, które stanowiły całość ówczesnej wiedzy człowieka o świecie ludzi i bogów; antologia tekstów z różnych okresów, o różnej tematyce, budowie i przeznaczeniu. Objętością Wedy przewyższają Biblię sześciokrotnie.


    Podstrony: [1] [2] [3] 4 [5]



    w oparciu o Wikipedię (licencja GFDL, CC-BY-SA 3.0, autorzy, historia, edycja)

    Warto wiedzieć że... beta

    Wielka Brytania, Zjednoczone Królestwo (ang. United Kingdom), Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej (ang. United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland) – unitarne państwo wyspiarskie położone w Europie Zachodniej. W skład Wielkiej Brytanii wchodzą: Anglia, Walia i Szkocja położone na wyspie Wielka Brytania oraz Irlandia Północna leżąca w północnej części wyspy Irlandia. Na wyspie tej znajduje się jedyna granica lądowa Zjednoczonego Królestwa z innym państwem – Irlandią. Poza nią, Wielka Brytania otoczona jest przez Ocean Atlantycki na zachodzie i północy, Morze Północne na wschodzie, kanał La Manche na południu i Morze Irlandzkie na zachodzie.
    Nasir ad-Din Humajun (ur. 6 marca 1508 w Kabulu, zm. 26 stycznia 1556 w Delhi) – władca z dynastii Wielkich Mogołów.
    Alwarowie (tam: ஆழ்வார்கள் āḻvārkaḷ) – dwunastu tamilskich średniowiecznych poetów i świętych wisznuickich, tworzących w ramach tzw. ruchu bhakti. Zbiór utworzonych przez nich pieśni, Nalajira diwja prabandam (tam: நாலாயிர திவ்யப் பிரபந்தம் Nālāyira tivyap pirapantam, Cztery tysiące boskich kompozycji), stanowi święty kanon tamilskiego wisznuizmu.
    Shekhawati (hindi शेखावाटी, trl. Śekhāwāṭī) - półpustynny region historyczny w północno-wschodniej części indyjskiego stanu Radżastan.
    Maharadża (Sanskrit महाराज}, Mahārāja) - historyczny tytuł królewski władców różnych regionów Indii. Wyższy rangą od radży, lecz niższy od ćakrawartina lub samrata (cesarza). Małżonka maharadży nosiła tytuł maharani, synowie tytuł kumar, a niezamężne córki kumari.
    Manusmryti ( skr. मनुस्मृति manusmṛti ) – starożytny indyjski traktat dotyczący dharmy, omawiający wszystkie aspekty i przejawy życia jednostki i społeczeństwa. Powstał ok. II w. p.n.e. – II w. n.e.. Tradycja autorstwo przypisuje mitycznemu praojcu ludzkości — Manu.
    Język telugu (తెలుగు) – język z grupy południowowschodniej , (według Ethnologue grupy centralno-południowej ) rodziny języków drawidyjskich. Jest największym językiem pod względem liczby posługujących się nim pośród języków drawidyjskich. Posługuje się nim około 70 mln osób, mieszkańców indyjskiego stanu Andhra Pradesh, gdzie posiada status języka urzędowego. W języku tym powstają też filmy powiązane z Tollywood.

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.832 sek.