• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Polityka kadrowa

    Przeczytaj także...
    Przedsiębiorstwo (lub inaczej jednostka gospodarcza) – wyodrębniona prawnie, organizacyjnie i ekonomicznie jednostka, prowadząca działalność gospodarczą. Najczęściej definiowanym celem działalności przedsiębiorstwa jest osiąganie zysku poprzez zaspokajanie potrzeb konsumentów. W jego skład mogą wchodzić mniej lub bardziej odrębne jednostki gospodarcze, nazywane zakładami. Nieco inne znaczenie ma przedsiębiorstwo w języku prawnym.Pracownik – jedna ze stron stosunku pracy (drugą jest pracodawca); taka osoba fizyczna, która wykonuje określonego rodzaju pracę na rzecz pracodawcy, pod jego kierownictwem, w wyznaczonym przez niego miejscu i czasie, za co przysługuje mu wynagrodzenie.

    Polityka kadrowa (personalna) – jest jednym z elementów strategii przedsiębiorstwa, na którą składają się procedury i zwyczaje dotyczące postępowania z pracownikiem. Powinna ona zapewniać zaspokojenie potrzeb, ambicji i aspiracji zawodowych jednocześnie realizując cele i zadania przedsiębiorstwa.

    Podstawowe elementy polityki personalnej:

  • planowanie zapotrzebowania na personel
  • tworzenie kadrowej bazy danych
  • rekrutacja w formie wewnętrznej i zewnętrznej
  • system podnoszenia kwalifikacji
  • ocena pracy pracownika
  • zasady wynagradzania personelu
  • stan i struktura zatrudnienia
  • integracja załogi
  • system motywacyjny
  • regulamin organizacyjny




  • Reklama

    Czas generowania strony: 0.649 sek.