Player versus environment

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Player versus environment (PvE) – termin używany w grach online, głównie MMO, gdzie postać kontrolowana przez gracza walczy z postaciami sterowanymi w grze przez komputer. Jest to przeciwieństwo player vs player (PvP), w którym walczy się z postacią kontrolowaną przez żywego przeciwnika.

Gry online – rodzaj gier komputerowych, które wymagają dostępu do Internetu. Dzielą się na gry działające w przeglądarkach (najczęściej są wykonane we Flashu lub Javie jak również z wykorzystaniem PHP) oraz rozbudowane gry serwerowe (np. MMORPG).Massively multiplayer online game (w skrócie: MMOG lub MMO) – typ gry komputerowej rozgrywanej jednocześnie przez graczy w Internecie, tak więc dostęp do gry możliwy jest wyłącznie on-line.

Zobacz też[ | edytuj kod]

  • player versus player
  • player versus all
  • Player versus player (PvP; ang. gracz kontra gracz, gracz na gracza, GnG) – rodzaj interakcji w grach typu MMORPG, MUD, RPG pozwalającej na rywalizację pomiędzy dwoma lub więcej graczami. PvP niekoniecznie polega na zabiciu postaci innego gracza. Są różne rodzaje PvP, np. urozmaicające rozgrywkę i nadanie klimatu gry (World of Warcraft, Lineage itp.) oraz na większą skalę, gdzie rywalizuje ze sobą wielu graczy o różne nagrody (Guild Wars, World of Warcraft).




    Reklama