• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • PMPG Polskie Media

    Przeczytaj także...
    Przedsiębiorstwo (lub inaczej jednostka gospodarcza) – wyodrębniona prawnie, organizacyjnie i ekonomicznie jednostka, prowadząca działalność gospodarczą. Najczęściej definiowanym celem działalności przedsiębiorstwa jest osiąganie zysku poprzez zaspokajanie potrzeb konsumentów. W jego skład mogą wchodzić mniej lub bardziej odrębne jednostki gospodarcze, nazywane zakładami. Nieco inne znaczenie ma przedsiębiorstwo w języku prawnym.„Wprost” – polski tygodnik społeczno-polityczny wydawany przez Platformę Mediową Point Group. Ukazuje się w formie drukowanej w poniedziałki.
    {{Czasopismo infobox}} Nieprawidłowe pola: "www". Nieznane pola: "odpowiednik". Dlaczego – ogólnopolski miesięcznik dla studentów ukazujący się w latach 1998–2011.

    PMPG Polskie Media SAprzedsiębiorstwo zajmujące się działalnością wydawniczą i marketingową. Wydawca tygodnika „Wprost” i inwestor strategiczny spółki Orle Pióro publikującej tygodnik „Do Rzeczy”. Od stycznia 2006 notowane na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.

    Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie – instytucja publiczna mająca na celu zapewnienie możliwości obrotu papierami wartościowymi (takimi jak akcje, obligacje, prawa poboru itp.) oraz niebędącymi papierami wartościowymi instrumentami finansowymi (takimi jak opcje, kontrakty terminowe) dopuszczonymi do obrotu giełdowego. Obrót regulowany jest przez regulamin giełdy, szczegółowe zasady obrotu giełdowego, Komisję Nadzoru Finansowego oraz ustawy:Serwis internetowy, witryna internetowa (ang. website) – grupa powiązanych ze sobą, w celu poszerzenia funkcjonalności, stron internetowych. Serwisy internetowe, poza treścią statyczną, mają często sekcję wiadomości oraz możliwość logowania się i zapamiętywania preferencji odbiorców w celu dostosowania treści do indywidualnych upodobań. W serwisie mogą występować obiekty interaktywne np. formularze, przyciski czy aplikacje.

    Historia[ | edytuj kod]

    Historia spółki sięga 1997, kiedy z inicjatywy Michała M. Lisieckiego, twórcy i prezesa spółki, powstał magazyn studencki „?dlaczego”. Jednocześnie rozwijane były usługi promocyjne, początkowo realizowane tylko na uczelniach. Z czasem zakres usług BTL powiększył się (eventy, działania w sieciach) i utworzona została agencja Point Promotion, której nazwa zmieniła się później na BTL Point Group. Jednocześnie spółka rozbudowywała portfolio posiadanych mediów, zarówno o kolejne tytuły prasowe, jak i o serwisy internetowe.

    Machina – czasopismo muzyczne, miesięcznik, wydawane w latach 1995-2002 oraz ponownie od 2006. Od maja 2011 roku czasopismo przekształcono w tygodnik wydawany w wersji elektronicznej, któremu towarzyszył serwis internetowy. Od początku roku 2012 markę "Machina" zredukowano do samego serwisu internetowego.Uważam Rze. Inaczej Pisane – polski tygodnik społeczno-polityczny wydawany od 2011 w Warszawie. W październiku 2013 redaktorem naczelnym został Rafał Otoka-Frąckiewicz, który zastąpił na tym stanowisku Jana Pińskiego. Czasopismo tworzone jest we współpracy z dziennikiem „Rzeczpospolita”.

    W 2006 PMPG odkupiła od funduszu inwestycyjnego Barrings magazyn „Machina”. W 2007 od grupy Hachette Filipacchi – miesięcznik „Film”. Najstarsze polskie pismo poświęcone filmowi i kinematografii zostało zamknięte w 2013. Pod koniec 2009 PMPG kupiła 80 proc. udziałów w AWR Wprost. Przeprowadzony przez PMPG relaunch Wprost doczekał się m.in. wyróżnienia w wydaniu tematycznym „Media & Marketing Polska” – „Wydawcy 2011”.

    „Do Rzeczy” – polski tygodnik opinii wydawany od 25 stycznia 2013 w Warszawie. Redaktorem naczelnym jest Paweł Lisicki, jego zastępcami są Piotr Gabryel, Andrzej Horubała i Piotr Zychowicz.BTL (ang. below the line) – działania reklamowe skierowane do konkretnego klienta niebędące reklamą w środkach masowego przekazu. Nośniki reklamy BTL są skierowane głównie do detalistów i konsumentów i noszą nazwę materiałów POS (ang. point of sales) lub POP (ang. point of purchase).

    W 2011 PMPG uzyskała licencję na wydanie polskiej edycji magazynu Bloomberg Businessweek, która była pierwszą międzynarodową licencją przyznaną od czasu zakupu tygodnika Businessweek przez Bloomberg LP. PMPG wydawała „Bloomberg Businessweek Polska” od września 2011 do października 2012.

    Film – ukazujący się od 1946 roku polski magazyn poświęcony kinematografii. Założycielami, początkowo dwutygodnika, byli Jerzy Giżycki, Zbigniew Pitera, Tadeusz Kowalski oraz Bolesław Michałek. Od września 1993 ukazywał się jako miesięcznik. Ostatnie wydanie ukazało się w czerwcu 2013.

    W grudniu 2012 PMPG i jej główny akcjonariusz oraz prezes Michał M. Lisiecki podpisali umowę inwestycyjną z Pawłem Lisickim, byłym redaktorem naczelnym „Uważam Rze”. Umowa dotyczyła wydania nowego tygodnika. Pierwszy numer tygodnika „Do Rzeczy” trafił do kiosków 25 stycznia 2013.

    Obecnie spółka jest wydawcą tygodnika „Wprost” i serwisu Wprost.pl. Jest także inwestorem strategicznym spółki Orle Pióro publikującej tygodnik „Do Rzeczy”. Działalność w zakresie zintegrowanej komunikacji marketingowej dla klientów zewnętrznych prowadzi agencja Nano Marketing Services.

    W listopadzie 2014 roku Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie akcjonariuszy Platformy Mediowej Point Group SA zdecydowało o zmianie nazwy na PMPG Polskie Media SA.

    Portfolio grupy[ | edytuj kod]

  • Wprost” – tygodnik społeczno-polityczny
  • Do Rzeczy” – tygodnik społeczno-polityczny
  • Distribution Point Group – departament usług dystrybucyjnych i logistycznych
  • Agencja reklamowa NANO Marketing Services
  • Przypisy[ | edytuj kod]

    1. PMPG Polskie Media SA – nowa nazwa łączy pochodzenie z historią firmy (pol.). wprost.pl, 2014-11-13. [dostęp 2015-03-23].




    Reklama

    Czas generowania strony: 0.758 sek.