Ms. Pac-Man

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Ms. Pac-Mangra komputerowa i wideo wyprodukowana przez Midway jako nieautoryzowany sequel do gry Pac-Man. Po raz pierwszy została wydana w 1981 roku. Główną postacią w grze jest żeńska wersja bohatera gry Pac-Man. Zasady gry są identyczne jak w poprzedniej wersji gry.

Sequel ([ˈsiːkwəl]; ang. kontynuacja, dalszy ciąg, następstwo) – kontynuacja jakiegoś dzieła, najczęściej filmu, książki lub gry komputerowej, przedstawiająca dalsze losy poznanych bohaterów lub kontynuująca wątek ukazany w poprzednim dziele. Gra komputerowa (gra wideo, ang. video game) – rodzaj oprogramowania komputerowego przeznaczonego do celów rozrywkowych bądź edukacyjnych (rozrywka interaktywna) i wymagającego od użytkownika (gracza) rozwiązywania zadań logicznych lub zręcznościowych. Gry komputerowe mogą być uruchamiane na komputerach osobistych, specjalnych automatach, konsolach do gry, telewizorach, telefonach komórkowych oraz innych mobilnych urządzeniach, nazywanych łącznie platformami sprzętowymi. Zadania stawiane przed graczem w grach komputerowych różnią się w zależności od gatunku i mogą polegać na przykład na rozwiązaniu zadania logicznego, eliminacji wirtualnych przeciwników czy też rywalizacji ze sztuczną inteligencją bądź innymi graczami (gra wieloosobowa); interaktywna rozrywka w celach zawodowych nosi nazwę sportu elektronicznego.

Rozgrywka[ | edytuj kod]

W grze pojawia się sześć różnych plansz, w różnych kolorach. Zadaniem gracza jest zebranie wszystkich pigułek znajdujących się na planszy, unikając kontaktu z duchami. Duchy można „zjeść” po spożyciu specjalnej, większej pigułki, jednak możliwość ta ma ograniczenie czasowe.

Na planszy pojawiają się również owoce, których zjedzenie dodaje punkty.





Reklama