MonoDevelop

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

MonoDevelop – wolne zintegrowane środowisko programistyczne dla GNOME, pierwotnie przeznaczone dla C# oraz innych języków platformy .NET. Początkowo MonoDevelop był tylko portem SharpDevelop dla Gtk#, od tego czasu bardzo się rozwinął.

F# – język programowania łączący w sobie cechy "klasycznego" języka imperatywnego oraz języka funkcyjnego. Jest on częścią platformy .NET firmy Microsoft.Python – język programowania wysokiego poziomu ogólnego przeznaczenia i rozbudowanym pakiecie bibliotek standardowych, którego ideą przewodnią jest czytelność i klarowność kodu źródłowego. Jego składnia cechuje się przejrzystością i zwięzłością.

MonoDevelop od wersji 0.13 pozwala na otwieranie i edycję projektów stworzonych w Microsoft Visual Studio 2005. Od wersji 2.0 domyślnym formatem projektów jest format zgodny z Visual Studio 2008, ale formaty zgodne z Visual Studio 2005 i Visual Studio 2010 również są wspierane.

Oprócz C#, MonoDevelop obsługuje także język Visual Basic oraz F#. Ponadto wersje dla niektórych systemów operacyjnych obsługują również takie języki jak Java, Boo, C/C++, Python i Vala.

Microsoft Visual Studio – to zintegrowane środowisko programistyczne firmy Microsoft. Jest używane do tworzenia oprogramowania konsolowego oraz z graficznym interfejsem użytkownika, w tym aplikacje Windows Forms, WPF, Web Sites, Web Applications i inne. Aplikacje mogą być pisane na platformy: Microsoft Windows, Windows Phone, Windows CE, .NET Framework, Microsoft Silverlight oraz konsole XBOX.Zintegrowane środowisko programistyczne (ang. Integrated Development Environment, IDE) jest to aplikacja lub zespół aplikacji (środowisko) służących do tworzenia, modyfikowania, testowania i konserwacji oprogramowania.

Zobacz też[ | edytuj kod]

  • SharpDevelop
  • Mono (projekt)
  • Przypisy[ | edytuj kod]

    1. MonoDevelop Addins. [dostęp 2016-02-10]. [zarchiwizowane z tego adresu (2016-04-14)].
    2. MonoDevelop Feature List.

    Linki zewnętrzne[ | edytuj kod]

  • Strona domowa MonoDevelop




  • Warto wiedzieć że... beta

    .NET Framework, w skrócie .NET (wym. dot net) – platforma programistyczna opracowana przez Microsoft, obejmująca środowisko uruchomieniowe (Common Language Runtime – CLR) oraz biblioteki klas dostarczające standardowej funkcjonalności dla aplikacji. Technologia ta nie jest związana z żadnym konkretnym językiem programowania, a programy mogą być pisane w jednym z wielu języków – na przykład C++/CLI, C#, F#, J#, Delphi 8 dla .NET, Visual Basic .NET. Zadaniem platformy .NET Framework jest zarządzanie różnymi elementami systemu: kodem aplikacji, pamięcią i zabezpieczeniami. W środowisku tym można tworzyć oprogramowanie działające po stronie serwera internetowego (IIS) oraz pracujące na systemach, na które istnieje działająca implementacja tej platformy. Z racji jej pochodzenia najpełniej obsługiwane są systemy z rodziny Microsoft Windows, jednak ponieważ zasadnicza część platformy została zgłoszona jako standard ECMA, powstają także jego niezależne wdrożenia, np. Mono i dotGNU.
    Definicja intuicyjna: Java (wym. „dżawa”) to język programowania. Programy napisane w Javie można uruchamiać na wielu urządzeniach, takich jak telefony komórkowe lub komputery oraz pod różnymi systemami operacyjnymi, przy użyciu Wirtualnej maszyny Javy, która musi być w danym środowisku zainstalowana.
    GNOME (ang. GNU Network Object Model Environment) – graficzne środowisko użytkownika oparte na systemie X Window System oraz Widżetach GTK+ i GDK. Działa na większości systemów typu Unix.
    Mono jest projektem FLOSS prowadzonym przez firmę Xamarin (dawniej przez firmę Novell, a zapoczątkowanym przez firmę Ximian), który ma na celu stworzenie zgodnego ze standardami Ecma zestawu narzędzi umożliwiającego uruchamianie programów stworzonych dla platformy .NET Framework, w skład których wchodzi między innymi kompilator języka C# oraz środowisko CLR (Common Language Runtime).

    Reklama