Model (wzornictwo)

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Modeltyp, fason, rodzaj określonego przedmiotu, wyodrębniony ze względu na swoje specyficzne cechy, według określonych kryteriów i oznakowany odrębną nazwą lub symbolem, spośród innych przedmiotów danego typu i marki.

Adam Opel AG - niemieckie przedsiębiorstwo produkujące samochody osobowe i dostawcze należące do koncernu General Motors.PET (Personal Electronic Transactor) – jeden z wczesnych komputerów domowych (osobistych) produkowany przez firmę Commodore International pod koniec lat 70.

Oznaczenie modelu dla grupy przedmiotów (grupy egzemplarzy) dokonuje zwykle producent danego przedmiotu w ramach określonej marki. Klient zainteresowany nabyciem określonego produktu, na podstawie oznaczenia marki i modelu, może otrzymać informację o cechach danego produktu, które będą stanowiły dla niego kryteria wyboru.

Producent – osoba lub przedsiębiorstwo produkujące towary w celu ich sprzedaży na rynku. Celem producenta jest zwykle maksymalizacja udziału jego produktów w rynku, a co za tym idzie maksymalizacja zysków.Informacja (łac. informatio – przedstawienie, wizerunek; informare – kształtować, przedstawiać) – termin interdyscyplinarny, definiowany różnie w różnych dziedzinach nauki; najogólniej – właściwość pewnych obiektów, relacja między elementami zbiorów pewnych obiektów, której istotą jest zmniejszanie niepewności (nieokreśloności).

Przykłady różnych modeli:

  • marka: Opel – np. modele: Rekord, Kadett, Vectra, Astra, Ascona, Senator, Omega,
  • marka: Commodore – np. modele: 16, 116, 64, PET, Amiga 500, Amiga 1000, Amiga 1200
  • marka: Olympus – np. modele: FE-210, FE-230, FE-240, FE-250.
  • Przypisy[ | edytuj kod]

    1. model. sjp.pwn.pl. [dostęp 2017-04-05].
    Produkt w marketingu – każdy obiekt rynkowej wymiany oraz wszystko co może być oferowane na rynku. Produktem może być dobro materialne, usługa, miejsce, organizacja bądź idea.Olympus (jap. オリンパス株式会社, Orinpasu Kabushiki-gaisha) to japońska firma produkująca aparaty fotograficzne, sprzęt medyczny oraz urządzenia przemysłowe. Została założona w 1919 roku jako TAKACHIHO SEISAKUSHO. Nazwa Olympus po raz pierwszy pojawiła się 2 lata później jako nazwa produktów. Od 1997 roku firma jest obecna na rynku polskim i węgierskim. Olympus jest twórcą pierwszego otwartego systemu lustrzanek cyfrowych – 4/3 (FourThirds).




    Warto wiedzieć że... beta

    Typologia (gr. týpos - uderzenie, odbicie, obraz, posąg, forma, model; gr. týptein - uderzać) - nauka o typach oraz zabieg systematyzujący polegający na:
    Opel Omega - samochód osobowy klasy średniej-wyższej produkowany przez niemiecką firmę przejętą w 1929 roku przez General Motors - Adam Opel AG w latach 1986 - 2003. W 1993 roku po zakończeniu produkcji Opla Senatora II pojazd stał się flagowym modelem marki. Pojazdy charakteryzuje duży rozstaw osi, napęd na tylną oś, przestronne wnętrze oraz duża gama silników.
    Nabycie - uzyskanie własności lub innego prawa majątkowego w każdy prawem przewidziany sposób np. w drodze umowy, dziedziczenia, dawności.
    Opel Astra - model samochodu osobowego klasy kompaktowej produkowany od 1991 roku przez markę Adam Opel AG należącą do największego na świecie amerykańskiego koncernu samochodowego General Motors (GM). Model zastąpił przestarzałą konstrukcję Opla Kadetta. Obecnie produkowana jest III generacja modelu pod nazwą Opel Astra Classic III oraz IV generacja modelu.
    Commodore International – przedsiębiorstwo, które odegrało czołową rolę w rozwoju komputerów domowych w latach 80. i 90. Przedsiębiorstwo zbankrutowało w 1994 roku; od tego czasu kilkakrotnie próbowano wznowić rozwój systemu Amiga.
    Przedmiot, obiekt (łac. obiectum) - jedno z podstawowych pojęć ontologii, w języku potocznym określany jako "coś" lub "cokolwiek". Nie należy go mylić z przedmiotem poznania.
    Konsument (łac. consumens) – w potocznym rozumieniu osoba, która konsumuje lub nabywa towary oraz usługi; lub inaczej – ogniwo występujące na końcu łańcucha ekonomicznego. Takie rozumienie prezentuje również Sąd Najwyższy w Polsce, który w jednym ze swych orzeczeń określił konsumenta jako spożywcę, nabywcę towarów na własny użytek, użytkownika. Nie istnieje uniwersalna, prawna definicja konsumenta – w polskim prawie pojęcie konsumenta zostało zdefiniowane w kodeksie cywilnym jako "osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową". Na gruncie przepisów Konstytucji RP konsument jest rozumiany jako osoba nabywająca towar na własny użytek.

    Reklama