• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Miejska legenda



    Podstrony: [1] 2 [3] [4]
    Przeczytaj także...
    Gerbilling – zachowanie seksualne mające polegać na wprowadzaniu do odbytnicy lub pochwy małych zwierząt futerkowych, głównie myszoskoczków, a także myszy i chomików, w celu stymulacji prostaty, podobnie jak podczas stosunku analnego.Lenin był grzybem (ros. Ленин – гриб, Lenin – grib; dosł. Lenin – grzyb) – miejska legenda rozpowszechniona w krajach byłego Związku Radzieckiego, zgodnie z którą Włodzimierz Lenin wskutek nadużywania grzybów halucynogennych sam stał się grzybem. Jej źródłem była telewizyjna mistyfikacja, program wyemitowany 17 maja 1991 r. w Telewizji Leningradzkiej.
    Cechy typowej legendy miejskiej[ | edytuj kod]
  • anonimowy autor lub źródło informacji (czasami jednak miejskie legendy przedostają się do mediów)
  • opisywane wydarzenie wydaje się bardzo prawdopodobne
  • historia jest w jakiś sposób niesamowita i niepokojąca
  • opowieść dotyczy spraw trudnych do zlekceważenia (pożywienia, bezpieczeństwa, znanych osób)
  • niekiedy wskazanie grupy osób, którym zależy na ukryciu „prawdy”
  • Przykłady[ | edytuj kod]

     Osobna strona: Kategoria:Miejskie legendy.
  • czarne wołgi porywające dzieci w czasach PRL
  • używanie w wietnamskich barach psiego mięsa do przyrządzania potraw
  • czakram wawelski
  • istnienie Chupacabry
  • gerbilling
  • seryjny morderca z hakiem
  • zabójca na tylnym siedzeniu
  • istnienie superszpiega Kilroya
  • lista z Villejuif
  • znikający autostopowicz
  • klątwa Tutanchamona
  • śmierć Paula McCartneya w wypadku samochodowym
  • Lenin stał się grzybem
  • stanie Zoi
  • Paul nie żyje (ang. Paul is dead) – miejska legenda głosząca, że Paul McCartney, członek rockowej grupy muzycznej The Beatles, zginął w wypadku samochodowym w 1966 roku, a został zastąpiony sobowtórem o imieniu William Campbell.Ulice strachu (oryg. Urban Legend) – film fabularny (slasher) z 1998 roku, którego motywem przewodnim są miejskie legendy. Reżyserem filmu jest Jamie Blanks (Walentynki). Ulice strachu doczekały się dwóch kontynuacji: Ostatniej odsłony z 2000 roku oraz Krwawej Mary (2005), zrealizowanej już na potrzeby rynku wideofonicznego. Ma powstać również trzeci sequel filmu.


    Podstrony: [1] 2 [3] [4]



    w oparciu o Wikipedię (licencja GFDL, CC-BY-SA 3.0, autorzy, historia, edycja)

    Warto wiedzieć że... beta

    Zabójca na tylnym siedzeniu (ang. Killer in the backseat) – miejska legenda popularna na terenie USA oraz Wielkiej Brytanii. Początek dał jej w 1968 roku Carlos Drake, jednak wiele osób twierdzi, że pochodzi ona już z 1964 roku.
    Gazeta.pl – jeden z największych polskich portali internetowych, w jego skład wchodzą serwisy tematyczne m.in. Wiadomości, Gospodarka, Edukacja, Gry, Kobieta, eDziecko.pl, a także serwisy lokalne największych polskich miast (np.: Krakow.Gazeta.pl, Warszawa.Gazeta.pl, czy Wroclaw.Gazeta.pl). Serwisy grupy Gazeta.pl odwiedza miesięcznie 11,92 mln użytkowników.
    Hak – jedna z legend miejskich, której pierwsze wersje powstały co najmniej w połowie lat pięćdziesiątych XX wieku.
    Stanie Zoi – radziecka legenda miejska opowiadająca o skamienieniu młodej dziewczyny imieniem Zoja, której zaraniem były pogłoski oraz publikacje prasowe jakie ukazały się w lokalnej prasie miasta Kujbyszew (ob. Samara) w styczniu 1956 roku.
    Library of Congress Control Number (LCCN) – numer nadawany elementom skatalogowanym przez Bibliotekę Kongresu wykorzystywany przez amerykańskie biblioteki do wyszukiwania rekordów bibliograficznych w bazach danych i zamawiania kart katalogowych w Bibliotece Kongresu lub u innych komercyjnych dostawców.
    Klątwa Tutanchamona – miejska legenda powstała po nagłej śmierci lorda Carnarvona kilka miesięcy po odkryciu w 1922 roku grobowca faraona Tutanchamona w Dolinie Królów, mająca tłumaczyć serię rzekomo tajemniczych zgonów osób związanych z ekspedycją jako karę za zakłócenie spoczynku władcy.
    Faktoid – informacja traktowana jako prawdziwa tylko dlatego, że ukazała się w mediach. Termin ten stosowany jest także w odniesieniu do wydarzenia o wątpliwej autentyczności, przyjmowanego przez ogół jako mające miejsce w rzeczywistości, i upowszechnianego, między innymi, w celu manipulacji opinią publiczną albo utrzymania kogoś (np. polityka) lub czegoś (np. reklamowanego produktu) w obszarze jej zainteresowania. Inną możliwą motywacją jest wykreowanie sztucznego zainteresowania odbiorców w celu zwiększenia oglądalności lub poczytności. Taką techniką posługują się na przykład bulwarówki.

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.012 sek.