Microsoft Dynamics

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Microsoft Dynamics 365 – grupa produktów informatycznych Microsoft do zarządzania relacjami z klientami (CRM) oraz planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP), pracujących w środowisku Microsoft Windows.

Planowanie zapotrzebowania materiałowego (ang. Material Requirements Planning (MRP)) – jest to zbiór procesów do wyznaczania zapotrzebowań na zasoby materiałowe (surowce, materiały, komponenty itp.). Miały one za zadanie obliczyć dokładną ilość materiałów i terminarz dostaw w taki sposób, by sprostać ciągle zmieniającemu się popytowi na poszczególne produkty.Microsoft Windows (ang. windows „okna”, IPA: [maɪkɹoʊsɑːft ˈwɪndoʊz]) – rodzina systemów operacyjnych stworzonych przez firmę Microsoft. Systemy rodziny Windows działają na serwerach, systemach wbudowanych oraz na komputerach osobistych, z którymi są najczęściej kojarzone.

W latach 2000–2002 Microsoft postanowił wejść w branżę systemów ERP i rozpoczął cykl przejęć producentów oprogramowania.

Produkty[ | edytuj kod]

W skład produktów linii Microsoft Dynamics wchodzą:

  • Microsoft Dynamics ERP
  • Microsoft Dynamics AX (wcześniej Axapta) – produkt ERP dla dużych i bardzo dużych przedsiębiorstw;
  • Microsoft Dynamics GP – pierwotnie stworzony przez przejęte przez Microsoft amerykańskie przedsiębiorstwo Great Plains Software
  • Microsoft Dynamics NAV (wcześniej Navision) – produkt ERP dla małych i średnich przedsiębiorstw, wspomaga zarządzanie finansami, produkcją, dystrybucją, relacjami z klientami, serwisem, wspiera e-commerce, oferujące analizy biznesowe itp.
  • Microsoft Dynamics SL (wcześniej Solomon IV)
  • Microsoft Dynamics C5 (wcześniej Concorde C5)
  • Microsoft Dynamics CRM – zintegrowany system do zarządzania relacjami z klientami. Umożliwia tworzenie i zachowanie obrazu relacji z klientem, począwszy od nawiązania relacji, przez proces sprzedaży, samą sprzedaż, aż po późniejszą opiekę posprzedażną i pomoc.
  • Zarządzanie relacjami z klientami, CRM (ang. customer relationship management) – to zestaw procedur i narzędzi istotnych w zarządzaniu kontaktami z klientami.Microsoft Dynamics AX (dawniej znany jako Microsoft Business Solutions – Axapta) – system informatyczny ERP firmy Microsoft. System podzielony jest na moduły, z których każdy jest w pełni zintegrowany z modułem finansów. W systemie występują między innymi moduły: Finanse, Handel i logistyka, Planowanie produkcji, CRM, Planowanie główne. System ma pełne możliwości rozwoju, ponieważ jest dostępny kod źródłowy (tylko dla warstwy użytkowej aplikacji).


    Podstrony: 1 [2] [3]




    Warto wiedzieć że... beta

    B2B (ang. Business to Business) – nazwa relacji występujących pomiędzy firmami, określana często mianem „klasycznego” e-biznesu. Na światowym rynku business-to-business największą gałąź stanowią informacje biznesowe (raporty branżowe, badania konsumenckie, informacje dotyczące sieci społecznościowych) i stanowią ok. 42% wszystkich wydatków na działania b2b.
    Microsoft Dynamics NAV (dawniej Navision Attain, Microsoft Navision, Microsoft Business Solutions – Navision) – zintegrowany system informatyczny dla średnich firm, pracujący w środowisku Microsoft Windows.
    Zarządzanie łańcuchem dostaw (ang. Supply Chain Management (SCM)) – rozwiązania informatyczne, które służą przedsiębiorstwu do zarządzania sieciowym łańcuchem dostaw. Dzięki nim możliwa jest synchronizacja przepływu materiałów pomiędzy poszczególnymi kooperantami, co wyraźnie ułatwia firmie dostosowanie się do określonego popytu rynkowego. Zajmują się przepływem informacji, produktów i usług. Wewnętrzne SCM obejmuje zagadnienia związane z zaopatrzeniem, produkcją i dystrybucją. Zewnętrzne SCM integruje przedsiębiorstwo z jego dostawcami i klientami.
    Microsoft Office 365 to zbiór aplikacji i usług dostępnych z serwerów Microsoft. Korzystanie z tego produktu wiąże się z miesięczną opłatą w zależności od wybranego planu, płatną za użytkownika.
    Business Intelligence (analityka biznesowa) jest pojęciem o bardzo szerokim znaczeniu. Najbardziej ogólnie można przedstawić je jako proces przekształcania danych w informacje, a informacji w wiedzę, która może być wykorzystana do zwiększenia konkurencyjności przedsiębiorstwa.
    Biznes elektroniczny, e-biznes (ang. electronic business, e-business) – to (wprowadzony w 1995 roku przez IBM) według powszechnie obowiązującej definicji model prowadzenia biznesu opierający się na szeroko rozumianych rozwiązaniach teleinformatycznych, w szczególności aplikacjach internetowych. Pojęcie elektronicznego biznesu obejmuje m.in. wymianę informacji między producentami, dystrybutorami i odbiorcami produktów i usług, zawieranie kontraktów, przesyłanie dokumentów, prowadzenie telekonferencji, pozyskiwanie nowych kontaktów, wyszukiwanie informacji, etc.
    Microsoft Dynamics CRM – wielojęzyczny system do Zarządzania Relacjami z Klientem (CRM – ang. Customer Relationship Management) stworzonym przez firmę Microsoft. Oprogramowanie to skupia się głównie na sprzedaży, marketingu i obsłudze klienta, jednakże Microsoft dąży do tego, aby system ten miał jak najwięcej funkcji i realizował wiele celów w firmie. W skład rodziny produktów Microsoft Dynamics wchodzą również inne powiązane produkty, takie jak systemy ERP Microsoft Dynamics AX, Microsoft Dynamics GP, Microsoft Dynamics NAV i Microsoft Dynamics SL, a także Dynamics RMS – system obsługi sklepów detalicznych.

    Reklama