Metka (handel)

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Collar.agr.jpg

Metka – dołączony do produktu detalicznego (konfekcji) kartonik, fragment materiału lub tworzywa sztucznego z zamieszczoną informacją o towarze. Zawiera zazwyczaj:

Produkt w marketingu – każdy obiekt rynkowej wymiany oraz wszystko co może być oferowane na rynku. Produktem może być dobro materialne, usługa, miejsce, organizacja bądź idea.
  • nazwę produktu
  • nazwę producenta lub importera
  • podstawowe cechy produktu, np.:
  • rodzaj surowca
  • rozmiar
  • zalecenia eksploatacyjne
  • Często umieszczana jest w taki sposób, że daje się łatwo usunąć. W ubraniach może być umieszczana w sposób trwały jako wszywka w wewnętrznej, niewidocznej podczas noszenia, części.

    Oznaczenia na metkach ubrań dzielimy na cztery podstawowe typy: dotyczące się do prania wodnego (czyli w pralce), chemicznego, suszenia i prasowania. Dodatkową kategorią, rzadziej spotykaną, jest wybielanie.

    Zobacz też[ | edytuj kod]

  • etykieta
  • Przypisy[ | edytuj kod]

    1. Oznaczenia na metkach ubrań. Symbole wirowania, prania i żelazka, Blog Jego-Styl.pl, 3 stycznia 2020 [dostęp 2021-06-14] (pol.).




    Reklama