Maybach 57

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Maybach 57samochód osobowy klasy dużych aut luksusowych produkowany przez niemiecką markę Maybach w latach 2002 – 2012. Przedłużona wersja nosiła nazwę 62.

Cal (ang. inch) – pozaukładowa jednostka miary długości odpowiadająca początkowo potrojonej długości średniego ziarna jęczmienia. Jedna z tzw. jednostek imperialnych. W USA ta jednostka miary jest podstawową jednostką miary używaną m.in. w budownictwie, medycynie, policji (np. do pomiaru wzrostu człowieka), mechanice i wielu innych dziedzinach.TFT (ang. Thin Film Transistor) – to skrót określający rodzaj tranzystora wykorzystywanego w kolorowych wyświetlaczach ciekłokrystalicznych.

Historia i opis modelu[ | edytuj kod]

Maybach 57 - tył
Maybach 62
Maybach 62 Landaulet
Maybach 57S
Maybach 57 po liftingu

Pierwszy zapowiedzią powrotu marki Maybach na rynek był prototyp Mercedes Maybach przedstawiony w 1997 roku na Tokyo Motor Show. Pojazd w dużym stopniu obrazował wygląd seryjnego modelu. Produkcyjną limuzynę Maybacha, już bez "Mercedes w nazwie", przedstawiono 5 lat później w czerwcu 2002 roku w dwóch wariantach. Krótszy, o długości 5,7 m, otrzymał nazwę Maybach 57. Dłuższy, 6,2 metra, analogicznie nazwano Maybach 62.

Brabus – przedsiębiorstwo tuningowe i producent pojazdów z Niemiec. Produkuje limuzyny eksportowane często do USA. Główna siedziba przedsiębiorstwa znajduje się w Bottrop, w centrum Zagłębia Ruhry, bezpośrednio obok autostrady A2. Obok dużych sal wystawowych mieszczą się tam również działy projektowania i produkcji.Automatyczna skrzynia biegów jest samochodową skrzynią zmieniającą biegi wraz ze zmianą obciążenia silnika pojazdu, zwalniając użytkownika z konieczności manualnej zmiany.

Maybach 57 i 62 był dostępny w sprzedaży w Polsce. Przez cały okres był to najdroższy nowy samochód dostępny w salonach, z ceną przekraczającą ponad 1 milion złotych.

W kwietniu 2010 roku Maybach przedstawił modele 57 i 62 po modernizacji. W jej ramach odświeżono wygląd przedniego zderzaka, w którym pojawiły się inaczej ukształtowane wloty powietrza i diody do jazdy dziennej. Samochód otrzymał też aktualizaje w wyposażeniu oraz nowe materiały wykończeniowe.

Kilometr na godzinę – powszechnie stosowana jednostka szybkości lub wartości prędkości, oznaczana km/h. W języku angielskim używane są również oznaczenia kph oraz kmph (przez analogię do mph). Obiekt poruszający się z prędkością 1 km/h w ciągu 1 godziny przebędzie drogę 1 kilometra.Landaulet to typ nadwozia w którym tylko część dachu jest sztywna, reszta zaś wykonana jest w formie przykrycia z brezentu bądź innego tworzywa.

Koniec produkcji i wycofanie marki Maybach[ | edytuj kod]

W listopadzie 2011 roku pojawiły się informacje, że z powodu symbolicznej sprzedaży, braku perspektyw rozwoju i dużych kosztów związanych z opracowaniem następcy, Maybach zakończy w grudniu 2012 roku produkcję wszystkich swoich modeli - 57, 62 i pochodnych. Oficjalne wycofanie marki z rynku miało miejsce z kolei w 2013 roku, kiedy to producent ogłosił, że Maybach stanie się odtąd jedynie linią modelową Mercedesa. Oficjalnym następcą Maybacha 57 i 62 został przedstawiony w 2014 roku model Mercedes-Maybach S, który de facto jest wydłużoną i gruntownie zmodyfikowaną pod kątem wyposażenia wersją podstawowej Klasy S.

Sekunda (łac. secunda – następna, najbliższa) – jednostka czasu, jednostka podstawowa większości układów jednostek miar np. SI, MKS, CGS – obecnie oznaczana s, niegdyś sek.Moment siły (moment obrotowy) siły F względem punktu O – iloczyn wektorowy promienia wodzącego r, o początku w punkcie O i końcu w punkcie przyłożenia siły, oraz siły F:

Maybach Landaulet[ | edytuj kod]

W listopadzie 2007 roku Maybach przedstawił odmianę landaulet nawiązującą koncepcją do przedwojennych, luksusowych limuzyn z odsuwanym częściowo dachem. Samochód zbudowano na bazie dłuższej odmiany 62 i wyróżniał się on białym lakierem, materiałowym odsuwanym dachem pokrywającym część pasażerską i innym wystrojem wnętrza, nawiązującym barwą do malowania nadwozia.

Tempomat – urządzenie utrzymujące stałą prędkość pojazdu niezależnie od tego, czy pojazd porusza się po płaskiej nawierzchni, czy też pochyłej (podjazdy, zjazdy). Kierowca nie musi naciskać pedału przyspieszenia, gdyż regulacja prędkości odbywa się automatycznie (w przypadku wyposażenia w skrzynię automatyczną również biegi są zmieniane automatycznie). Ze względów bezpieczeństwa nawet najdelikatniejsze dotknięcie pedału hamulca powoduje natychmiastowe wyłączenie tempomatu. W niektórych wersjach po wciśnięciu jednego przycisku itp., tempomat przywraca poprzednio ustaloną prędkość. Po wciśnięciu pedału "gazu" w trakcie pracy tempomatu – pojazd przyspiesza, a po jego zwolnieniu wraca do ustawionej, stałej prędkości.AMG, a dokładniej Mercedes-AMG GmbH - firma od 2005 roku należąca w całości do grupy Daimler AG, zajmująca się fabrycznym tuningiem jej samochodów osobowych z siedzibą w Affalterbach niedaleko Stuttgartu w Niemczech.

Maybach 57 S[ | edytuj kod]

W 2005 roku przedstawiono usportowioną wersję 57 o nazwie 57S. Wersja specjalna limuzyny Maybach ma większy i silniejszy silnik stworzony przez Mercedes-AMG. Jest to silnik V12 z 3 zaworami na cylinder, oraz z systemem twin-spark (2 świece na cylinder). Doładowany 2 sprężarkami. Zmieniono również nieznacznie stylistykę nadwozia, dodając elementy nadające agresywności sylwetce 57, jest to między innymi zmieniony kształt grilla (powiększony), układ wydechowy zakończony dwoma wylotami, klosze lamp w kolorze nadwozia, nowy wzór alufelg. Do modelu 57 S producent przewidział 3 specjalne kolory nadwozia o nazwie "Baltic Black", "Nevada Silver" oraz "Antiqua White "

Maybach – marka luksusowych i sportowych samochodów wysokiej klasy. Obecnie samochody tej marki należą do najdroższych seryjnie produkowanych aut na świecie (model 57 w podstawowej wersji kosztuje 310 tys. euro). Producentem jest należąca do koncernu Daimler AG firma Maybach Manufaktur z siedzibą w niemieckiej miejscowości Sindelfingen.Samochód osobowy – pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu pasażerów, zdolny do przewożenia nie więcej niż dziewięciu osób, wraz z kierowcą, oraz ich bagażu. Dopuszczalna masa całkowita samochodu osobowego wynosi 3500 kg. Do kierowania samochodem osobowym uprawnia w Polsce prawo jazdy kategorii B.

Maybach Brabus 57 SV12[ | edytuj kod]

Maybacha 57 zmodyfikował także tuner Mercedesa, Brabus. Oprócz zmian stylistycznych dodano również zmiany w jednostce napędowej. Samochód otrzymał silnik V12 (60°) oraz 5-biegową automatyczną skrzynię biegów. Wymiary opon w tej wersji to 285/40R-21 z przodu i 325/35R-21 z tyłu.

Poduszka powietrzna (ang. airbag) – samochodowy element pasywnego systemu bezpieczeństwa. Ma na celu zamortyzowanie uderzenia o elementy pojazdu ciała (w szczególności głowy) pasażerów i kierowcy w wypadku zderzenia (czołowego lub bocznego).Niutonometr, N·m – jednostka momentu pary sił w układzie SI. Nazwa "Niutonometr" jest nazwą uproszczoną i zwyczajową. W mechanice poprawna nazwa jednostki to "Niuton razy metr".

Maybach Brabus 62 SV12[ | edytuj kod]

Oprócz krótszego wariantu 57S, Brabus zmodyfikował także dłuższą wersję 62S. Ma identyczne wymiary jak wersja cywilny, jednak wyposażono ją w inny silnik – znany z modelu 57 S oraz modeli Mercedesa AMG 65, o pojemności 6 litrów. Silnik ma także 12 cylindrów w układzie widlastym i ma podwójne turbodoładowanie.

Tokyo Motor Show (jap. 東京モーターショー, Tokyo Motor Show) – jest wystawą samochodów organizowaną co dwa lata na przełomie października i listopada w Makuhari Messe, Chiba w Japonii. Jest to wystawa samochodów osobowych, motocykli i pojazdów komercyjnych. Organizowana jest przez Japońskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów(JAMA). Wystawa jest w piątce największych takich imprez(razem z Detroit, Genewą, Frankfurtem i Paryżem).

Zawieszenie nie zostało obniżone i usportowione jak to miało miejsce w modelu 57 S. Wewnątrz zamontowano wstawki z karbonu, lakier fortepianowy i wiele innych. Maybach 62 S rozpędza się do 100 km/h w 5,2 sekundy.

Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h (a nie jak w modelu 57 S do 275 km/h). Moment obrotowy wynosi 1000 Nm i jest ograniczony elektronicznie. Moc jest przenoszona za pomocą 5-biegowej automatycznej skrzyni biegów na tylne koła. Felgi mają rozmiar 20 cali.

Dane techniczne (57)[ | edytuj kod]

Silnik[ | edytuj kod]

  • Rodzaj silnika: V12 Biturbo
  • Pojemność silnika: 5,5 l
  • Moc silnika: 550 KM (405 kW)
  • Maks. moment obrotowy: 900 Nm
  • Prędkość maksymalna: 250 km/h (blokowana elektronicznie)
  • Inne[ | edytuj kod]

  • Hamulce: Elektro-hydrauliczny system hamulcowy Twin-Sensotronic Brake Control
  • Zawieszenie: Zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC DC (Dual Control)
  • Współczynnik oporu powietrza Cx – 0,3
  • Dane techniczne (57S)[ | edytuj kod]

  • Rodzaj silnika: Mercedes-AMG V12 Biturbo
  • Pojemność silnika: 5980 cm³ (6,0 l)
  • Moc silnika: 450 kW/612 KM (uzyskiwana między 4800-5100 obr./min.)
  • Maks. moment obrotowy: 1000 Nm (uzyskiwany między 2000-4000 obr./min., ograniczany elektronicznie)
  • Prędkość maksymalna: 275 km/h (blokowana elektronicznie)
  • Średnie zużycie paliwa: 16,3l/100 km
  • Pojemność zbiornika paliwa/rezerwa: 110/14
  • Pojemność bagażnika: 605l
  • Waga pustego pojazdu: 2660 kg
  • Ładowność: 600 kg
  • Dopuszczalna masa całkowita: 3260 kg
  • Przyśpieszenie 0 - 100 km/h: 5,0 s
  • Przyśpieszenie 0 – 200 km/h 15,8 s
  • Elastyczność 80 - 120km/h: 3,7 s
  • Dane techniczne (62)[ | edytuj kod]

    Silnik[ | edytuj kod]

    V12 turbodoładowany – biturbo, 3 zawory na cylinder; DOHC; umieszczony z przodu, napęd na tylne koła; stopień sprężania: 9,0:1; skonstruowany na bazie jednostek M 275 Mercedesa klasy S; Blok silnika wykonany jest z aluminium, pokrywy głowic z magnezu, tuleje cylindrów wykonano ze stopu aluminiowo-krzemowego, korbowody z kutej stali, a chłodzone natryskiem oleju tłoki – ze stopu aluminiowego. Pasek klinowy, obsługujący m.in. alternator i rozliczne serwosiłowniki, ma długość 2,70 m.

  • Masa silnika: 270 kg
  • Rodzaj silnika: V12 Biturbo
  • Pojemność silnika: 5513 cm³ [5,5 dm³]
  • Moc silnika: 550 KM (405 kW) przy 5250 [obr/min.]
  • Maks. moment obrotowy: 900 Nm przy 3000 [obr/min.]
  • Prędkość maksymalna: 250 km/h (ograniczona elektronicznie)
  • Przyspieszenie 0 – 100 km/h: 5,4 s
  • Skrzynia biegów: 5 biegowa, automatyczna
  • Hamulce[ | edytuj kod]

    Ośmioobwodowy układ hamulcowy wsparty mechanizmem elektro-hydraulicznego systemu kontroli Twin-Sensotronic Brake Control (SBC) wyposażony w dwie centralne jednostki sterujące, dwa zasobniki wysokiego ciśnienia i dwa agregaty hydrauliczne. Oś przednią obsługują tarcze hamulcowe z wentylacją wewnętrzną – każda z nich wyposażone w dwa zaciski hamulcowe.

    Inne[ | edytuj kod]

  • Zawieszenie: pneumatyczne AIRMATIC DC (Dual Control) z regulacją twardości zawieszenia
  • Opony przód: 275/50R19
  • Opony tył: 275/50R19
  • Wyposażenie (57)[ | edytuj kod]

  • 15-calowe ekrany TFT
  • podręczny barek
  • fotel z sześcioma pamięciami, podgrzewaniem i wentylacją
  • tapicerka wykonana z wybranego gatunku i koloru skóry
  • wykańczane ręcznie drewniane wstawki wykonane z wybranego gatunku drewna
  • 21 głośników pokładowego audio z Dolby Surround
  • 600-watowy wzmacniacz
  • 10 airbagów
  • rozkładany stolik
  • podwójne szyby przełożone dźwiękochłonną folią
  • kamera miniDV
  • Wyposażenie (62)[ | edytuj kod]

  • odtwarzacz DVD
  • 15-calowe ekrany TFT
  • podręczny barek
  • lodówka
  • bezprzewodowy telefon z dwoma słuchawkami
  • pojedyncze fotele z przodu i z tyłu z podgrzewaniem i wentylacją
  • tapicerka wykonana z wybranego gatunku i koloru skóry
  • wykańczane ręcznie drewniane wstawki wykonane z wybranego gatunku drewna
  • 21 głośników pokładowego audio z Dolby Surround
  • 600-watowy wzmacniacz
  • 10 poduszek powietrznych
  • rozkładany stolik
  • podwójne szyby przełożone dźwiękochłonną folią
  • kamera miniDV
  • system obsługi głosowej telefonu i radioodbiornika samochodowego Linguatronic
  • system obsługowo-wskaźnikowy Comand APS
  • czterozakresowy układ klimatyzacji na bazie dwóch osobnych systemów
  • Przeszklony, przyciemniany elektrycznie dach
  • system dostępu i zamykania pojazdu Keyless-go
  • możliwość zamówienia indywidualnego wyposażenia o ile nie narusza ono konstrukcji auta
  • układ kontrolujący odstęp od poprzedzającego pojazdu – tempomat Distronic
  • automatyczne wzywanie pomocy w razie wypadku Teleaid

  • Przypisy[ | edytuj kod]

    1. carsplusplus.com: Maybach 62 2005 (ang.). [dostęp 2008-03-22]. [zarchiwizowane z tego adresu (2008-06-13)].
    2. 1997 Mercedes-Benz Maybach Concept (ang.). [dostęp 2019-11-20]. [zarchiwizowane z tego adresu (2019-06-09)].
    3. Maybach (ang.). [dostęp 2019-11-20].
    4. Maybach 62S – na wysoki połysk (pol.). [dostęp 2019-11-20].
    5. 2011 Maybach 57 and 62 Facelift (ang.). [dostęp 2019-11-20].
    6. Maybach 62 Facelifting (pol.). [dostęp 2019-11-20].
    7. Maybach to be axed in 2013 (pol.). [dostęp 2019-11-20].
    8. Maybach finally axed (ang.). [dostęp 2019-11-20].
    9. Mercedes-Maybach Klasy S - Znamy ceny (pol.). [dostęp 2019-11-20].
    10. Studyjny Maybach Landaulet: Bez limitu (pol.). [dostęp 2019-11-20].
    11. MAYBACH 57 REVIEW & RATINGS (ang.). [dostęp 2019-11-20].




    Reklama