London Underground 1973 Stock

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

London Underground 1973 Stock (często określany jako 1973 Tube Stock lub po prostu 1973 Stock) – typ elektrycznych zespołów trakcyjnych wyprodukowanych przez nieistniejącą już firmę Metro Cammell dla metra londyńskiego w latach 1972-75 i wprowadzonych do eksploatacji w latach 1975-77. Zbudowano 88 zestawów, składających się z sześciu wagonów, w tym dwóch sterowniczych (skąd maszynista steruje pociągiem). W latach 1995-2000 wszystkie przeszły modernizację w zakładach firmy Bombardier Transportation.

London Underground 1959 Stock (także 1959 Tube Stock lub 1959 Stock) – elektryczny zespół trakcyjny produkowany w latach 1959-1960 dla metra londyńskiego przez przedsiębiorstwo Metro Cammell.Transport for London (TfL) – jednostka organizacyjna samorządu terytorialnego Wielkiego Londynu odpowiedzialna za kwestie transportu, w tym komunikacji publicznej. TfL zajmuje się zarówno bieżącym zarządzaniem infrastrukturą transportową (często za pośrednictwem wyłonionych w przetargach ajentów), jak i wdrażaniem długoterminowych strategii przyjmowanych przez władze Londynu.

Przez całą swoją historię pociągi 1973 Stock służyły do obsługi Piccadilly line, gdzie zastąpiły zestawy klasy 1959 Stock. Obecnie w godzinach szczytu pracuje na niej 76 składów tego typu.

Galeria[ | edytuj kod]

  • Pociąg podczas postoju na stacji naziemnej

  • Pociąg na stacji podziemnej

    Elektryczny zespół trakcyjny (EZT) – zespół trakcyjny o własnym napędzie elektrycznym, składający się z dwóch członów sterowniczych na obu końcach oraz ewentualnych członów pośrednich. Poszczególne człony nie mogą być rozłączane w warunkach eksploatacyjnych. Zwykle możliwe jest łączenie całych pojazdów tego samego typu w trakcję ukrotnioną.
  • Wnętrze po modernizacji z lat 1995-2000

  • Skład widziany z góry

  • Bibliografia[ | edytuj kod]

  • 1973 Stock na stronie Transport for London
  • 1973 Stock w serwisie TrainWeb.org




  • Reklama