Lexus SC

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Lexus SCsportowy i luksusowy samochód osobowy marki Lexus produkowany przez koncern Toyota Motor Corporation z przeznaczeniem na rynek północnoamerykański w latach 1991 - 2010.

Prędkość maksymalna to największa możliwa do osiągnięcia przez pojazd prędkość w ruchu poziomym (prostopadle do siły grawitacji). Jest ona funkcją konstrukcji pojazdu i warunków zewnętrznych.Facelifting, lifting (ang.: podniesienie twarzy, retusz twarzy) – modernizacja modelu samochodu polegająca jedynie na kosmetycznych zmianach w wyglądzie nadwozia i wnętrza.

Lexus SC I[ | edytuj kod]

Lexus SC I produkowany był w latach 1991 – 2000. Na japońskim rynku auto było znane jako Toyota Soarer. Samochód był konstrukcyjnie powiązany z wprowadzoną na rynek rok później Toyotą Suprą 4. generacji.

Toyota Supra - sportowy samochód osobowy produkowany przez japoński koncern Toyota w latach 1978-2002. Do napędu używano wyłącznie benzynowych silników R6, także z turbodoładowaniem. Moc przenoszona była na oś tylną. Pierwsze dwie generacje oparte zostały na modelu Celica, stąd też nosiły nazwę Toyota Celica Supra. Od trzeciej generacji Supra stała się osobnym modelem. Produkcję czwartej - ostatniej generacji modelu zakończono w Japonii w roku 2002.DOHC (ang. Double OverHead Camshaft - podwójny wałek rozrządu w głowicy) - inaczej zwane "twin cam" - powszechnie w świecie używane rozwiązanie konstrukcyjne silnika tłokowego, w głowicy którego znajdują się dwa wałki rozrządu, przypadające na jeden rząd cylindrów. Jeden z wałków steruje zaworami ssącymi, a drugi wydechowymi. Konstrukcja silnika DOHC, ułatwia zmiany fazy rozrządu, w zależności od prędkości obrotowej i obciążenia silnika. Zawory umieszczone są pod kątem naprzeciw siebie, dają tym samym większą swobodę w kształtowaniu komory spalania. Silnik DOHC umożliwia także zwiększenie liczby zaworów przypadających na cylinder, co wpływa na powiększenie sprawności napełniania i opróżniania cylindra i umożliwia uzyskanie wyższego stopnia sprężania i zmniejszenie oporów przepływu. Dzieje się tak poprzez zwiększenie powierzchni zaworów w stosunku do dostępnej powierzchni w głowicy wynikającej z średnicy cylindra i ew. pochylenia ścianek komory spalania w głowicy. Dzięki zwiększeniu powierzchni przylegania wielu zaworów do głowicy - w stosunku do zaworów pojedynczych o tej samej powierzchni przepływu - poprawia się odprowadzanie ciepła z zaworów. Kolejną zaletą tego rozwiązania jest zmniejszenie bezwładności elementów rozrządu - pojedyncze zawory są mniejsze, mogą mieć cieńsze trzonki i grzybki.
Lexus SC I przed lekkim liftingiem
Tył Lexusa SC
Wnętrze

Dane techniczne (SC300)[ | edytuj kod]

Silnik[ | edytuj kod]

  • R6 3,0 l (2997 cm³), 4 zawory na cylinder, DOHC
  • Układ zasilania: wtrysk
  • Średnica cylindra × skok tłoka: 86,00 mm × 86,00 mm
  • Stopień sprężania: 10,2:1
  • Moc maksymalna: 228 KM (168 kW) przy 6000 obr./min
  • Maksymalny moment obrotowy: 285 N•m przy 4800 obr./min
  • Osiągi[ | edytuj kod]

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,4 s
  • Czas przejazdu pierwszych 400 m: 15,7 s
  • Prędkość maksymalna: 235 km/h
  • Dane techniczne (SC400)[ | edytuj kod]

    Silnik[ | edytuj kod]

  • V8 4,0 l (3969 cm³), 4 zawory na cylinder, DOHC
  • Układ zasilania: wtrysk
  • Średnica cylindra × skok tłoka: 87,50 mm × 82,50 mm
  • Stopień sprężania: 10,0:1
  • Moc maksymalna: 253 KM (184 kW) przy 6500 obr./min
  • Maksymalny moment obrotowy: 353 N•m przy 4400 obr./min
  • Od roku 1998 wprowadzono zmodernizowany silnik 1UZ-FE VVT-I
  • ze zmiennymi fazami rozrządu o mocy 300 KM i momencie obrotowym 400 Nm.
  • Osiągi[ | edytuj kod]

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,0 s
  • Czas przejazdu pierwszych 400 m: 15,2 s
  • Prędkość maksymalna: 241 km/h

  • Toyota – marka samochodów, produkowanych przez japoński koncern Toyota Motor Corporation (jap. トヨタ自動車株式会社), który zatrudnia około 323 tys. pracowników (czerwiec 2008).Samochód sportowy (także: Autosegment G) – klasa samochodów sportowych, w których zastosowano rozwiązania techniczne umożliwiające osiągi znane z samochodów wyścigowych i rajdowych, pozostawiając jednak możliwość eksploatowania ich w typowych warunkach drogowych.


    Podstrony: 1 [2] [3]




    Warto wiedzieć że... beta

    Ameryka Północna – kontynent o powierzchni 24 242 000 km² (co stanowi 16,3% całkowitej powierzchni lądów na kuli ziemskiej), położony na półkulach: północnej i zachodniej. Do Ameryki Północnej należy Ameryka Środkowa.
    Jacht – jednostka pływająca o napędzie żaglowym lub motorowym, w zależności od konstrukcji i wyposażenia służąca najczęściej do celów turystycznych. Jachty budowane i wykorzystywane są także do rekreacji, uprawiania sportu, do celów szkoleniowych lub reprezentacyjnych.
    Kilometr na godzinę – powszechnie stosowana jednostka szybkości lub wartości prędkości, oznaczana km/h. W języku angielskim używane są również oznaczenia kph oraz kmph (przez analogię do mph). Obiekt poruszający się z prędkością 1 km/h w ciągu 1 godziny przebędzie drogę 1 kilometra.
    Paryż (fr. Paris) – stolica i największa aglomeracja Francji, położona w centrum Basenu Paryskiego, nad Sekwaną (La Seine). Miasto stanowi centrum polityczne, ekonomiczne i kulturalne kraju. Znajdują się tu liczne zabytki i atrakcje turystyczne, co powoduje, że Paryż jest co roku odwiedzany przez ok. 30 milionów turystów.
    ABS (niem. Antiblockiersystem; ang. Anti-Lock Braking System) to układ stosowany w pojazdach mechanicznych w celu zapobiegania blokowaniu kół podczas hamowania, jako element układu hamulcowego. System ten jest zaliczany do grupy systemów Advanced Vehicle Control Systems (albo Automated Highway Systems). Jego bezpośrednim rozwinięciem są systemy ASR. Jest on również wykorzystywany jako element składowy bardziej rozwiniętych systemów jak ESP, czy Adaptive Cruise Control.
    R6 – (oznaczany także jako I6) – silnik spalinowy wyposażony w sześć cylindrów ustawionych wzdłuż wału korbowego w jednym rzędzie. Układ ten, majacy 6 wykorbień, jest najprostszym rozwiązaniem zapewniającym całkowite wyrównoważenie silnika - zarówno od sił pierwszego jak i drugiego rzędu. Z tego wzgledu nie jest w nim stosowany wałek wyrównoważający. Wał korbowy podparty jest zazwyczaj na czterech bądź siedmiu łożyskach. Kolejność zapłonów w poszczególnych cylindrach to 1-5-3-6-2-4 lub 1-4-2-6-3-5. Silniki tego typu, z uwagi właśnie na całkowite wyrównoważenie, chętnie były stosowane w lotnictwie do napędu sportowych i turystycznych samolotów.
    Moment siły (moment obrotowy) siły F względem punktu O – iloczyn wektorowy promienia wodzącego r, o początku w punkcie O i końcu w punkcie przyłożenia siły, oraz siły F:

    Reklama