• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • LLVM



    Podstrony: [1] 2 [3]
    Przeczytaj także...
    Ada to strukturalny, kompilowany, imperatywny, statycznie typowany i obiektowy język programowania opracowany przez Jean Ichbiaha i zespół z CII Honeywell Bull w latach 70. XX wieku. Język ten wygrał konkurs zorganizowany przez Departament Obrony USA (U.S. Department of Defense – DoD), pokonując 19 innych projektów. Nazwa języka, nadana przez DoD, pochodzi od imienia lady Augusty Ady Lovelace, uważanej za pierwszą programistkę w historii.GNU lightning jest biblioteką open-source do generowania kodu maszynowego w trakcie działania programu. Cechuje się dużą wydajnością i przydatnością w złożonych problemach związanych z generacją kodu, dzięki czemu jest stosowana w kompilatorach JIT. W przeciwieństwie do LLVM czy libJIT, GNU lightning dostarcza wyłącznie niskopoziomowego interfejsu tłumaczącego na język maszynowy konkretnego sprzętu ustandaryzowany, uniwersalny kod asemblerowy RISC luźno bazujący na SPARC oraz architekturze MIPS. Biblioteka nie zajmuje się alokacją rejestrów, zarządzaniem przepływem sterowania, ani optymalizacją.
    Front-endy[ | edytuj kod]

    LLVM został zaprojektowany jako wydajniejszy zamiennik dla GCC w już istniejących łańcuchach budowania i wiele z istniejących front-endów GCC zostało przeprojektowanych do współpracy z nim. Ponadto szerokie zainteresowanie projektem doprowadziło do powstania zupełnie nowych, dedykowanych front-endów. Jednym z najambitniejszych jest Clang dla języków C, C++ oraz Objective-C, którego rozwój wspierany jest przez Apple. Koncentruje się on na stworzeniu nowocześniejszego zamiennika dla analogicznego kompilatora z GCC, łatwiejszego do zintegrowania ze środowiskami IDE i oferującego lepsze wsparcie dla współbieżności.

    W językach programowania system typów może być zdefiniowany jako system klasyfikacji wyrażeń w zależności od rodzajów wartości, jakie one generują. Każdej obliczonej wartości przypisywany jest pewien typ, który jednoznacznie definiuje, jakie operacje można na niej wykonać. Śledząc przepływ wartości, system typów stara się udowodnić, że w programie występuje poprawne typowanie, tzn. nie dochodzi do sytuacji, w której na wartości określonego typu próbujemy wykonać niedozwoloną operację.Podprogram (inaczej funkcja lub procedura) - termin związany z programowaniem proceduralnym. Podprogram to wydzielona część programu wykonująca jakieś operacje. Podprogramy stosuje się, aby uprościć program główny i zwiększyć czytelność kodu.

    Zobacz też[ | edytuj kod]

  • GNU lightning
  • GCC


  • Podstrony: [1] 2 [3]



    w oparciu o Wikipedię (licencja GFDL, CC-BY-SA 3.0, autorzy, historia, edycja)

    Warto wiedzieć że... beta

    Tablica w informatyce to kontener danych dostępnych, w którym poszczególne komórki dostępne są za pomocą kluczy, które najczęściej przyjmują wartości numeryczne. Rozmiar tablicy jest albo ustalony z góry (tablice statyczne), albo może się zmieniać w trakcie wykonywania programu (tablice dynamiczne).
    Liczby całkowite – liczby naturalne dodatnie N + = { 1 , 2 , 3 , … } {displaystyle mathbb {N} _{+}={1,2,3,dots }} oraz liczby przeciwne do nich { − 1 , − 2 , − 3 , … } {displaystyle {-1,-2,-3,dots }} , a także liczba zero. Uogólnieniem liczb całkowitych są liczby wymierne i tym samym liczby rzeczywiste, szczególnym przypadkiem liczb całkowitych są: liczby naturalne.
    Asembler (z ang. assembler) – termin informatyczny związany z programowaniem i tworzeniem kodu maszynowego dla procesorów. W języku polskim oznacza on program tworzący kod maszynowy na podstawie kodu źródłowego (tzw. asemblacja) wykonanego w niskopoziomowym języku programowania bazującym na podstawowych operacjach procesora zwanym językiem asemblera, popularnie nazywanym również asemblerem. W tym artykule język programowania nazywany będzie językiem asemblera, a program tłumaczący – asemblerem.
    Single Static Assignment to postać programu używana przez kompilatory w trakcie optymalizacji, w której każdej zmiennej wartość przypisuje się tylko raz.
    Język D – wieloparadygmatowy język programowania umożliwiający programowanie obiektowe, imperatywne oraz metaprogramowanie. Został opracowany przez Waltera Brighta, twórcę pierwszego natywnego kompilatora C++, Zortech C++. D powstał jako obiektowy następca języka C, jednak w przeciwieństwie do C++ zachowuje ze swoim poprzednikiem jedynie binarną kompatybilność. D posiada wiele cech obecnych w C++, a jego składnia oraz możliwości są wzorowane na Javie, C# oraz Eiffel. Pierwsza stabilna wersja języka ukazała się 2 stycznia 2007 roku. 17 czerwca 2007 roku opublikowano po raz pierwszy eksperymentalną wersję 2.0.
    Uniwersytet Illinois w Urbana-Champaign (University of Illinois at Urbana-Champaign, UofI lub UIUC) – najlepszy i najbardziej wszechstronny uniwersytet w systemie publicznych uniwersytetów stanu Illinois.
    Scala − język programowania łączący cechy języków funkcyjnych i obiektowych. Scala działa na Wirtualnej Maszynie Javy, a także na Java Platform, Micro Edition Connected Limited Device Configuration i platformie .NET. Nazwa ma za zadanie podkreślać skalowalność języka, stąd Scala ("scalable language").

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.013 sek.