Komunikacja marketingowa

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Komunikacja marketingowa – proces przekazywania informacji innym podmiotom i wymaga występowania sześciu elementów: źródła, komunikatu, kanału komunikacji, odbiorcy oraz procesu kodowania i dekodowania. Źródło informacji stanowi podmiot, który ma do przekazania jakąś informację, może to być na przykład jakaś firma. Komunikatem, będzie informacja wychodząca ze źródła, na przykład informacją o obniżkach cen, która będzie przekazywana przez kanały komunikacji (np. reklamę prasową). Odbiorcą będzie osoba, do której dotrze komunikat.

Reklama (z łac. reclamo, reclamare) – informacja połączona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma na celu skłonienie do nabycia lub korzystania z określonych towarów czy usług, popierania określonych spraw lub idei (np. promowanie marki).

Zobacz też[ | edytuj kod]

  • Bluetooth marketing
  • Bibliografia[ | edytuj kod]

  • „Marketing” K. Przybyłowski, S.W. Hartley, R.A. Keriu, W. Rudelius
  • Linki zewnętrzne[ | edytuj kod]

  • Jan W. Wiktor, "Komunikacja marketingowa. Modele, struktury, formy przekazu", PWN, Warszawa 2013, http://libra.ibuk.pl/book/96614




  • Reklama