Klan

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Klan (celt. clan) – ród spokrewnionych lub spowinowaconych ze sobą osób lub też związek osób wspierających się i mających wspólne interesy.

Klub Ludzi Artystycznie Niewyżytych (KLAN) - młodzieżowy, alternatywny ruch artystyczny, prowadzony przez poetkę i prozaika Danutę Wawiłow.Klan – polski zespół muzyczny założony w 1969 w Warszawie, jedna z pierwszych polskich grup, którym udało się zerwać z domowym bigbitem i muzyką nawiązać do czołowych osiągnięć rocka progresywnego.
  • klan – pojęcie z dziedziny antropologii kultury
  • klan – klan szkocki
  • klan – klan japoński
  • Klan – polski serial telewizyjny emitowany od 1997 w reżyserii Pawła Karpińskiego
  • Klan (Le Clan) – dramat filmowy produkcji francuskiej z 2004 w reżyserii Gaëla Morela
  • Klan – polska grupa rockowa
  • klan – określenie stosowane dla grupy graczy w grach komputerowych
  • KLAN (Klub Ludzi Artystycznie Niewyżytych) – młodzieżowy ruch artystyczny działający w Polsce w latach 1992–1996
  • Klan – albański tygodnik
  • Klan – polskie pismo o tematyce hip-hopowej
  • Klan – debiutancka EP-ka polskiego zespołu rockowego Klan, wydana w 1970 roku
  • Klany japońskie – grupy powiązanych ze sobą Japończyków, najczęściej poprzez pochodzenie od wspólnego przodka, rzadziej z jednej grupy zawodowej. Wyodrębnienie się rodów ze wspólnot neolitycznych przypisuje się dotarciu na Wyspy Japońskie metod uprawy ryżu i idącej za tym możliwości gromadzenia i przechowywania towaru stanowiącego podstawę bogacenia się.{{Czasopismo infobox}} Brakujące pola: alt grafiki. Klan – tygodnik opinii wydawany w Albanii. Porusza ważne sprawy ogólnonarodowe.




    Warto wiedzieć że... beta

    Ród – grupa społeczna oparta na wspólnocie krwi, obejmująca rodziny wywodzące swe pochodzenie od wspólnego przodka. Więź wewnętrzną rodu u większości ludów pierwotnych oraz w bardziej rozwiniętych ustrojach stanowiło pochodzenie ojcowskie. Ród jest pojęciem nadrzędnym w stosunku do rodziny, składa się bowiem z wielu rodzin posiadających niejednokrotnie inne nazwiska.
    Paweł Karpiński (ur. 4 listopada 1951 roku w Warszawie) - reżyser, scenarzysta i producent filmowy. W 1969 podjął pracę jako operator, realizator obrazu i reżyser w TVP. W latach 1972-76 studiował na Wydziale Operatorskim PWSFTviT w Łodzi, gdzie w 1982 roku ukończył Wydział Reżyserii.
    Klan – grupa ludzi, którzy wywodzą swe pochodzenie od wspólnego przodka, mają często ten sam totem i wykonują razem wiele zadań. Każda z nich posiada nazwę, swe kolektywne poczucie jedności, zwykle specjalny mit określający jej charakter. Klan jest często poddziałem plemienia opartym na zasadzie dwudzielności, gdzie mamy dwa, cztery lub osiem klanów. Większość ludów posiada jednak nieparzystą liczbę klanów. Ten podział łączy się zazwyczaj z zakazem zawierania małżeństw w obrębie własnego klanu (egzogamia).
    Klan – debiutancka EP-ka polskiego zespołu rockowego Klan, wydana w 1970 roku. Materiał został kilkakrotnie wydany na CD wraz z reedycjami albumu Mrowisko.
    Klan – polski serial telewizyjny, emitowany na antenie TVP1 od 22 września 1997 roku. Jest najdłuższym pod względem lat nieprzerwanej emisji i liczby odcinków serialem produkcji polskiej. Opowiada on o wielopokoleniowej warszawskiej rodzinie Lubiczów. Pomysłodawcą serialu jest Wojciech Niżyński (współtwórca produkcji W labiryncie oraz Fitness Club).
    Antropologia kulturowa (antropologia społeczna) – dyscyplina nauk społecznych badająca organizację kultury, rządzące nią prawa, historyczną zmienność i etniczną różnorodność kultur w celu skonstruowania ogólnej teorii kultury. Jest to jeden z głównych działów szeroko rozumianej antropologii, zajmuje się badaniem kultury we wszystkich jej przejawach.
    Klan lub gildia – w społeczności komputerowej, zrzeszenie graczy grających w konkretną grę komputerową multiplayer poprzez Internet. Idea zaczerpnięta została z klanów gier fabularnych, których członkowie gromadzili się w celu wspólnej gry. Klany gier komputerowych mogą liczyć od kilku do kilkuset członków, lub rzadziej tysiąca i więcej graczy. Istnieją również, tzw. multiklany, działalnością obejmujące przestrzeń więcej niż jednej konkretnej gry komputerowej.

    Reklama