Instrukcja przypisania

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Instrukcja przypisania w językach programowania to rodzaj przypisania stanowiący odrębną instrukcję w kodzie źródłowym, w której do pewnej lokacji (l-wartości) przypisuje się wartość, która będzie w niej przechowywana.

Język programowania – zbiór zasad określających, kiedy ciąg symboli tworzy program komputerowy oraz jakie obliczenia opisuje.L-wartość (ang. L-value) – pojęcie, które zostało stworzone na potrzeby języka C, a następnie zostało zaadaptowane w języku C++. W ogólności pojęcie to odnosi się do wartości, które istnieją dłużej niż przez jedno wyrażenie i można pobrać ich adres. Przykładowymi L-wartościami są: *ptr, ++z czy jakaś_zmienna.

Przykłady[ | edytuj kod]

Przypisanie wartości 5 do zmiennej x w języku Pascal:

x := 5;

Przypisanie wartości 10 do zmiennej x w języku C++:

x = 10;

Zobacz też[ | edytuj kod]

  • Przypisanie




  • Reklama