Google Polska

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Google Polska (właśc. Google Poland sp. z o.o.) – polski oddział spółki Google z siedzibą w Warszawie utworzony w 2005 roku.

Google Inc. NASDAQ: GOOG – amerykańskie przedsiębiorstwo z branży internetowej. Jego flagowym produktem jest wyszukiwarka Google, a deklarowaną misją - skatalogowanie światowych zasobów informacji i uczynienie ich powszechnie dostępnymi i użytecznymi.Warsaw Financial Center (WFC) należy do czołówki najbardziej prestiżowych biurowców Warszawy. Mieści się u zbiegu ulic Emilii Plater i Świętokrzyskiej, w ścisłym centrum miasta. Oddany do użytku w 1998 roku, był pierwszym nowoczesnym budynkiem biurowym w stolicy i zapoczątkował powstanie Centralnej Dzielnicy Biznesowej.

Opis[ | edytuj kod]

Google Poland sp. z o.o. została zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorstw Krajowego Rejestru Sądowego 6 września 2005. 23 września 2005 Google oficjalnie ogłosił otwarcie polskiego oddziału.

Spółka prowadzi działalność w dwóch lokalizacjach:

  • biuro regionalne oraz centrum badawczo-rozwojowe w Warszawie. Biuro regionalne jest odpowiedzialne za nawiązywanie relacji z partnerami biznesowymi i prowadzenie szkoleń dla przedsiębiorstw, natomiast centrum badawczo-rozwojowe uczestniczy w projektach technologicznych Google dotyczących chmury obliczeniowej. W 2020 centrum zatrudniało 450 osób. Obie jednostki zlokalizowane są w biurowcu Warsaw Financial Center przy ulicy Emilii Plater 53,
  • centrum innowacji we Wrocławiu – odpowiedzialne za działalność Google na rynku reklamy na terenie Europy Środkowej, z siedzibą przy placu generała Józefa Bema 2
  • W 2015 spółka zamknęła centrum badawczo-rozwojowe w Krakowie z siedzibą przy Rynku Głównym 12. W 2015 spółka uruchomiła w Warszawie, w jednym ze zrewitalizowanych budynków Centrum Praskiego Koneser, przestrzeń dla przedsiębiorców pod nazwą Campus Warsaw (od 2018 Google for Startups Campus Warsaw). Jest on jednym z kilku tzw. kampusów utworzonych w ramach globalnego programu wspierania rozwoju przedsiębiorczości technologicznej „Google for Startups”. Kampus w Warszawie koordynuje i wspiera programy Google skierowane do startupów z Polski i Europy Środkowo-Wschodniej oraz jest miejscem spotkań, współpracy i wydarzeń lokalnej społeczności startupowej.

    Startup lub start-up – tymczasowa organizacja lub młode innowacyjne przedsiębiorstwo poszukujące modelu biznesowego, który zapewniłby mu zyskowny wzrost. Ziemia (łac. Terra) − trzecia, licząc od Słońca, a piąta co do wielkości planeta Układu Słonecznego. Pod względem średnicy, masy i gęstości jest to największa planeta skalista Układu Słonecznego.

    Przypisy[ | edytuj kod]

    1. Anna Meller: Google: otwieramy polski oddział w Warszawie. W: Internet Standard [on-line]. IDG Poland S.A., 2005-09-23. [dostęp 2011-04-10].
    2. Google zainwestuje w Polsce rekordowe dwa mld dol. 10 tys. osób będzie zajmować się chmurą. gazeta.pl, 24 czerwca 2020. [dostęp 2020-07-09].
    3. Beata Szkodzin: Centrum innowacji Google we Wrocławiu. W: eGospodarka.pl [on-line]. Polska.pl, 2007-04-12. [dostęp 2011-04-10].
    4. Grzegorz Gacki: Centrum badawczo-rozwojowe Google. W: eGospodarka.pl [on-line]. Polska.pl, 2008-04-17. [dostęp 2011-04-10].
    5. Adrian Grycuk. Wybrane narzędzia wspierania startupów w Polsce. „Studia BAS”. 2(58), s. 166, 2019. 
    6. Michał Wojtczuk. Google na Pradze. „Gazeta Stołeczna”, s. 3, 20 listopada 2015. 
    7. Adrian Grycuk. Wybrane narzędzia wspierania startupów w Polsce. „Studia BAS”. 2(58), s. 165, 2019. 

    Linki zewnętrzne[ | edytuj kod]

  • Blog Google Polska
  • Oficjalny kanał Google Polska w serwisie YouTube




  • Warto wiedzieć że... beta

    Chmura obliczeniowa – model przetwarzania oparty na użytkowaniu usług dostarczonych przez usługodawcę (wewnętrzny dział lub zewnętrzna organizacja). Funkcjonalność jest tu rozumiana jako usługa (dająca wartość dodaną użytkownikowi) oferowana przez dane oprogramowanie (oraz konieczną infrastrukturę). Oznacza to eliminację konieczności zakupu licencji czy konieczności instalowania i administracji oprogramowaniem. Konsument płaci za użytkowanie określonej usługi, np. za możliwość korzystania z arkusza kalkulacyjnego. Nie musi dokonywać zakupu sprzętu ani oprogramowania. Termin „chmura obliczeniowa” jest związany z pojęciem wirtualizacji. Model „chmury obliczeniowej” historycznie wiąże się z przetwarzaniem w sieci grid, gdzie wiele systemów udostępnia usługi korzystając z podłączonych zasobów, z tą różnicą, że w chmurze obliczeniowej mamy do czynienia z podążaniem zasobów za potrzebami usługobiorcy.

    Reklama