Google Ads

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Przykładowa reklama Ads wyświetlana na stronie wyników wyszukiwania

Google Ads (poprzednio Google AdWords) – system reklamowy Google uruchomiony 23 października 2000, pozwalający na wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google i na stronach współpracujących w ramach programu Google AdSense, sprzedawane w modelu CPC i CPM. Nazwa Google Ads obowiązuje od dnia 24 lipca 2018. Poprzednio system nosił nazwę Google AdWords. Zmianie nazwy towarzyszyło rozszerzenie możliwości reklamowych w kampaniach PPC.

23 października jest 296. (w latach przestępnych 297.) dniem w kalendarzu gregoriańskim. Do końca roku pozostaje 69 dni.Google Inc. NASDAQ: GOOG – amerykańskie przedsiębiorstwo z branży internetowej. Jego flagowym produktem jest wyszukiwarka Google, a deklarowaną misją - skatalogowanie światowych zasobów informacji i uczynienie ich powszechnie dostępnymi i użytecznymi.

Firma nie podaje dokładnie swoich zysków z usługi Google Ads, wiadomo jedynie, że łączny przychód z AdWords i AdSense wyniosły w 2007 ponad 16 miliardów USD, zaś wszystkie formy reklamy emitowane przez Google stanowiły 23,7% rynku reklamy internetowej w Stanach Zjednoczonych w czwartym kwartale 2007. Według danych za rok 2010 reklama generuje dla Google’a aż 97% przychodów firmy i przyniosła ponad 33 miliardów dolarów dochodu.

Współczynnik klikalności (Click Through Rate, CTR) – termin używany w reklamie internetowej oznaczający stosunek między liczbą kliknięć, a wyświetleniami reklamy. Mierzy się go w procentach. Im lepiej reklama jest ukierunkowana, tym przeważnie lepszy CTR osiąga. Bardzo niski CTR miewają zwłaszcza klasyczne bannery reklamowe, które użytkownicy Internetu nauczyli się ignorować. Z kolei wysokim CTR wyróżniają się nowoczesne formaty reklamowe systemy PPC.Remarketing - działania zmierzające do pobudzenia popytu, który uległ obniżeniu na skutek niedostosowanej lub nietrafionej strategii marketingowej w poprzednim okresie.

Obecnie wyróżniane są dwa główne sposoby tworzenia linku sponsorowanego Google Ads:

  • poprzez wybór słów kluczowych, na które będzie się wyświetlała reklama Google Ads
  • poprzez wybór witryn internetowych, na których wyświetlana będzie reklama Google Ads
  • Pozycja linku sponsorowanego Google Ads w wynikach linków sponsorowanych ustalana jest na podstawie:

  • Wyniku Jakości reklamy
  • maksymalnej stawki CPC, ustalanej przez reklamodawcę.
  • W Google Ads możemy skorzystać z następujących typów kampanii reklamowych, w zależności od miejsca wyświetlania naszych reklam:

    Biblioteka Narodowa Republiki Czeskiej (cz. Národní knihovna České republiky) – biblioteka narodowa Czech z siedzibą w Pradze. Biblioteka znajduje się w gmachu Clementinum. Jedna z najstarszych bibliotek na terenie Czech, której zbiory obejmują ponad 6,5 miliona woluminów.Wyszukiwarka Google (IPA: /ˈguːgəl sɜː(r)tʃ/) - wyszukiwarka internetowa, stworzona przez amerykańską spółkę Google Inc. Jej celem jest skatalogowanie wszystkich możliwych informacji i udostępnienie ich za pomocą Internetu.
  • kampanie w sieci wyszukiwania,
  • kampanie w sieci reklamowej,
  • kampanie produktowe,
  • kampanie wideo,
  • kampanie promujące aplikacje,
  • kampanie SMART.
  • Wynik Jakości Google Ads[ | edytuj kod]

    Wynik Jakości Google Ads jest podstawą pomiaru trafności i jakości reklamy w Google Ads. Jest ona wyznaczana przede wszystkim na podstawie współczynnika klikalności CTR (procentowy stosunek liczby kliknięć do liczby wyświetleń) słowa kluczowego oraz zależności i adekwatności pozostałych czynników.

    CPM (cost per mille, z łac. mille - tysiąc, określany także jako CPT cost per thousand) – w reklamie internetowej jest to koszt dotarcia do tysiąca odbiorców i obliczany jest na podstawie liczby odsłon witryny internetowej.Link sponsorowany - jest to reklama w postaci,najczęściej tekstu. Jest jedną z form reklamy internetowej. Wyświetlana nad wynikami wyszukiwania ( maksymalnie 3 pozycje) oraz po jednej ze stron ( najczęściej po prawej - maksymalnie 8 pozycji). Linki sponsorowane są wywoływane po frazach kluczowych w odpowiednim kontekście, wpisywanych do wyszukiwarki, co zwiększa ich skuteczność i dopasowanie przekazu do odbiorcy. Linki sponsorowane wykorzystują przyjazny reklamodawcom sposób rozliczenia działa reklamowych. Opłata pobierana jest wyłącznie za wejście przez użytkownika na docelową stronę internetową, a w związku z tym reklamodawca płaci wyłącznie za efekt (CPC - Cost per click).

    Istnieje kilka różnych Wyników Jakości Google Ads, których zależność składa się na główny Wynik Jakości. Najważniejszymi są:

  • Wynik Jakości na poziomie witryny,
  • Wynik Jakości na poziomie słów kluczowych,
  • Wynik Jakości na poziomie tekstu reklamowego,
  • Wynik Jakości strony docelowej reklamy.
  • Zobacz też[ | edytuj kod]

  • Remarketing
  • Przypisy[ | edytuj kod]

    1. Google Launches Self-Service Advertising Program, www.google.com [dostęp 2021-01-16].
    2. Języki dostępne w interfejsie Google Ads – informacje - Google Ads - Pomoc, support.google.com [dostęp 2021-01-16].
    3. Google AdWords → Google Ads, czyli nowy wymiar reklamy od Google, „Getso.pl”, 29 czerwca 2018 [dostęp 2018-07-06] (pol.).
    4. Google Financial Tables.
    5. IDC: Google’s Ad Market Share Slipped In Fourth Quarter.
    6. Ubezpieczyciele płacą Google’owi najwięcej. prnews.pl. [dostęp 2011-08-19].
    7. Google Ads, co to jest? - Wszystko o Google Ads, Marketing Match, 13 listopada 2019 [dostęp 2020-07-29] (pol.).




    Warto wiedzieć że... beta

    Gemeinsame Normdatei (GND) – kartoteka wzorcowa, stanowiąca element centralnego katalogu Niemieckiej Biblioteki Narodowej (DNB), utrzymywanego wspólnie przez niemieckie i austriackie sieci biblioteczne.
    CPC (cost per click) - współczynnik efektywności reklamy; jest to stosunek liczby kliknięć do kosztów włożonych w emisję reklamy, na podstawie którego oblicza się koszt pojedynczego kliknięcia w baner reklamowy.[1]

    Reklama