Google AdSense

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Google AdSense – serwis reklamowy Google, wyświetlający na stronach WWW kontekstowe reklamy tekstowe, bannery oraz reklamy wideo.

Reklama kontekstowa – sposób prezentowania reklam użytkownikom rozmaitych usług internetowych (stron internetowych, E-maili, czatów, forów dyskusyjnych, komunikatorów itd.), który zakłada dopasowanie treści reklam do treści stron, na których są one umieszczone. Ideą reklamy kontekstowej jest założenie, że osoba wystawiona na jej działanie chętniej na nią pozytywnie zareaguje, gdy będzie ona związana z poszukiwaną przez tę osobą informacją niż gdyby nie miała ona z nią związku.Targetowanie behawioralne – odmiana targetowania polegająca na segmentowaniu grupy odbiorców reklamy w związku z ich zachowaniem. Portale internetowe oferujące usługi reklamowe dzielą obiorców na na różne kategorie. Na podstawie poprzedniej aktywności użytkownika na portalu (dzięki historii odwiedzanych stron) tworzony jest jego profil, a na podstawie jego analizy wyświetlane są odpowiednie reklamy.

Informacje ogólne[ | edytuj kod]

W najbliższym czasie AdSense będzie wyświetlało reklamy oparte na aktywnościach internetowych i zachowaniach internautów Funkcja ta nazywana jest targetowaniem behawioralnym (jednak Google używa określenia Interest-Based Advertising).

Google Polska (właściwie Google Poland sp. z o.o.) — polski oddział firmy Google założony w 2005 roku. 28 kwietnia 2010 w Polsce dla Google pracowało w trzech miastach łącznie 200 osób.Banner, baner (z ang. sztandar, transparent) – forma reklamy, komunikatu lub innego przekazu. Najczęściej jest to wydrukowany na płachcie materiału przekaz informacyjny lub reklamowy.

Udział w rynku[ | edytuj kod]

Według danych International Data Corporation udział Google AdSense na rynku reklamy internetowej w Stanach Zjednoczonych w czwartym kwartale 2007 wyniósł 23,7%. Według danych Google połączony przychód z emisji reklam w AdSense oraz AdWords w 2007 roku wyniósł ponad 16 miliardów dolarów. Rok później przychód wynosił już 21 miliardów dolarów.

Google Inc. NASDAQ: GOOG – amerykańskie przedsiębiorstwo z branży internetowej. Jego flagowym produktem jest wyszukiwarka Google, a deklarowaną misją - skatalogowanie światowych zasobów informacji i uczynienie ich powszechnie dostępnymi i użytecznymi.Google AdWords – system reklamowy Google pozwalający na wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google i na stronach współpracujących w ramach programu Google AdSense, sprzedawane w modelu CPC, CPM i CPA.

Kontrowersje[ | edytuj kod]

Google ma prawo blokować konta w programie według własnego uznania. Dodatkowo konta bywają blokowane bez żadnego uzasadnienia, co Google tłumaczy ochroną zaawansowanego systemu wykrywania. Blokada konta wiąże się z utratą wszelkich zarobków i uniemożliwia zakładanie konta AdSense w przyszłości.

Reklama (z łac. reclamo, reclamare) – informacja połączona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma na celu skłonienie do nabycia lub korzystania z określonych towarów czy usług, popierania określonych spraw lub idei (np. promowanie marki).Dolar amerykański (oficjalna nazwa – United States dollar, międzynarodowy skrót – USD) – oficjalna waluta Stanów Zjednoczonych, Portoryko, Mikronezji, Marianów Północnych, Palau, Wysp Marshalla, Panamy, Ekwadoru (od 2000), Salwadoru (od 2001), Timoru Wschodniego, Zimbabwe (od 2009) oraz Bonaire, Saby i Sint Eustatius od 2011 roku. Jeden dolar amerykański dzieli się na sto centów amerykańskich. Często zapisuje się go za pomocą symbolu $.


Podstrony: 1 [2] [3] [4]




Reklama