• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Franczyza



    Podstrony: [1] [2] 3 [4]
    Przeczytaj także...
    Know-how – pochodzący z języka angielskiego (know – „wiedzieć”, how – „jak”) termin określający konkretną wiedzę techniczną z danej dziedziny, umiejętność wykonania lub wyprodukowania czegoś, kompetencję, biegłość.Znak towarowy – prawnie chroniony, niepowtarzalny element produktu, skutecznie odróżniający go od produktów konkurencyjnych. Znakiem towarowym może być w szczególności nazwa, fraza, symbol, logo, projekt, obraz, kształt produktu, motyw, melodia użyty przez przedsiębiorcę w obrocie gospodarczym w celu uzyskania jednoznacznej identyfikacji swoich towarów lub usług wśród konsumentów.
    Zobacz też[ | edytuj kod]
  • ajencja
  • Przypisy[ | edytuj kod]

    1. Europejska Federacja Franczyzy, Europejski Kodeks Etyki Udzielania Franczyzy, „tłum. Polska Organizacja Franczyzodawców”, 25 maja 2001 [dostęp 2020-01-10] (pol.).
    2. Co to jest franczyza i na czym polega? - WlasnyBiznes.pl, wlasnybiznes.pl [dostęp 2021-02-24].
    3. PROFIT, Katalog franczyz i systemów partnerskich, Franchising.pl [dostęp 2020-01-10] (pol.).
    4. Strona Europejskiej Federacji Franczyzy. [dostęp 2013-06-12].
    5. Opis Polskiej Organizacji Franczyzodawców, [dostęp 2013-01-25].

    Linki zewnętrzne[ | edytuj kod]

  • Wojciech Szramowski, Jakie pytania powinien zadać franczyzobiorca franczyzodawcy.
  • Adam Grzeszak. Wasz szyld, nasz interes. „Polityka”. 17 stycznia 2004. 3 (2435). s. 40. 
  • ABC Franchisingu – Wszystko o franczyzie – definicje, historia, terminy prawne oraz wady i zalety franczyzy dla obu stron
  • Zasady umów długoterminowych. Wprowadzenie i komentarz artykuł z „Kwartalnika Prawa Prywatnego” poświęcony projektowi kodyfikacji umowy franczyzy
  • Sprzedaż – umowa cywilna, w której sprzedawca zobowiązuje się przenieść na kupującego własność rzeczy i wydać mu rzecz, a kupujący zobowiązuje się rzecz odebrać i zapłacić sprzedawcy cenę rzeczy w gotówce lub równowartości gotówki.Ajencja - prowadzenie działalności na zasadzie dzierżawy od określonego przedsiębiorcy, często na dostawę dla niego towarów zbieranych w terenie.


    Podstrony: [1] [2] 3 [4]



    w oparciu o Wikipedię (licencja GFDL, CC-BY-SA 3.0, autorzy, historia, edycja)

    Warto wiedzieć że... beta

    Technologia – metoda przygotowania i prowadzenia procesu wytworzenia lub przetwarzania jakiegoś dobra (także informacji). Technologia może oznaczać konkretny proces (np. technologia klejenia, technologia malowania).
    Towar – produkt pracy ludzkiej, który jest przeznaczony do sprzedaży. Pojęcie to obejmuje dobra konsumpcyjne i produkcyjne oraz usługi.
    Usługa – działanie podejmowane w celu zaspokojenia określonej potrzeby (lub potrzeb) klienta i realizowane z udziałem klienta, często - w celach komercyjnych. Klientem może być osoba fizyczna, organizacja i każdy inny podmiot. Usługa w sensie gospodarczym jest użytecznym procesem niematerialnym, który wytwarza praca ludzka w procesie produkcji poprzez oddziaływanie na strukturę określonego obiektu.
    Język francuski (fr. langue française lub français) – język pochodzenia indoeuropejskiego z grupy języków romańskich. Jako językiem ojczystym posługuje się nim ok. 80 mln ludzi: ok. 65 mln Francuzów, ok. 4,5 mln Belgów (czyli 42%), ok. 1,5 mln Szwajcarów (czyli 20%), a także ok. 8 mln mieszkańców kanadyjskich prowincji Québec, Ontario i Nowy Brunszwik. Ok. 201 milionów osób na całym świecie używa francuskiego jako języka głównego (oszacowanie z 2009 r. według Organisation mondiale de la Francophonie), a 72 miliony jako drugiego języka codziennego (w tym krajach Maghrebu). Wiele z tych osób mieszka w krajach, w których francuski jest jednym z języków urzędowych, bądź powszechnie używanych (54 kraje). Paradoksalnie, w Algierii, Maroku, i Tunezji, gdzie nie ma statusu języka urzędowego, jest bardziej rozpowszechniony niż w wielu krajach Czarnej Afryki, w których jest jedynym językiem urzędowym.

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.008 sek.