F.E.A.R.: First Encounter Assault Recon

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
(Przekierowano z F.E.A.R.)
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

F.E.A.R.: First Encounter Assault Recon – gra FPS survival horror wyprodukowana przez Monolith Productions i wydana w 2005 roku przez Sierra. Silnik gry Lithtech: Jupiter (EX) wykorzystuje biblioteki DirectX 9.0c.

Strzelanka pierwszoosobowa, FPS (od ang. first-person shooter) – gatunek gier komputerowych skoncentrowanych na walce z przeważającym zastosowaniem broni palnej, których akcja obserwowana jest z perspektywy pierwszej osoby. Innymi słowy, gracz doświadcza akcji oczami głównego bohatera. Widzi ręce i broń postaci. Pozostałe części ciała tylko na filmach objaśniających fabułę. Strzelanka pierwszoosobowa jako gatunek dzieli cechy wspólne z innymi strzelankami, które stanowią zarazem część gatunku gier akcji. Innego rodzaju broń niż broń palna jest możliwa, ale jej znaczenie jest zwykle drugorzędne.Ten artykuł opisuje ważne wydarzenia w 2007 roku w grach komputerowych i wideo. Zapoznaj się również z: Historia gier komputerowych.

Grę cechuje wysoka jakość efektów specjalnych, możliwość spowolnienia czasu oraz bardzo dobra fizyka i AI wrogów, którzy chowają się za osłonami terenowymi, rzucają granaty i starają się okrążyć gracza.

17 sierpnia 2006 roku udostępniono za darmo tryb wieloosobowy gry jako F.E.A.R. Combat. Po wydaniu poprawki 1.07 zarówno gracze F.E.A.R.: First Encounter Assault Recon jak i F.E.A.R. Combat mogą grać razem.

Fabuła[ | edytuj kod]

W roku 2002 Stany Zjednoczone powołują do istnienia grupę First Encounter Assault Recon do walki ze zjawiskami paranormalnymi. Gracz wciela się w rolę nowo przyjętego agenta awangardy F.E.A.R. i ma za zadanie unieszkodliwić zagrożenie ze strony szalonego Paxtona Fettela i jego armii klonów, z którą porozumiewa się telepatycznie. Fettelem zaś kieruje mała dziewczynka, tajemnicza Alma. Na początku gry Fettel jest dowódcą klonów tworzonych na zamówienie Amerykańskiej Armii. Program ten, nazwany "Pochodzenie" (ang. Project Origin), zakładał, że miał on kierować żołnierzami telepatycznie, bez wystawiania się na ogień przeciwnika. Jednak buntuje się – on i jego armia atakuje kilka miejsc, m.in: siedzibę Armacham Technology Corporation (ATC), która wyprodukowała armię klonów. Po zabiciu niektórych pracowników firmy, Fettel dokonuje na nich częściowego kanibalizmu, wchłaniając przy tym wspomnienia martwych ludzi. W ten sposób dowiaduje się, że w podziemiach kompleksu znajduje się krypta, w której przebywa Alma. Okazuje się, że jest ona matką Paxtona Fettela i głównego bohatera i ma siostrę, Alice Wade. Pierwszy projekt, w którym dowódcą miał być główny bohater, nie udał się i krypta została zamknięta. Alma jest osobą posiadającą zdolności psioniczne. Jedynym jej celem miało być urodzenie dowódców armii klonów. Będąc w krypcie, jest w stanie śpiączki, a Fettel pragnie ją uwolnić. Ginie, ale Alma zostaje uwolniona przez pewnego naukowca, który pragnął ją uratować. Tym naukowcem jest Harlan Wade, jej ojciec. Harlan zostaje jednak zabity przez Almę. Ta ucieka z krypty, ale ciałem, a nie jak wcześniej tylko duszą. Gdy kompleks zostaje zniszczony, bohater ucieka śmigłowcem, ale nagle dostaje się do niego Alma i następuje koniec gry.

DirectX – zestaw funkcji API wspomagających generowanie grafiki (dwu- i trójwymiarowej), dźwięku oraz innych zadań związanych zwykle z grami i innymi aplikacjami multimedialnymi.F.E.A.R. Perseus Mandate to samodzielny dodatek do gry F.E.A.R.. Ten dodatek tak samo jak F.E.A.R. Extraction Point wydało studio TimeGate Studios.

Dodatki[ | edytuj kod]

F.E.A.R. Extraction Point to pierwszy oficjalny dodatek do F.E.A.R.: First Encounter Assault Recon wydany w 2006 roku. Drugi oficjalny dodatek F.E.A.R. Perseus Mandate został wydany w 2007.

Linki zewnętrzne[ | edytuj kod]

  • Oficjalna strona (ang.)
  • Ten artykuł opisuje ważne wydarzenia w 2006 roku w grach komputerowych i wideo. Zapoznaj się również z: Historia gier komputerowych.Kanibalizm – praktyka zjadania osobników własnego gatunku, dość rozpowszechniona w naturze. Występuje w wielu grupach zwierząt, m.in. u owadów, pajęczaków, ryb, płazów i ptaków, bardzo rzadko u ssaków. Może się nasilić ze względu na zbytnie zagęszczenie populacji lub w następstwie głodu. Do najbardziej znanych zwierząt praktykujących kanibalizm należą modliszki.




    Warto wiedzieć że... beta

    Alma Wade jest główną postacią serii gier F.E.A.R., a jednocześnie przedmiotem badań Projektu Origin. Wokół niej toczy się główna fabuła wszystkich części serii.
    Sierra Entertainment jest amerykańską firmą zajmującą się wydawaniem, produkowaniem i dystrybuowaniem gier komputerowych od 1979 r. Centrala Sierry mieści się w Los Angeles. Przedsiębiorstwo jest częścią grupy Activision Blizzard (dawniej Vivendi Games), która z kolei należy do Vivendi SA. Od 2006 r. wszystkie gry z Vivendi SA, wydawane są pod marką Sierra.
    F.E.A.R. – seria gier komputerowych z gatunku FPS wyprodukowanych przez Monolith Productions i Day 1 Studios. Zostały wydane przez firmy Vivendi i WB Games.
    Monolith Productions – firma specjalizująca się w tworzeniu gier wideo, założona w październiku 1994 roku w Kirkland, USA. Na początku działalności firma stworzyła demo, bazujące na prototypie systemu Windows, pokazując jego możliwości w grach, dzięki czemu nawiązała współpracę z Microsoftem. Firma wydała silnik 3D LithTech. W 2004 roku Monolith został kupiony przez Time Warner.
    F.E.A.R. Extraction Point – dodatek do gry komputerowej F.E.A.R.. Został wydany przez Vivendi w październiku 2006 r. Extraction Point dodaje nowe bronie, wrogów oraz poziomy gracza. Poprawiona została też sztuczna inteligencja przeciwnika.
    Ten artykuł opisuje ważne wydarzenia w 2005 roku w grach komputerowych i wideo. Zapoznaj się również z: Historia gier komputerowych.

    Reklama