Eksperyment laboratoryjny (marketing)

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Eksperyment laboratoryjny w badaniach marketingowych

Tachistoskop - przyrząd używany w badaniach psychologicznych, umożliwiający eksponowanie osobom badanym obrazów, symboli, słów oraz innych materiałów wizualnych w określonym czasie. Tachistoskop jest używany w badaniach psychologicznych dotyczących pamięci, uwagi oraz spostrzegawczości. Tachistoskop jest wykorzystywany również w badaniach marketingowych. Służy on wówczas do pomiaru reakcji badanych osób na testowane produkty oraz reklamy.Zjawisko, fenomen (gr. phainomenon obserwowany) – pojęcie filozoficzne oznaczające to, co dane jest w poznaniu zmysłowym, a więc obrazy, dźwięki, zapachy, smaki itd.

Przeprowadza się go w warunkach sztucznych, specjalnie do tego celu zaaranżowanych, co pozwala maksymalnie kontrolować wpływ zmiennych niezależnych na badane zjawisko i wyeliminować wiele potencjalnych źródeł błędów. Wadą tej metody może być znaczący wpływ eksperymentatora i stworzonych przezeń warunków na wynik badania. Zaletą jest łatwość zastosowania mechanicznych instrumentów pomiaru, takich jak kamera, magnetofon itp. Główne rodzaje testów laboratoryjnych to:

  • testy w salach
  • testy kliniczne
  • testy audytoryjne
  • testy tachistoskopowe
  • Wśród eksperymentów laboratoryjnych miejsce szczególne zajmują testy w salach i testy kliniczne.

    Testy przeprowadzane w salach wystawowych[ | edytuj kod]

    Odnoszą się na ogół do produktów konsumpcyjnych. Składają się na nie 3 etapy: rekrutacja grupy respondentów, sprowadzenie ich do miejsca spotkania (sali wystawowej) i przeprowadzenie wywiadów-dyskusji na podstawie zaprezentowanego produktu.

    Podstrony: 1 [2] [3]




    Reklama