Discovery (nadawca)

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
(Przekierowano z Discovery Communications)
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Discovery, oficjalnie Discovery, Inc., do 6 marca 2018 Discovery Communications, Inc., też Discovery Communications – jeden z największych nadawców programów edukacyjnych i dokumentalnych. Jego siedziba znajduje się w Silver Spring w amerykańskim stanie Maryland. Korporacja zatrudnia około 4600 pracowników, natomiast jej programy są oglądane w ponad 180 krajach świata w 39 językach. Posiada ponad 100 stacji telewizyjnych. Pierwszy kanał, Discovery Channel, został uruchomiony 17 czerwca 1985 roku.

{{Stacja telewizyjna infobox}} Nieznane pola: "siostrzane". Discovery History – brytyjski kanał telewizyjny o tematyce historycznej. Hollywood – dzielnica miasta Los Angeles w Stanach Zjednoczonych i najważniejszy ośrodek amerykańskiej kinematografii. Słowo Hollywood jest używane jako skrótowa, popularna nazwa dla amerykańskiego przemysłu filmowo-telewizyjnego.

Stacje telewizyjne firmy[ | edytuj kod]

  • Discovery Channel
  • TLC (The Learning Channel)
  • Animal Planet HD
  • Science Channel (w Europie Discovery Science)
  • Investigation Discovery (dawniej Discovery Times)
  • Eurosport 1
  • Eurosport 2
  • Discovery Travel & Living (w USA jako Travel Channel)
  • BBC America
  • Discovery Kids
  • Discovery Knowledge (dawniej Discovery Civilisation)
  • Discovery Wings (Military Channel)
  • Discovery Home & Health
  • Planet Green (do czerwca 2008 Discovery Home)
  • OWN (The Oprah Winfrey Network) (do 2009 Discovery Health)
  • Discovery Civilization Channel
  • FitTV
  • People+Arts
  • Discovery Familia
  • Discovery En Español
  • Discovery Real Time
  • Discovery Real Time Extra
  • Discovery HD
  • HD Theater
  • Discovery History
  • Discovery Historia
  • Discovery Life
  • Discovery Turbo
  • DTX (poprzednio Discovery World oraz Discovery Civilisation)
  • DMAX
  • Kanały wcześniej należące do Scripps Networks Interactive tj. HGTV, Food Network, Travel Channel, Cooking Channel, DIY Network, Great American Country, Fine Living, Asian Food Channel
  • W Polsce Discovery jest od 1 września 2017 roku właścicielem stacji telewizyjnej Metro, a od 6 marca 2018 roku stacji telewizyjnych Grupy TVN tj. TVN, TVN7, TTV, TVN24, TVN24 BiS, TVN Style, TVN Turbo, iTVN, iTVN Extra, TVN Fabuła, Travel Chanel, HGTV, Food Network.
  • Transmisja – proces przesyłania dowolnej wiadomości lub ogólnie danych między nadawcą (nadajnikiem) a odbiorcą (odbiornikiem) zapisanej określonym, zrozumiałym dla obu stron kodem i po określonej drodze. Do transmisji mogą być wykorzystane media transmisyjne przewodowe lub bezprzewodowe.Discovery Commerce - amerykańskie wydawnictwo, producent urządzeń naukowych oraz zabawek edukacyjnych.Do spółki należy także serwis internetowy i sieć sklepów Discovery Store. Właścicielem spółki jest Discovery Communications.


    Podstrony: 1 [2] [3] [4]




    Warto wiedzieć że... beta

    Scripps Networks Interactive - amerykańska korporacja medialna specjalizująca się w programach typu lifestyle, poruszających tematykę kulinarną, podróżniczą czy związaną z nieruchomościami. W Polsce jest najbardziej znana jako właściciel Travel Channel i Polsat Food Network (na licencji Food Network). Koncern jest producentem m.in. HGTV, Food Network, DIY Network, Cooking Channel, Fine Living i Asian Food Channel. Produkty SNI docierają do ponad 220 mln abonentów w 180 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Afryce, w regionie Azji i Pacyfiku, w Ameryce Południowej i na Karaibach. Jej wartość jest szacowana na ok. 11 mld dolarów. 16 marca 2015 roku Grupa ITI i Grupa Canal+ sprzedała większościowy udział 52,7% w TVN S.A za 584 mln euro grupie Scripps Networks Interactive. Dzięki transakcji amerykański koncern stał się właścicielem TVN, jednej z największych komercyjnych stacji telewizyjnych w Polsce i jednocześnie właścicielem 32% udziałów w platformie cyfrowej nc+.
    TVN Turbo – kanał kierowany do mężczyzn, emituje programy motoryzacyjne, sportowe, dla majsterkowiczów, dokumentalne oraz erotyczne. Konkurentem dla stacji jest kanał Polsat Play.
    Young Scientist Challenge (wł. Discovery Education 3M Young Scientist Challenge a dawniej także Discovery Channel Young Scientist Challenge) – naukowy turniej inwentorski w USA dla młodzieży w wieku 11-15 lat. Organizowany przez Discovery Education i 3M. Celem konkursu jest zachęcenie młodzieży do badań naukowych. Pierwsza edycja odbyła się w 1999 roku z inicjatywy Discovery.
    Stany Zjednoczone, Stany Zjednoczone Ameryki (ang. United States, US, United States of America, USA) – federacyjne państwo w Ameryce Północnej graniczące z Kanadą od północy, Meksykiem od południa, Oceanem Spokojnym od zachodu, Oceanem Arktycznym od północnego zachodu i Oceanem Atlantyckim od wschodu.
    Discovery en Español – hiszpańskojęzyczna wersja kanału Discovery Channel przeznaczona dla mniejszości latynoskiej w USA. Obsługiwana jest przez Discovery Networks Latin America. Program dociera do ok. 8 milionów odbiorców. Na kanale emitowane są programy z kanonu wszystkich kanałów Discovery. Nadaje 24 godziny na dobę.
    HGTV Home & Garden – kanał tematyczny, należący do Grupy TVN. Nadaje głównie programy o urządzaniu domów i ogrodów.
    Eurosport 1 (poprzednio Eurosport) – stacja telewizyjna o profilu sportowym, której właścicielem jest TF1 – największa telewizja komercyjna we Francji. W Europie Eurosport wystartował 5 lutego 1989 roku. W 1990 uruchomił w Internecie portal informacyjny, który od samego początku należy do najchętniej odwiedzanych przez Internautów w całej Europie. W 2000 roku uruchomiony został ogólnoświatowy kanał informacyjny Eurosport News, natomiast 10 stycznia 2005 roku wystartował Eurosport 2, który poszerzył ofertę programową. W maju 2008 roku uruchomiono kanał o wysokiej rozdzielczości Eurosport HD. Łącznie w ciągu roku Eurosport nadawał około 6500 godzin relacji, z czego 30% to relacje bezpośrednie. W 2004 roku, ilość godzin relacji LIVE wzrosła o 25%. Obecnie program jest nadawany 24 godziny na dobę, wcześniej nadawany był w godzinach 8:30-1:30, a w soboty 8:30-2:00. W 2008 roku, obfitującym w wydarzenia sportowe, Eurosport zwiększył ilość godzin relacji LIVE do ponad 3000, co stanowi 50% ramówki. 13 listopada 2015 Eurosport zmienił nazwę na Eurosport 1 oraz wprowadzono nowe logo i oprawę graficzną.

    Reklama