Chiwas

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Chiwas, właśc. Marcin Siwek, ps. „Siwy” (ur. 22 listopada 1982 w Płocku) – polski muzyk, hip-hopowiec, autor tekstów, założyciel zespołu Jeden Osiem L (1998).

Wideoteka – debiutancki album studyjny polskiego zespołu hip-hopowego Jeden Osiem L. Wydawnictwo ukazało się 26 listopada 2003 roku nakładem wytwórni muzycznej UMC Records w dystrybucji Universal Music Polska. Słuchowisko – podstawowa artystyczna, literacka forma, której tworzywem jest wyłącznie materia foniczna: głos ludzki, efekty akustyczne i muzyka. Tradycyjnie teksty słuchowisk miały postać zbliżoną do dramatu teatralnego, obecnie, poprzez wprowadzenie narratora, pojawiają się również formy epickie.

W 2008 ukazała się trzecia płyta Chiwasa, którą nagrał wraz z Nowatorem - Welcome to Poland.

International Standard Name Identifier (ISNI) – unikalny identyfikator służący wystandaryzowanej identyfikacji obiektów, podmiotów, autorów dzieł, utworów i publikacji. UMC Records (Underground Music Center) − polska wytwórnia płytowa, istniejąca w latach 2001-2006, została założona przez Remika i Urbana.

Dyskografia[ | edytuj kod]

  • Jeden Osiem L – Wideoteka (26 listopada 2003, UMC Records)
  • Jeden Osiem L – Słuchowisko (23 maja 2005, Universal Music Polska)
  • Chiwas, Nowator – Welcome to Poland (20 czerwca 2008, My Music)
  • Nagrody i wyróżnienia[ | edytuj kod]

     Zobacz więcej w artykule Jeden Osiem L, w sekcji Nagrody i wyróżnienia.

    Przypisy[ | edytuj kod]

    1. Chiwas (pol.). www.hiphopedia.info. [dostęp 2010-02-16].
    2. Chiwas (pol.). chiwas.muzzo.pl. [dostęp 2010-09-03].
    22 listopada jest 326. (w latach przestępnych 327.) dniem w kalendarzu gregoriańskim. Do końca roku pozostaje 39 dni. WorldCat – katalog rozproszony łączący zbiory 71 000 bibliotek ze 112 krajów, które są uczestnikami serwisu Online Computer Library Center. Katalog jest tworzony i prowadzony przez biblioteki, których zbiory są w nim ujęte.




    Warto wiedzieć że... beta

    Virtual International Authority File (VIAF) – międzynarodowa kartoteka haseł wzorcowych. Jej celem jest ujednolicenie zapisu nazw osobowych (haseł), dlatego zbiera z bibliotek z całego świata – ich różne wersje i prezentuje je razem, pod jednym, unikatowym identyfikatorem numerycznym. Pozwala to obniżyć koszty i zwiększyć użyteczność danych gromadzonych przez biblioteki. Informacje po dopasowaniu i połączaniu są udostępniane online bibliotekom na całym świecie.
    Universal Music Group (UMG), wcześniej MCA Music Entertainment Group – największa grupa biznesowa oraz rodzina wytwórni płytowych w przemyśle muzycznym. Jest jedną z wielkiej czwórki wytwórni płytowych.
    Muzyk − osoba zajmująca się wykonywaniem (instrumentalista, wokalista, dyrygent) lub tworzeniem (kompozytor, producent muzyczny, aranżer) muzyki. Muzyk do swej pracy wykorzystuje m.in. instrumenty muzyczne, głos ludzki, głosy zwierząt, inne efekty akustyczne (np. uderzanie młotem w kowadło) czy też technologie komputerowe.
    Pseudonim (z stgr. ψευδώνυμος pseudonymos, dosł. "pod fałszywym imieniem") – indywidualna nazwa danej osoby, inna niż oficjalne imię i nazwisko.
    My Music − polska wytwórnia płytowa założona w 2006 roku na kanwie rozwiązanej tego samego roku firmy - UMC Records. Stanowi część koncernu MyMusic Group Sp. z o.o.. Nakładem My Music ukazały się nagrania takich wykonawców jak: Jula, IRA, CF98, Hurt, Nowator, DKA, Gosia Andrzejewicz, Indios Bravos, Kalwi & Remi, Mezo, Proletaryat, Verba, Joanna Liszowska, Agnieszka Włodarczyk, Eldo, Owal, Abradab, Liber, B.O.K, Robert M czy Hans.
    Kontrola autorytatywna – w terminologii bibliotekoznawczej określenie procedur zapewniających utrzymanie w sposób konsekwentny haseł (nazw, ujednoliconych tytułów, tytułów serii i haseł przedmiotowych) w katalogach bibliotecznych przez zastosowanie wykazu autorytatywnego zwanego kartoteką wzorcową.
    Jeden Osiem L – polska grupa hip-hopowa. Zespół powstał w 1998 roku w Płocku z inicjatywy raperów Marcina "Siwego" Siwka i Łukasza Wółkiewicza. Zespół największą popularnością cieszył się na przełomie 2003 i 2004 roku za sprawą debiutanckiego albumu pt. Wideoteka, który uzyskał status złotej płyty. Formacja powszechnie jest utożsamiana z komercjalizacją i spłyceniem przekazu muzyki hip-hopowej w Polsce.

    Reklama