Banzai (singel B’z)

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
(Przekierowano z Banzai (singel B'z))
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

BANZAI – trzydziesty szósty singel japońskiego zespołu B’z, wydany 5 maja 2004 roku. Osiągnął 1 pozycję w rankingu Oricon i pozostał na liście przez 15 tygodni, sprzedał się w nakładzie 281 907 egzemplarzy. Singel zdobył status platynowej płyty.

Oricon (jap. 株式会社オリコン, Kabushiki-gaisha Orikon) – japońska firma założona przez Sōkō Koike w 1967, która zajmuje się zbieraniem informacji na temat sprzedaży muzyki (CD i DVD), gier elektronicznych i tworzeniem tygodniowych rankingów. Tygodniowe rankingi są ogłaszane w każdy wtorek. Grupa Oricon sporządza też szacowaną listę popularności na oficjalnej stronie internetowej. Diagramy Oricon są obecnie bardzo popularne w Japonii.Recording Industry Association of Japan (jap. 日本レコード協会, Nihon Rekōdo Kyōkai, w skrócie RIAJ) – zrzeszenie japońskich wydawców muzyki. Zostało założone w 1942 roku jako Japan Phonogram Record Cultural Association, a obecną nazwę przyjęło w 1969 roku.

Utwór tytułowy został wykorzystany w reklamie piwa Super Dry (jap. スーパードライ) firmy Asahi Breweries.

Lista utworów[ | edytuj kod]



Podstrony: 1 [2] [3]




Warto wiedzieć że... beta

B’z (jap. ビーズ, biizu) – jeden z najpopularniejszych w Japonii zespołów rockowych. Jest to rockowy duet, w którego skład wchodzi gitarzysta, kompozytor i producent – Takahiro „Tak” Matsumoto (jap. 松本 孝弘, Matsumoto Takahiro), a także Kōshi Inaba (jap. 稲叶 浩志, Inaba Kōshi) – wokalista i autor tekstów. W początkowym okresie zespół prezentował muzykę popową, jednak od tego czasu brzmienie duetu uległo znacznym zmianom. Obecnie jest to rock, inspirowany wieloma innymi gatunkami – m.in. popem, bluesem czy dance.

Reklama