• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Autostrada A24 - Niemcy



    Podstrony: [1] [2] 3
    Przeczytaj także...
    Autostrada A1 (Autobahn 1 także BAB 1 – Bundesautobahn 1) – Autostrada w Niemczech prowadząca od Heiligenhafen nad Morzem Bałtyckim do Saarbrücken, o długości 730 km.Niemieckie autostrady (niem. Bundesautobahn, l.mn. Bundesautobahnen lub BAB) są oznaczane literą A wraz z liczbą. Autostrady w Niemczech o numerach nieparzystych biegną zwykle w kierunku południe-północ. Autostrady o numerach parzystych mają przebieg wschód-zachód (tak jak w Polsce drogi krajowe). Główne trasy (także o znaczeniu międzynarodowych) mają numery od 1 do 9 (np. A 1). Autostrady o numerach dwucyfrowych mają głównie znaczenie regionalne, a trzycyfrowe – regionalne lub lokalne (np. obwodnice miast). Autostrady o oznaczeniach dwu- lub trzycyfrowych są pogrupowane w ten sposób, że pierwsza cyfra oznaczenia wskazuje przybliżone położenie drogi. Np. A 10 – A 19 – okolice Berlina, A 20 – Meklemburgia-Pomorze Przednie, północ kraju, A 241 – okolice Schwerina (również Meklemburgia-Pomorze Przednie). W 2011 roku łączna długość autostrad wynosiła w Niemczech 12 800 km. Większość niemieckich autostrad nie ma ograniczeń prędkości, jednak zalecana prędkość wynosi 130 kilometrów na godzinę.
    Przypisy[ | edytuj kod]

    Linki zewnętrzne[ | edytuj kod]

  • fotografie satelitarne ważniejszych węzłów autostrady A24 w serwisie maps.google.com:
  • węzeł nr 3 z A1
  • węzeł nr 13 z A14
  • węzeł nr 20 z A19
  • węzeł nr 26 z A10


  • Podstrony: [1] [2] 3



    w oparciu o Wikipedię (licencja GFDL, CC-BY-SA 3.0, autorzy, historia, edycja)

    Warto wiedzieć że... beta

    Niemieckie autostrady (niem. Bundesautobahn, l.mn. Bundesautobahnen lub BAB) są oznaczane literą A wraz z liczbą. Autostrady w Niemczech o numerach nieparzystych biegną zwykle w kierunku południe-północ. Autostrady o numerach parzystych mają przebieg wschód-zachód (tak jak w Polsce drogi krajowe). Główne trasy (także o znaczeniu międzynarodowych) mają numery od 1 do 9 (np. A 1). Autostrady o numerach dwucyfrowych mają głównie znaczenie regionalne, a trzycyfrowe – regionalne lub lokalne (np. obwodnice miast). Autostrady o oznaczeniach dwu- lub trzycyfrowych są pogrupowane w ten sposób, że pierwsza cyfra oznaczenia wskazuje przybliżone położenie drogi. Np. A 10 – A 19 – okolice Berlina, A 20 – Meklemburgia-Pomorze Przednie, północ kraju, A 241 – okolice Schwerina (również Meklemburgia-Pomorze Przednie). W 2011 roku łączna długość autostrad wynosiła w Niemczech 12 800 km. Większość niemieckich autostrad nie ma ograniczeń prędkości, jednak zalecana prędkość wynosi 130 kilometrów na godzinę.
    Hamburg (łac. Hammonia; dolnoniem. Hamborg [ˈhaˑmbɔːχ]), właściwie Wolne i Hanzeatyckie Miasto Hamburg (niem. Freie und Hansestadt Hamburg) – miasto w północnych Niemczech na prawach kraju związkowego niedaleko ujścia Łaby do Morza Północnego. Wolne miasto i zarazem związkowy kraj niemiecki (pow. 755 km², ludność 1,74 mln – drugie po Berlinie). Największy port morski kraju (75 mln ton przeładunku), wielki ośrodek przemysłowy (statki, elektrotechnika, przetwórstwo ropy, przemysł spożywczy) i finansowy. W 2011 roku miasto to otrzymało tytuł Europejskiej Stolicy Czystości.
    Niemiecka Republika Demokratyczna (oficjalny skrót NRD; niem. Deutsche Demokratische Republik, DDR) – dawne państwo położone w Europie Środkowej powstałe 7 października 1949 na terenie byłej radzieckiej strefy okupacyjnej (niem. Sowjetische Besatzungszone in Deutschland, SBZ). Likwidacja NRD nastąpiła 3 października 1990, gdy powstałe w jej miejsce landy przystąpiły do RFN tworząc jednolite Niemcy.
    Granica wewnątrzniemiecka (określana też jako granica niemiecko-niemiecka, niem. innerdeutsche Grenze, deutsch–deutsche Grenze) – była granica pomiędzy Republiką Federalną Niemiec a Niemiecka Republiką Demokratyczną. Za część granicy niemiecko-niemieckiej uważano też granicę pomiędzy NRD a Berlinem Zachodnim, który stanowił enklawę w NRD.
    Korek drogowy - czasowe zatrzymanie lub znaczne spowolnienie ruchu (zator) na drodze, które spowodowane jest najczęściej przez awarię, wypadek czy nadmierny ruch drogowy.
    Niemiecka autostrada A10 (niem. Bundesautobahn 10, BAB 10, Autobahn 10) – zewnętrzna autostradowa obwodnica Berlina. Potocznie znana jako Berliner Ring ("pierścień berliński"), jej obwód wynosi 196 km. Zaprojektowana przed wojną, jako Reichsautobahn (RAB) 7. W latach 1936-1939 oddano do użytku 129 km drogi oznaczonych RAB 7a (część wschodnia) i RAB 7b (część południowa). Pozostałe 67 km (według planów przedwojennych RAB 7c) na zachód i północ od stolicy, dokończono w latach 1972-1979, na obszarze ówczesnej NRD. Aktualnie w przebudowie jest węzeł Autobahndreieck Schwanebeck z autostradą A11, który od końca 2013 r. będzie posiadał nazwę Autobahndreieck Barnim (lub Autobahnkreuz Barnim) oraz bezpośrednie połączenie z drogą B2, co przyczyni się do likwidacji węzła nr 36.
    Niemiecka autostrada A19 (niem. Bundesautobahn 19, BAB 19, Autobahn 19) tworzy część połączenia autostradowego Berlin - Rostock (wraz z autostradą A24). Długość wynosi 124 km. Jest częścią trasy europejskiej E55 (Kopenhaga - Berlin - Praga - Salzburg - Bari). Autostradę zbudowano w NRD i oddano do użytku w latach 1973-1978 (z wyjątkiem krótkiego odcinka o długości 6,9 km w okolicach Rostocku, który został otwarty już w 1963, z początku jako autostrada jednojezdniowa).

    Reklama

    Czas generowania strony: 1.049 sek.