Autostrada A22 (Niemcy)

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Autostrada A22 (niem. Bundesautobahn 22 (BAB 22), także niem. Autobahn 22 (A22)) – planowana do 25 czerwca 2010 roku autostrada federalna w Niemczech, która miała połączyć A28 na węźle Westerstede przez tunel Wesertunnel pod rzeką Wezerą z autostradą A27 w Bremerhaven i krzyżować się przy tym z A29 w miejscowości Jaderberg. Obecnie tunelem Wesertunnel prowadzi droga krajowa B437. Autostrada A22 miała ostatecznie dochodzić do miejscowości Stade i tam przechodzić pod Łabą już jako A20.

Stade (dolnoniem. Stood) - miasto powiatowe w Niemczech w kraju związkowym Dolna Saksonia, siedziba powiatu Stade. W 2001 liczyło 45 152 mieszkańców, w 2005 - 45 928, a w 2008 45 918 mieszkańców.Droga krajowa – jedna z kategorii dróg publicznych, umożliwiających krajową i międzynarodową komunikację kołową pomiędzy dużymi miastami oraz ogólnodostępnymi przejściami granicznymi, która jest rekomendowana do ruchu długodystansowego i tranzytowego.

Historia[ | edytuj kod]

29 maja 2007 roku dolnosaksoński minister transportu Walter Hirche zapowiedział, iż planuje się (w pierwszej kolejności) wybudowanie między Łabą a Wezerą autostrady przechodzącej przez Bremervörde i Loxstedt. Dolnosaksońskie ministerstwo transportu szacuje (przy braku kłopotów formalno-prawnych) rozpoczęcie prac budowlanych na rok 2014 a oddanie gotowego odcinka na rok 2018 do 2020. Wariant północny, którego trasa prowadziłaby przez Lamstedt i Bad Bederkesa do A27 na północ od Bremervörde, nie został ostatecznie wykluczony. Ostateczna decyzja zapadnie w lipcu 2007 po podpisaniu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

Autostrada A1 (Autobahn 1 także BAB 1 – Bundesautobahn 1) – Autostrada w Niemczech prowadząca od Heiligenhafen nad Morzem Bałtyckim do Saarbrücken, o długości 730 km.Lamstedt - miejscowość i gmina w Niemczech, w kraju związkowym Dolna Saksonia, w powiecie Cuxhaven, siedziba gminy zbiorowej Börde Lamstedt.

Wybudowanie A22 było sprawą całkowicie otwartą, a ewentualna inwestycja stała pod znakiem zapytania. Gdyby doszło do zbudowania trasy i oddania jej do ruchu, wówczas – zgodnie nawet z numeracją – A22 przejęłaby funkcję trasy europejskiej E22 od A28 i od A1.

25 czerwca 2010 roku włączono A22 do planowanego przebiegu autostrady A20.

Niemieckie autostrady (niem. Bundesautobahn, l.mn. Bundesautobahnen lub BAB) są oznaczane literą A wraz z liczbą. Autostrady w Niemczech o numerach nieparzystych biegną zwykle w kierunku południe-północ. Autostrady o numerach parzystych mają przebieg wschód-zachód (tak jak w Polsce drogi krajowe). Główne trasy (także o znaczeniu międzynarodowych) mają numery od 1 do 9 (np. A 1). Autostrady o numerach dwucyfrowych mają głównie znaczenie regionalne, a trzycyfrowe – regionalne lub lokalne (np. obwodnice miast). Autostrady o oznaczeniach dwu- lub trzycyfrowych są pogrupowane w ten sposób, że pierwsza cyfra oznaczenia wskazuje przybliżone położenie drogi. Np. A 10 – A 19 – okolice Berlina, A 20 – Meklemburgia-Pomorze Przednie, północ kraju, A 241 – okolice Schwerina (również Meklemburgia-Pomorze Przednie). W 2011 roku łączna długość autostrad wynosiła w Niemczech 12 800 km. Większość niemieckich autostrad nie ma ograniczeń prędkości, jednak zalecana prędkość wynosi 130 kilometrów na godzinę.Środowisko – ogół elementów nieożywionych i ożywionych, zarówno naturalnych, jak i powstałych w wyniku działalności człowieka, występujących na określonym obszarze oraz ich wzajemne powiązania, oddziaływania i zależności. Jest to pojęcie podrzędne w stosunku do przyrody, obejmującej również elementy ożywione.


Podstrony: 1 [2] [3]




Warto wiedzieć że... beta

Loxstedt - gmina samodzielna (niem. Einheitsgemeinde) w Niemczech, w kraju związkowym Dolna Saksonia, w powiecie Cuxhaven. W 2008 r. liczyła 16 110 mieszkańców.
Ministerstwo – urząd administracji rządowej kierowany przez ministra odpowiedzialnego za wyodrębniony dział administracji rządowej.
Westerstede – miasto powiatowe w północno-zachodniej części Niemiec w kraju związkowym Dolna Saksonia, siedziba powiatu Ammerland.
Skandynawia – region północnej Europy, obejmujący kraje: Szwecję, Norwegię oraz Danię. Obejmuje część z krajów nordyckich.
Niemieckie autostrady (niem. Bundesautobahn, l.mn. Bundesautobahnen lub BAB) są oznaczane literą A wraz z liczbą. Autostrady w Niemczech o numerach nieparzystych biegną zwykle w kierunku południe-północ. Autostrady o numerach parzystych mają przebieg wschód-zachód (tak jak w Polsce drogi krajowe). Główne trasy (także o znaczeniu międzynarodowych) mają numery od 1 do 9 (np. A 1). Autostrady o numerach dwucyfrowych mają głównie znaczenie regionalne, a trzycyfrowe – regionalne lub lokalne (np. obwodnice miast). Autostrady o oznaczeniach dwu- lub trzycyfrowych są pogrupowane w ten sposób, że pierwsza cyfra oznaczenia wskazuje przybliżone położenie drogi. Np. A 10 – A 19 – okolice Berlina, A 20 – Meklemburgia-Pomorze Przednie, północ kraju, A 241 – okolice Schwerina (również Meklemburgia-Pomorze Przednie). W 2011 roku łączna długość autostrad wynosiła w Niemczech 12 800 km. Większość niemieckich autostrad nie ma ograniczeń prędkości, jednak zalecana prędkość wynosi 130 kilometrów na godzinę.
Hamburg (łac. Hammonia; dolnoniem. Hamborg [ˈhaˑmbɔːχ]), właściwie Wolne i Hanzeatyckie Miasto Hamburg (niem. Freie und Hansestadt Hamburg) – miasto w północnych Niemczech na prawach kraju związkowego niedaleko ujścia Łaby do Morza Północnego. Wolne miasto i zarazem związkowy kraj niemiecki (pow. 755 km², ludność 1,74 mln – drugie po Berlinie). Największy port morski kraju (75 mln ton przeładunku), wielki ośrodek przemysłowy (statki, elektrotechnika, przetwórstwo ropy, przemysł spożywczy) i finansowy. W 2011 roku miasto to otrzymało tytuł Europejskiej Stolicy Czystości.
Euro, ευρώ, евро (znak: €, kod ISO 4217: EUR) – nazwa przyjęta na posiedzeniu w Madrycie w grudniu 1995 roku – wspólna waluta europejska wprowadzona w miejsce walut krajowych. W formie gotówkowej została wprowadzona w obieg 1 stycznia 2002 r.

Reklama