Asortyment

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Asortyment ciastek i słodyczy w sklepie

Asortyment – wybór, zestaw, zestawienie produkowanych wyrobów, świadczonych usług lub oferowanych towarów.

Marketing – handel aktywny, wychodzący naprzeciw potrzebom klienta, próbujący odgadnąć skryte potrzeby klienta, usiłujący te potrzeby uświadamiać oraz pobudzać, a nawet kreować i zaspokajać je. Pojęcie marketingu zdefiniowano po raz pierwszy w 1941 roku i opisano je jako „prowadzenie działalności gospodarczej, odnoszącej się do przepływu towarów i usług od producenta do konsumenta lub użytkownika”.Usługa – działanie podejmowane w celu zaspokojenia określonej potrzeby (lub potrzeb) klienta i realizowane z udziałem klienta, często - w celach komercyjnych. Klientem może być osoba fizyczna, organizacja i każdy inny podmiot. Usługa w sensie gospodarczym jest użytecznym procesem niematerialnym, który wytwarza praca ludzka w procesie produkcji poprzez oddziaływanie na strukturę określonego obiektu.

Podział i klasyfikacja[ | edytuj kod]

Asortyment można podzielić na:

  • asortyment usług
  • asortyment produkcji
  • asortyment towarów
  • W marketingu charakteryzuje się on:

  • szerokością asortymentu – ilością wszystkich grup asortymentowych
  • głębokością asortymentu – ilością wyrobów w danej grupie
  • wysokością asortymentu – średnią ceną grupy asortymentowej
  • a także jego stabilnością czasową.

    Etymologia i inne znaczenia[ | edytuj kod]

    Słowo pochodzi z języka francuskiego (fr. assortiment) i oznacza zestaw, dobór.

    Produkcja - wszelka działalność ludzka, której celem jest wytwarzanie określonych dóbr materialnych, przynoszących zyski producentowi i zaspokajająca potrzeby społeczne. Natomiast produkcja wyrobów jest to działalność polegająca na wydobywaniu surowców mineralnych bądź przetwarzaniu surowców i materiałów na wyroby gotowe.

    W znaczeniu przenośnym asortyment to zestaw cech i umiejętności, jakie ktoś posiada – znaczenie to bywa krytykowane przez niektórych językoznawców ze względu na tendencję do nadużywania tego słowa w tym znaczeniu.

    Przypisy[ | edytuj kod]





    Reklama