• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Zapping

    Przeczytaj także...
    Uzależnienie – nabyta silna potrzeba wykonywania jakiejś czynności lub zażywania jakiejś substancji. W praktyce określenie to ma kilka znaczeń.Blok reklamowy – wyodrębniona część programu telewizyjnego lub radiowego, przeznaczona na reklamę i oznaczona w sposób wizualny lub dźwiękowy na początku i na końcu bloku.
    Telewizja (TV) – dziedzina telekomunikacji przekazująca ruchomy obraz oraz dźwięk na odległość. W jednym miejscu za pomocą kamery telewizyjnej i mikrofonu rejestruje się sygnał, który następnie jest transmitowany do dowolnego miejsca w zasięgu transmisji. Sygnał odbierany jest przez odbiornik telewizyjny i przetwarzany na obraz oraz dźwięk.

    Zapping (z ang. nabieranie prędkości, przyspieszanie) – sposób oglądania telewizji polegający na ciągłym przełączaniu się z jednej stacji telewizyjnej na drugą, potocznie zwany "skakaniem po kanałach".

    Program telewizyjny – telewizyjna produkcja audiowizualna, podstawowa jednostka ramówek stacji telewizyjnych, która charakteryzuje się określonym gatunkiem telewizyjnym.

    Zapping jest czynnością bezrefleksyjną. Najczęściej spowodowany jest brakiem świadomego wyboru konkretnej pozycji programowej przez odbiorców czy także emisją dwóch lub więcej interesujących dla widza pozycji programowej emitowanych w tym samym czasie. Bywa także powodowany niechęcią widzów do bloków reklamowych, emitowanych pomiędzy kolejnymi audycjami lub w trakcie nich oraz uzależnieniem od telewizji, np. dysfunkcją narkotyzującą.

    Bibliografia[]

    1. Walery Pisarek, Słownik terminologii medialnej, Universitas, Kraków 2006, ISBN 83-242-0517-9.



    w oparciu o Wikipedię (licencja GFDL, CC-BY-SA 3.0, autorzy, historia, edycja)

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.023 sek.