• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Xenos

    Przeczytaj także...
    Procesor graficzny, inaczej GPU (ang. Graphics Processing Unit) – jest główną jednostką obliczeniową znajdującą się w nowych kartach graficznych.Antyaliasing (ang. anti-aliasing) – zespół technik w informatyce służących zmniejszeniu liczby błędów zniekształceniowych aliasing lub schodkowania obrazu, powstających przy reprezentacji obrazu lub sygnału o wysokiej rozdzielczości w rozdzielczości mniejszej.
    ATI Technologies Inc. (gdzie ATI jest skrótem od Array Technologies Incorporated) NASDAQ: ATYT – to kanadyjski producent układów scalonych, znany głównie ze swoich kart graficznych. Notowany na giełdach w Toronto i NASDAQ.

    Xenosprocesor graficzny skonstruowany przez firmę ATI na potrzeby konsoli Xbox 360. Nazwa kodowa procesora to C1. Składa się z dwóch osobnych części: rdzenia oraz pamięci podręcznej eDRAM. Konstrukcyjnie podobny jest on do kart z rdzeniem Radeon R600.

    Shader – krótki program komputerowy, często napisany w specjalnym języku (shader language), który w grafice trójwymiarowej opisuje właściwości pikseli oraz wierzchołków. Technologia ta zastąpiła stosowaną wcześniej jednostkę T&L.Xbox 360 – druga konsola gier wideo wyprodukowana przez firmę Microsoft. Została opracowana we współpracy z IBM, ATI i NEC. Xbox 360 to następca konsoli Xbox, konkuruje z Sony PlayStation 3 i Nintendo Wii w ramach siódmej generacji gier konsolowych. Platforma zintegrowana jest z usługą Xbox Live, usługą pozwalającą graczom na rywalizację w trybie online i pobieranie treści, takich jak gry zręcznościowe, dema gier, filmy z gier, programy telewizyjne oraz filmy.

    Specyfikacja[ | edytuj kod]

    Na rdzeń składa się 48 zunifikowanych jednostek cieniowania pikseli, wyposażonych w dwie jednostki ALU na każdą.

    Radeon R600 – linia procesorów graficznych firmy ATI Technologies z rodziny Radeon. Te jednostki GPU są stosowane w kartach graficznych serii HD2000 i HD3000.
  • 337 milionów tranzystorów (cały układ)
  • rdzeń taktowany zegarem 500 Mhz, wykonany w 90nm procesie technologicznym
  • 105 milionów tranzystorów (pamięć)
  • 8 ROP
  • maksymalne wypełnianie: 4 gigapiksele na sekundę
  • 4x antyaliasing
  • 232 miliony tranzystorów (GPU)
  • 48 zunifikowanych jednostek cieniowania pikseli
  • każda jednostka jest w stanie przetwarzać instrukcje vertex jak i pixel shader
  • wydajność 10 operacji na takt (na każdą jednostkę)
  • maksymalnie 1.5 mln operacji vertex na sekundę
  • maksymalnie 80 mln operacji shader na sekundę
  • całkowita wydajność układu to 240 GFLOPS
  • Przypisy[ | edytuj kod]

    1. Anand Lal Shimpi: Welcome to Valhalla: Inside the New 250GB Xbox 360 Slim. AnandTech. [dostęp 2014-03-26].




    Reklama

    Czas generowania strony: 0.008 sek.