• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Xbox One



    Podstrony: [1] 2 [3] [4]
    Przeczytaj także...
    Obraz HDR (ang. High Dynamic Range image) – obraz o zakresie jasności (luminancji), porównywalnej do zakresu jasności widzianego przez człowieka. Zakres jasności definiowany jest jako stosunek najjaśniejszego punktu na obrazie do punktu najciemniejszego.Dysk hybrydowy, HHD (od ang. hybrid hard drive) – dysk komputerowy będący dyskiem twardym, w którego obudowie umieszczono moduł pamięci flash typu SLC NAND (stosowanej między innymi w dyskach półprzewodnikowych, pendrajwach i kartach pamięci). Dysk ten jest połączeniem tych dwóch typów pamięci i łączy zalety obydwu technologii: szybkość odczytu i dostępu do danych pamięci flash oraz pojemność zwykłego dysku twardego. Dyski hybrydowe współpracują z interfejsem SATA.
    Specyfikacja[ | edytuj kod]
  • CPU: ośmiordzeniowy x86-64 oparty na mikroarchitekturze AMD „Jaguar” i taktowany z częstotliwością 1,75 GHz (w pierwotnych założeniach – 1,60 GHz), 2 MB współdzielonej pamięci podręcznej drugiego poziomu
  • GPU: procesor graficzny o częstotliwości taktowania wynoszącej 853 MHz (początkowo 800 MHz) i składający się z jednostek obliczeniowych w architekturze GCN, ponadto mający wspólną przestrzeń adresową z rdzeniami x86-64. GPU zawiera 768 procesorów strumieniowych.
  • RAM: 8 GB DDR3, 32 MB ESRAM
  • audio: 7.1
  • HDD: 500 GB, 1 TB lub 2 TB, w wybranych zestawach SSHD
  • sieć: 1Gbps Ethernet oraz Wi-Fi 802.11n z Wi-Fi Direct
  • interfejsy: wejście HDMI, wyjście HDMI, wyjście S/PDIF, SATA II (wewnętrzny), 3 porty USB 3.0
  • kontroler: Kinect 2.0 (z kamerą 1080p), gamepad Xbox One, Xbox Elite lub Xbox One S
  • Kompatybilność wsteczna[ | edytuj kod]

    12 listopada 2015 Microsoft udostępnił bezpłatnie możliwość uruchamiania gier z konsoli Xbox 360. Dzięki funkcji kompatybilności wstecznej, można uruchomić wiele tytułów niedostępnych wcześniej na tę konsolę. 11 czerwca 2017 na konferencji E3 Microsoft ogłosił, że wsteczna kompatybilność zostanie rozszerzona o gry z pierwszego Xboksa. Dostępne tytuły mają zostać ogłoszone w późniejszym okresie.

    Ósma generacja – w historii gier komputerowych jest to termin opisujący kolejną generację konsol wideo, w założeniach następującą po erze konsol stacjonarnych: PlayStation 3, Xbox 360, Wii, a także przenośnych: PlayStation Portable, Nintendo DS. Przyjmuje się, że początek ósmej generacji rozpoczął się wraz z premierą systemu Nintendo 3DS (luty 2011) oraz PlayStation Vita (grudzień 2011) oraz z oficjalną premierą Nintendo Wii U w roku 2012.Gamepad (także joypad, pad) – urządzenie sterujące używane w grach wideo i komputerowych. Standardowo jest dodawany do każdego zestawu z konsolą. Każdy producent opracowuje unikatowy dla danej konsoli model, dlatego ważne jest wybranie kontrolera odpowiedniego dla danego urządzenia.


    Podstrony: [1] 2 [3] [4]



    w oparciu o Wikipedię (licencja GFDL, CC-BY-SA 3.0, autorzy, historia, edycja)

    Warto wiedzieć że... beta

    Serial ATA (ang. Serial Advanced Technology Attachment, SATA) – szeregowa magistrala komputerowa, opracowana i certyfikowana przez SATA-IO, służąca do komunikacji pomiędzy adapterami magistrali hosta (HBA) a urządzeniami pamięci masowej, takimi jak dyski twarde, SSD, napędy optyczne i taśmowe. SATA jest bezpośrednim następcą równoległej magistrali ATA.
    Pamięć podręczna procesora (ang. CPU cache) - jest pamięcią typu SRAM (pamięć statyczna) o krótkim czasie dostępu. Zlokalizowana jest często bezpośrednio w jądrze procesora. Zastosowanie wielopoziomowej hierarchii pamięci podręcznej pozwala, korzystając z zasady lokalności przestrzennej i czasowej na zapewnienie złudzenia posiadania szybkiej i pojemnej pamięci głównej, a więc zmniejsza średni czas dostępu do pamięci głównej.
    Electronic Entertainment Expo, znane także jako albo E3 – jest największą coroczną wystawą przemysłu gier komputerowych i wideo. Ekspozycja jest otwarta tylko dla ekspertów branżowych oraz dziennikarzy. Od 2009 nastąpił powrót do starej formy targów, tzn. otwartej dla wszystkich chętnych.
    Procesor graficzny, inaczej GPU (ang. Graphics Processing Unit) – jest główną jednostką obliczeniową znajdującą się w nowych kartach graficznych.
    Nintendo Switch (początkowo Nintendo NX) – konsola gier wideo firmy Nintendo wydana 3 marca 2017 roku. Jest następcą wydanego w 2012 roku Wii U.
    x86-64 (nazywane też amd64 i x64) – opracowane przez AMD rozszerzenie architektury IA-32, którego głównym celem było ułatwienie zarządzania pamięcią operacyjną powyżej 4GiB poprzez dodanie obsługi 64-bitowych liczb stałoprzecinkowych do jednostki arytmetyczno-logicznej. Ze względu na zachowanie wysokiej zgodności wstecznej, możliwe jest jednoczesne uruchamianie aplikacji 32- i 64-bitowych. Pierwszymi procesorami implementującymi nową architekturę były zaprezentowane w roku 2003 Opteron i Athlon 64. Później swoje implementacje wprowadziły firmy Intel (Intel 64) i VIA.
    S/PDIF (ang. SONY/Philips Digital Interface Format) – standard przesyłania sygnałów dźwiękowych rozwijany przy współpracy firm SONY i Philips. Pozwala na przesyłanie między dwoma urządzeniami dźwięku zapisanego cyfrowo bez potrzeby konwertowania go do postaci analogowej. Dzięki temu nie powstają zniekształcenia dźwięku (powstawały w trakcie przetwarzania sygnału cyfrowego do postaci analogowej, w trakcie przetwarzania sygnału z powrotem do postaci cyfrowej po przesłaniu oraz w trakcie samej transmisji).

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.022 sek.