• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Xbox One



    Podstrony: 1 [2] [3] [4]
    Przeczytaj także...
    Obraz HDR (ang. High Dynamic Range image) – obraz o zakresie jasności (luminancji), porównywalnej do zakresu jasności widzianego przez człowieka. Zakres jasności definiowany jest jako stosunek najjaśniejszego punktu na obrazie do punktu najciemniejszego.Dysk hybrydowy, HHD (od ang. hybrid hard drive) – dysk komputerowy będący dyskiem twardym, w którego obudowie umieszczono moduł pamięci flash typu SLC NAND (stosowanej między innymi w dyskach półprzewodnikowych, pendrajwach i kartach pamięci). Dysk ten jest połączeniem tych dwóch typów pamięci i łączy zalety obydwu technologii: szybkość odczytu i dostępu do danych pamięci flash oraz pojemność zwykłego dysku twardego. Dyski hybrydowe współpracują z interfejsem SATA.

    Xbox One (wym. [ˌɛksbɒks ˈwʌn]) – trzecia generacja konsol gier wideo wyprodukowana przez firmę Microsoft. Oficjalna prezentacja konsoli odbyła się 21 maja 2013 roku, zaś od 22 listopada 2013 roku jest dostępna w sprzedaży w 13 krajach: Australii, Austrii, Brazylii, Kanadzie, Francji, Niemczech, Irlandii, Włoszech, Meksyku, Nowej Zelandii, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. We wrześniu 2014 roku producent konsoli udostępnił produkt na kolejnych 26 rynkach.

    Ósma generacja – w historii gier komputerowych jest to termin opisujący kolejną generację konsol wideo, w założeniach następującą po erze konsol stacjonarnych: PlayStation 3, Xbox 360, Wii, a także przenośnych: PlayStation Portable, Nintendo DS. Przyjmuje się, że początek ósmej generacji rozpoczął się wraz z premierą systemu Nintendo 3DS (luty 2011) oraz PlayStation Vita (grudzień 2011) oraz z oficjalną premierą Nintendo Wii U w roku 2012.Gamepad (także joypad, pad) – urządzenie sterujące używane w grach wideo i komputerowych. Standardowo jest dodawany do każdego zestawu z konsolą. Każdy producent opracowuje unikatowy dla danej konsoli model, dlatego ważne jest wybranie kontrolera odpowiedniego dla danego urządzenia.

    Opis[ | edytuj kod]

    Xbox One jest następcą konsoli Xbox 360, jest także częściowo kompatybilny wstecz z oprogramowaniem wydanym na nią. Konsola jest określana mianem systemu rozrywki zawierającego wszystkie domowe urządzenia medialne w jednym i będąca konkurencją dla takich platform jak np. Apple TV czy Google TV. Xbox One wraz z PlayStation 4, PlayStation Vita, Wii U, Nintendo 3DS oraz Nintendo Switch należy do ósmej generacji konsol.

    Serial ATA (ang. Serial Advanced Technology Attachment, SATA) – szeregowa magistrala komputerowa, opracowana i certyfikowana przez SATA-IO, służąca do komunikacji pomiędzy adapterami magistrali hosta (HBA) a urządzeniami pamięci masowej, takimi jak dyski twarde, SSD, napędy optyczne i taśmowe. SATA jest bezpośrednim następcą równoległej magistrali ATA.Pamięć podręczna procesora (ang. CPU cache) - jest pamięcią typu SRAM (pamięć statyczna) o krótkim czasie dostępu. Zlokalizowana jest często bezpośrednio w jądrze procesora. Zastosowanie wielopoziomowej hierarchii pamięci podręcznej pozwala, korzystając z zasady lokalności przestrzennej i czasowej na zapewnienie złudzenia posiadania szybkiej i pojemnej pamięci głównej, a więc zmniejsza średni czas dostępu do pamięci głównej.


    Podstrony: 1 [2] [3] [4]




    Warto wiedzieć że... beta

    Electronic Entertainment Expo, znane także jako albo E3 – jest największą coroczną wystawą przemysłu gier komputerowych i wideo. Ekspozycja jest otwarta tylko dla ekspertów branżowych oraz dziennikarzy. Od 2009 nastąpił powrót do starej formy targów, tzn. otwartej dla wszystkich chętnych.
    Procesor graficzny, inaczej GPU (ang. Graphics Processing Unit) – jest główną jednostką obliczeniową znajdującą się w nowych kartach graficznych.
    Nintendo Switch (początkowo Nintendo NX) – konsola gier wideo firmy Nintendo wydana 3 marca 2017 roku. Jest następcą wydanego w 2012 roku Wii U.
    x86-64 (nazywane też amd64 i x64) – opracowane przez AMD rozszerzenie architektury IA-32, którego głównym celem było ułatwienie zarządzania pamięcią operacyjną powyżej 4GiB poprzez dodanie obsługi 64-bitowych liczb stałoprzecinkowych do jednostki arytmetyczno-logicznej. Ze względu na zachowanie wysokiej zgodności wstecznej, możliwe jest jednoczesne uruchamianie aplikacji 32- i 64-bitowych. Pierwszymi procesorami implementującymi nową architekturę były zaprezentowane w roku 2003 Opteron i Athlon 64. Później swoje implementacje wprowadziły firmy Intel (Intel 64) i VIA.
    S/PDIF (ang. SONY/Philips Digital Interface Format) – standard przesyłania sygnałów dźwiękowych rozwijany przy współpracy firm SONY i Philips. Pozwala na przesyłanie między dwoma urządzeniami dźwięku zapisanego cyfrowo bez potrzeby konwertowania go do postaci analogowej. Dzięki temu nie powstają zniekształcenia dźwięku (powstawały w trakcie przetwarzania sygnału cyfrowego do postaci analogowej, w trakcie przetwarzania sygnału z powrotem do postaci cyfrowej po przesłaniu oraz w trakcie samej transmisji).
    Kompatybilność wsteczna − cecha standardu, urządzenia lub oprogramowania, dzięki której - mimo zmiany funkcjonalności - nowa wersja umożliwia współpracę z całym otoczeniem starej wersji i jej wszystkimi komponentami. Mówi się wtedy o rozszerzeniu funkcjonalności.
    Gry-Online (zapis stylizowany GRY-OnLine) – polska strona internetowa poświęcona grom komputerowym. Strona została założona 1 stycznia 2001 jako serwis informacyjny. Jego redaktorem naczelnym jest Łukasz Malik. Siedziba redakcji znajduje się w Krakowie. Jedną z większych części serwisu jest Encyklopedia Gier. Wielka Encyklopedia Gier co roku (do 2009) była wydawana przez firmy Gry-OnLine S.A. i Axel Springer w wersji płytowej.

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.033 sek.