• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Wydawnictwo Mag

    Przeczytaj także...
    Beletrystyka (fr. belles-lettres – literatura piękna) – proza fabularna, np.: powieści, opowiadania, nowele itp., przede wszystkim o charakterze rozrywkowym. W utworach beletrystycznych obecna jest fikcja literacka.Gra fabularna (inaczej RPG, z ang. role-playing game, nieraz zwana grą wyobraźni, potocznie erpegiem lub rolplejem) – gra towarzyska oparta na narracji, w której gracze (od jednego do kilku) wcielają się w role fikcyjnych postaci. Cała rozgrywka toczy się zazwyczaj w fikcyjnym świecie, istniejącym tylko w wyobraźni grających. Jej celem na ogół jest rozegranie gry według zaplanowanego scenariusza i osiągnięcie umownie określonych lub indywidualnych celów, przy zachowaniu wybranego zestawu reguł, zwanego mechaniką gry.
    Kryształy Czasu to jeden z pierwszych polskich systemów gier fabularnych (RPG), stworzony przez redakcję Magii i Miecza.

    Wydawnictwo MAG – wydawnictwo założone w roku 1993 przez Jacka Rodka. Pierwotnie wydawało gry fabularne, i czasopismo Magia i Miecz. Obecnie zajmuje się głównie beletrystyką fantasy i science fiction. Od 1997 roku wydawało serię Fantastyka, a od 2006 serię Uczta Wyobraźni, której redaktorem jest Andrzej Miszkurka, a od 2015 serię Artefakty.

    Fantastyka naukowa (ang. science fiction) – gatunek literacki lub filmowy, a także gier komputerowych o fabule osnutej na przewidywanych osiągnięciach nauki i techniki oraz ukazującej ich wpływ na życie jednostki lub społeczeństwa. Razem z fantasy i horrorem, fantastyka naukowa zaliczana jest do fantastyki.Magia i Miecz - pierwsze i najdłużej istniejące (1993-2002) czasopismo o grach fabularnych na polskim rynku. Jako prekursor tej tematyki w Polsce, odegrało ogromną rolę w popularyzacji idei RPG. Wydawcą Magii i Miecza było wydawnictwo MAG, założycielem Jacek Rodek. Z pismem współpracowali m.in. Artur Szyndler, Andrzej Sapkowski i Tomasz Kołodziejczak.

    MAG powiązany jest z wydawnictwem Nowa Proza.

    Uczta Wyobraźni – seria wydawnicza wydawnictwa MAG, publikowana od 2006 roku. Prezentowana jest w niej literatura fantastyczna.Earthdawn jest grą fabularną (RPG), wydaną pierwotnie przez wydawnictwo FASA. Obecnie produkt ten jest rozwijany przez Red Brick Ltd, wydawcę wersji Classic, oraz Trzeciej Edycji.

    Niektóre wydane gry fabularne[ | edytuj kod]

  • Kryształy Czasu
  • Warhammer Fantasy Roleplay
  • Zew Cthulhu
  • Dzikie Pola
  • Deadlands: Martwe Ziemie
  • Wiedźmin: Gra Wyobraźni
  • Gasnące Słońca
  • Earthdawn
  • Przypisy[ | edytuj kod]

    1. Rynek książki w Polsce, Magazyn Literacki Herbud, 2009, ISBN 978-83-61154-34-1 [dostęp 2018-09-05] (pol.). s. 219
    2. Zaginiona Biblioteka.
    3. Wywiad z Katarzyną Rodek.

    Linki zewnętrzne[ | edytuj kod]

  • Strona internetowa wydawnictwa
  • Zew Cthulhu (ang. Call of Cthulhu) – gra fabularna utrzymana w konwencji grozy amerykańskiego wydawnictwa Chaosium Publishing. Jest oparta na motywach zaczerpniętych z opowiadania o tym samym tytule autorstwa H.P. Lovecrafta oraz jego innych utworów. Zew Cthulhu to gra popularna zarówno na Zachodzie, jak i w Polsce, choć powoli traci na znaczeniu.Warhammer Fantasy Roleplay (WFRP lub WHFRP, z ang. Warhammer, Fabularna Gra Fantasy) – gra fabularna osadzona w świecie Warhammera. Została stworzona przez brytyjską firmę Games Workshop, a obecnie prawa do niej posiada Fantasy Flight Games. Dotychczas ukazały się jej trzy edycje.




    Warto wiedzieć że... beta

    Gasnące Słońca (ang. Fading Suns) to gra fabularna science fiction utrzymana w klimacie space opery, wydana przez wydawnictwo Holistic Design. Świat gry był także użyty w grze komputerowej Emperor of the Fading Suns, LARPie Passion Play i grze bitewnej Noble Armada. W Polsce system został wydany przez Wydawnictwo MAG.
    Fantasy – gatunek literacki lub filmowy używający magicznych i innych nadprzyrodzonych form, motywów, jako pierwszorzędnego składnika fabuły, myśli przewodniej, czasu, miejsca akcji, postaci i okoliczności zdarzeń. Fantasy jest na ogół odróżniane od science fiction oraz od horroru, przy założeniu, że względnie nie wchodzi w tematykę naukową (w sensie SF) lub tematykę grozy (ang. macabre). Jednak gatunki te w znacznym stopniu przenikają się. Wszystkie trzy mieszczą się w pojęciu fantastyki (ang. speculative fiction).

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.01 sek.