• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Volkswagen Karmann Ghia

    Przeczytaj także...
    Volkswagen Typ 1, szerzej znany jako Volkswagen Beetle czy też Volkswagen Garbus – kompaktowy samochód osobowy produkowany przez niemiecką markę Volkswagen (VW) w latach 1938-2003. Z ponad 21 000 000 wyprodukowanymi egzemplarzami w konfiguracji: chłodzony powietrzem silnik umieszczony za osią tylną z napędem tylnym, Garbus był najdłużej i najliczniej produkowanym modelem samochodu w historii motoryzacji.Coupé (z fr. - ścięty) − najczęściej dwubryłowe nadwozie zamknięte samochodu osobowego, posiadające dwoje drzwi i charakteryzujące się bardziej opływową i płaską stylistyką, niż inne typy nadwozia. Często, ze względu na nisko opadającą ku tyłowi linię dachu w środku jest mało miejsca, zwłaszcza dla pasażerów tylnej kanapy, jeśli takowa w ogóle jest w samochodzie.
    Samochód sportowy (także: Autosegment G) – klasa samochodów sportowych, w których zastosowano rozwiązania techniczne umożliwiające osiągi znane z samochodów wyścigowych i rajdowych, pozostawiając jednak możliwość eksploatowania ich w typowych warunkach drogowych.

    Volkswagen Karmann Ghia – niemiecki samochód sportowy produkowany w latach 1955-1974 przez firmę nadwoziową Karmann w oparciu o podzespoły Volkswagena. Typ 14 bazował na podwoziu VW Typ 1 (VW Garbus), a produkowany pomiędzy 1962 a 1969 większy typ 34 – na podwoziu VW Typ 3. Volkswagen Karmann Ghia ma silnik chłodzony powietrzem i nie ma chłodnicy.

    Volkswagen Typ 3 – kompaktowy samochód osobowy produkowany przez niemiecką firmę Volkswagen w latach 1961-1973. Dostępny jako 2-drzwiowy sedan, 2-drzwiowy fastback i 3-drzwiowe kombi. Do napędu używano silników B4 o pojemności 1,5 lub 1,6 litra. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 4-biegową manualną bądź 3-biegową automatyczną skrzynię biegów. Samochód został zastąpiony przez model Golf I. Wyprodukowano 2 542 382 egzemplarze modelu Typ 3.Volkswagen [ˈfɔlksˌvaːgən, wymowa: folkswagen] – niemiecka marka samochodów produkowanych od 1938 roku przez niemiecki koncern Volkswagen AG. W dosłownym tłumaczeniu znaczy „samochód ludu”. Spółka jest notowana na giełdzie od 2003 roku.

    Wyprodukowano około 360 000 egzemplarzy coupé oraz ponad 80 000 kabrioletów. Samochód ten, poprzez sieć sprzedaży VW, trafiał do klientów z wszystkich kontynentów świata. Idea powstania tego sportowego samochodu na bazie popularnego Garbusa pochodziła od Wilhelma Karmanna, którego firma produkowała już dla firmy VW Garbusa w wersji kabriolet. Po uzyskaniu gotowego projektu nadwozia od włoskiej firmy projektowej Ghia z Turynu, został zaprezentowany firmie VW wstępny projekt samochodu pod marką Karmann Ghia. Założenia dla konstrukcji tego samochodu były proste i czytelne: zbudować dobrze wyglądający samochód sportowy z użyciem tak wielu elementów z Garbusa jak to tylko możliwe.

    Wilhelm Karmann GmbH – niemieckie przedsiębiorstwo branży motoryzacyjnej zajmujące się produkcją nadwozi samochodowych (głównie typu kabriolet) oraz systemów zamykania dachów.Kabriolet, Convertible (fr. cabriolet) – rodzaj samochodu osobowego albo nadwozia nieposiadającego stałego dachu. Przeważnie miękki dach jest składany lub zdejmowany. Odmianą kabrioletu jest roadster. Inne cechy charakterystyczne to: boczne, otwierane okna, brak pionowych słupków czy też jakichkolwiek ram nad górną krawędzią nadwozia (poza szybą przednią). Najczęściej występuje w wersji dwudrzwiowej – stąd nazwa Convertible Coupé. Natomiast wersja czterodrzwiowa to Convertible Sedan.
    Volkswagen Karmann Ghia w wersji kabriolet


    Przypisy[ | edytuj kod]

    1. members.aol.com: History of Karmann Ghia. [dostęp 2008-04-27]. [zarchiwizowane z tego adresu (1999-01-27)].
    2. Oswald, Werner: Deutsche Autos 1945-1990, Band 3. Motorbuch Verlag, 2003, s. 39, 53. ISBN 3-613-02116-1.
    3. VW

    Linki zewnętrzne[ | edytuj kod]

  • Szczegółowe dane techniczne – typ 34
  • Szczegółowe dane techniczne – typ 14




  • Reklama

    Czas generowania strony: 0.008 sek.