• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Virgin VR-01



    Podstrony: 1 [2] [3] [4]
    Przeczytaj także...
    Homologacja – pozwolenie na użytkowanie urządzenia na terenie kraju wydającego pozwolenie, przyznawane przez uprawnioną instytucję. Korzystanie ze sprzętu, który jej nie posiada powoduje, że za uszkodzenia lub szkody spowodowane użytkowaniem odpowiada użytkownik.IndyCar Series (dawniej Indy Racing LeagueIRL) – seria wyścigowa samochodów o otwartym nadwoziu w Stanach Zjednoczonych.

    Virgin VR-01 – samochód Formuły 1 zaprojektowany przez Nicka Wirtha i skonstruowany przez Virgin Racing. Samochód ten rywalizował w sezonie 2010 Formuły 1 i był pierwszym samochodem konstrukcji Virgin Racing, a także pierwszym samochodem w historii Formuły 1 zaprojektowanym wyłącznie w oparciu o technologię CFD. Kierowcami pojazdu zostali: były kierowca Jordana i Toyoty, Timo Glock, oraz debiutant, Lucas di Grassi. Virgin okazał się najgorszy spośród wszystkich konstruktorów sezonu 2010, nie zdobywając żadnego punktu i zajmując w klasyfikacji generalnej ostatnie, dwunaste miejsce.

    Seria GP3 - sezon 2010 – pierwszy sezon serii GP3, która jest juniorską serią serii GP2. Wyścigi towarzyszyły wszystkim rundom Serii GP2, z wyjątkiem wyścigu w Monako. 2 października zostały ogłoszone zespoły, które będą rywalizowały w tej serii w sezonach 2010-2012. Mistrzem wśród kierowców został Esteban Gutiérrez, a wśród zespołów ART Grand Prix.Funt szterling (ang. pound sterling, £), nieoficjalna nazwa funt brytyjski, symbol międzynarodowy GBP – oficjalna jednostka monetarna w Wielkiej Brytanii.

    Tło i początek zespołu Virgin Racing[ | edytuj kod]

    W 2009 roku Virgin Group sponsorowało mistrzowski zespół Brawn GP

    Pierwsza inwestycja Grupy Virgin w Formule 1 miała miejsce w 2002 roku, kiedy to Virgin Mobile zostało sponsorem Jordan Grand Prix. W 2009 roku szef Grupy Virgin, Richard Branson, wyraził chęć zakupu upadłego zespołu Hondy. Zespół ten został ostatecznie przejęty przez Rossa Brawna i przemianowany na Brawn GP. Virgin został sponsorem tego zespołu. Brawn GP zdobył tytuł w klasyfikacji generalnej konstruktorów, mistrzem świata został ponadto kierowca tego zespołu, Jenson Button.

    Seria GP3, GP3 – seria wyścigów samochodowych, która od 2010 roku towarzyszy wyścigom Formuły 1 oraz serii GP2. Roczny budżet zespołu wynosi 600 000 €.Marussia Virgin Racing (Manor Grand Prix w 2009, Virgin Racing w trakcie 2009 do końca 2010) – były rosyjski (w latach 2009-2010 – brytyjski) zespół i konstruktor utworzony w 2009 roku, który zadebiutował w sezonie 2010 mistrzostw świata Formuły 1 podczas Grand Prix Bahrajnu.

    Początki Virgin Racing sięgają jednak założonego w 1990 roku przez Johna Bootha zespołu Manor Motorsport. Manor początkowo zaangażował się w Formułę Renault. W 2000 roku kierowca zespołu, Kimi Räikkönen, został mistrzem Brytyjskiej Formuły Renault, po czym zadebiutował w Formule 1; ponadto zawodnikami Manor byli tacy kierowcy, jak Antônio Pizzonia, Kazuki Nakajima, Lucas di Grassi czy Lewis Hamilton. W 2004 roku Manor zadebiutował w Formule 3 Euro Series.

    Mohamed Fairuz Fauzy (ur. 24 października 1982 w Kuala Lumpur) – malezyjski kierowca wyścigowy. W sezonie 2011 Fauzy pełnił rolę kierowcy rezerwowego w Lotus Renault GP, a rok wcześniej w Lotus Racing.Formuła 3 Euro Series 2005 – trzeci sezon Formuły 3 Euro Series. Rozpoczął się 16 kwietnia 2005 roku w Hockenheim, a skończył 23 października tego samego roku na tym samym torze. Tytuł w klasyfikacji kierowców zdobył Brytyjczyk Lewis Hamilton, a wśród zespołów - francuska ekipa ASM Formule 3.

    W 2009 roku organizacja zarządzająca Formułą 1 – Fédération Internationale de l’Automobile – zaproponowała zespołom możliwość wyboru pomiędzy większą swobodą techniczną przy ograniczonym budżecie (40 milionów funtów brytyjskich), a możliwością dysponowania większym budżetem, ale z ograniczeniami technicznymi. Była to jedna z przyczyn konfliktu FIA-FOTA, który jednak szybko został zażegnany. Propozycja ograniczenia budżetu zachęciła wiele zespołów do wysłania swoich aplikacji jako kandydatów na zespoły w stawce w sezonie 2010; wśród tych zespołów były między innymi Brabham Grand Prix, Epsilon Euskadi, Lola Racing Cars, March Engineering, Prodrive F1 czy Team Superfund. Jednym z aplikantów był zespół Manor Grand Prix, powstały jako konsorcjum Manor Motorsport i Wirth Research, firmy badawczo-rozwojowej pracującej między innymi dla Indy Racing League i American Le Mans Series. Ostatecznie Manor wraz z Campos Grand Prix i Team US F1 został wybrany jako nowy zespół na sezon 2010 Formuły 1.

    Nicolas „Nico” Hülkenberg (ur. 19 sierpnia 1987 w Emmerich am Rhein) – niemiecki kierowca wyścigowy. W sezonie 2010 zadebiutował w Formule 1 jako kierowca Williamsa. W sezonie 2011 został kierowcą testowym i rezerwowym w Force India, rok później awansując na stanowisko kierowcy wyścigowego tego zespołu. Na sezon 2013 przeniósł się do Saubera.Cosworth – brytyjskie przedsiębiorstwo założone w Londynie w 1958 roku, projektujące i budujące silniki. Nazwa pochodzi od nazwisk założycieli, którymi byli Mike Costin i Keith Duckworth. Firma przeniosła siedzibę do Northampton oraz przeszła zmiany własnościowe i organizacyjne, od 2004 jest to Cosworth Group.

    Wkrótce po potwierdzeniu uczestnictwa Manor Grand Prix w sezonie 2010 pojawiły się informacje, jakoby Grupa Virgin rozważała zaprzestanie sponsorowania Brawn GP po 2009 roku, zakup Manor Grand Prix i jego przemianowanie na Virgin. Pod koniec listopada 2009 roku te informacje zostały potwierdzone, kiedy to oficjalnie ogłoszone zostało przekształcenie Manor Grand Prix w Virgin Racing.

    Nelsinho Piquet lub Nelson Piquet Jr, właść. Nelson Ângelo Tamsma Piquet Souto Maior (ur. 25 lipca 1985 w Heidelberg, Niemcy) – brazylijski kierowca wyścigowy.Test zderzeniowy (ang. crash test) - test zderzenia samochodu przeprowadzany w warunkach laboratoryjnych, którego celem jest sprawdzenie systemów bezpieczeństwa biernego samochodu. Podczas testu rejestrowany jest obraz wideo (1000 kl/s) oraz sygnały z czujników umieszczonych na pokładzie samochodu oraz zamontowanych w manekinach. Po wykonaniu testu dane te są szczegółowo analizowane.

    15 września Międzynarodowa Federacja Samochodowa poinformała że wybrała Lotusa. Zespół ten – początkowo pod nazwą Lotus F1 Team, następnie Lotus F1 Racing, a ostatecznie Lotus Racing – otrzymał wsparcie rządu Malezji i malezyjskich przedsiębiorców oraz licencję od Protona na używanie nazwy Lotus.

    Projektantem modelu VR-01 był Nick Wirth, wcześniej projektujący samochody Formuły 1 dla Andrei Mody, Simteka i Benettona. Wirth postanowił zaprojektować samochód wyłącznie przy użyciu obliczeniowej mechaniki płynów, bez użycia tunelu aerodynamicznego, co było pierwszym takim przypadkiem w historii Formuły 1. Prace nad monocoque'iem modelu zaczęły się 12 dni po wcieleniu Manor do stawki.'

    Brawn GP Formula One Team – były brytyjski zespół i konstruktor Formuły 1 utworzony w 2009 r. przez Rossa Brawna na bazie Honda Racing F1.Południowoamerykańska Formuła 3 – seria wyścigowa samochodów jednomiejscowych organizowana w Ameryce Południowej pod szyldem wyścigów Fédération Internationale de l’Automobile Formuły 3. Została założona w 1987 roku. Wyścigi odbywały się na torach w Brazylii, Argentynie i Urugwaju. Najbardziej utytułowanymi mistrzami serii byli kierowcy Formuły 1 Nelson Ângelo Piquet, Ricardo Zonta i Christian Fittipaldi. W 2013 roku ogłoszono rozwiązanie serii, która została zastąpiona przez wznowione mistrzostwa Brazylijskiej Formuły 3.

    Kierowcy[ | edytuj kod]

    Po otrzymaniu przez Manor miejsca w stawce na sezon 2010, media jako kandydatów na kierowców zespołu wymieniały Maksa Chiltona, Adama Carrolla, Sama Birda, Christiana Kliena, Anthony’ego Davidsona, Nelsona Piqueta jra, Timo Glocka i Lucasa di Grassiego. Kierowcami podstawowymi na sezon 2010 zespół wybrał Glocka i de Grassiego, zaś kierowcami testowymi zostali Andy Soucek, Luiz Razia i Jérôme d’Ambrosio.

    Zawieszenie pojazdu – zespół elementów łączących koła z resztą pojazdu. Zawieszenie przenosi siły powstające na styku koła z jezdnią na nadwozie. Zapewnia komfort jazdy oraz stateczność i sterowność pojazdu. Zawieszenie jest częścią podwozia, a w jego skład wchodzą:Wahacz – sztywny człon mechanizmu wykonujący cykliczny ruch obrotowy wokół stałej osi obrotu o ograniczonym kącie obrotu. Po wykonaniu ruchu wahacz wraca do położenia wyjściowego kończąc cykl pracy. Bieg powrotny może być ruchem czynnym lub jałowym.

    W 2000 roku Timo Glock został mistrzem Formuły BMW Junior, a rok później triumfował w serii Formuła BMW ADAC. W 2002 roku zadebiutował w Niemieckiej Formule 3, gdzie zajął trzecie miejsce w klasyfikacji kierowców. W 2003 roku ścigał się w Formule 3 Euro Series, gdzie zajął piąte miejsce na koniec sezonu. Rok później został kierowcą testowym zespołu Formuły 1 – Jordan Grand Prix. W trakcie Grand Prix Kanady Niemiec zadebiutował w Formule 1, zastępując Giorgio Pantano, i w swoim debiucie zdobył dwa punkty za siódme miejsce. Ponadto w sezonie 2004 Glock wystartował jeszcze w trzech wyścigach Formuły 1 i na koniec sezonu zajął 19 miejsce w klasyfikacji generalnej. W sezonie 2005 niemiecki zawodnik ścigał się w serii Champ Car, uzyskując ósme miejsce w klasyfikacji kierowców. W latach 20062007 ścigał się w Serii GP2, uzyskując tytuł mistrzowski w 2007 roku. W sezonach 20082009 był zawodnikiem zespołu Toyota w Formule 1, dwa razy z rzędu zdobywając dziesiąte miejsce w klasyfikacji generalnej kierowców (w sumie 49 punktów) i wywalczając trzy podia.

    Toyota F1 – zespół Formuły 1 startujący w Mistrzostwach w sezonach 2002-2009. Dyrektorem zespołu przed rozwiązaniem był Tsutomu Tomita, a dyrektorem technicznym Pascal Vasselon. Siedziba stajni mieściła się w Kolonii w Niemczech.RPM (ang. Revolutions per minute – obroty na minutę, skrót rpm, RPM, r/min, lub r·min) – jest jednostką miary częstotliwości obrotu. Liczba pełnych obrotów w ciągu minuty wokół ustalonej osi.

    Lucas di Grassi w 2002 roku został wicemistrzem Brazylijskiej Formuły Renault 2.0, a rok później powtórzył to osiągnięcie w Południowoamerykańskiej Formule 3. W 2004 roku z dwoma zwycięstwami i 130 punktami zajął ósme miejsce w Brytyjskiej Formule 3. W 2005 roku startował w Formule 3 Euro Series, gdzie odniósł jedno zwycięstwo i w klasyfikacji generalnej kierowców był trzeci; był to ponadto jego pierwszy rok w charakterze testera w zespole Formuły 1, Renault. W roku 2006 di Grassi zadebiutował w Serii GP2 i w debiutanckim sezonie był w klasyfikacji kierowców siedemnasty. W sezonie 2007 Brazylijczyk kontynuował starty w Serii GP2, gdzie zdobył tytuł wicemistrzowski. W latach 20082009 zajmował w Serii GP2 na koniec sezonu trzecie miejsce.

    Brytyjska Formuła Renault – seria wyścigów samochodów jednomiejscowych, odbywająca się w Wielkiej Brytanii. Rozróżniamy dwie kategorie: Brytyjską Formułę Renault (pod patronatem Renault) oraz Brytyjską Formułę Renault BARC (pod patronatem Brytyjskiego Automobilklubu Wyścigowego).Seria GP2 – sezon 2007 – rozpoczął się 14 kwietnia w Bahrajnie, a skończył się 30 października na torze w Walencji w Hiszpanii. Był to trzeci sezon GP2. Tytuł mistrzowski przypadł Niemcowi, Timo Glockowi, który pokonał Brazylijczyka, Lucasa di Grassiego. W klasyfikacji konstruktorów zwyciężył zespół Glocka, iSport International.


    Podstrony: 1 [2] [3] [4]




    Warto wiedzieć że... beta

    Smarowanie – doprowadzenie smaru stałego (plastycznego), ciekłego (oleju), ciała stałego (np. dwusiarczek molibdenu, grafit) bądź gazowego w miejsce styku współpracujących części maszyn lub urządzeń. Przy konstrukcji poszczególnych węzłów tarcia, należy przewidzieć odpowiednie smarowanie, gdyż ma ono decydujący wpływ na zużycie cierne a tym samym ich niezawodność i trwałość oraz na straty mocy (dyssypację). Środek smarny jest częścią konstrukcyjną maszyny. Najkorzystniejsze smarowanie uzyskuje się dzięki środkom smarnym płynnym, gdyż najłatwiej i najprecyzyjniej można je doprowadzić do węzłów tarcia.
    Nico Erik Rosberg (ur. 27 czerwca 1985 w Wiesbaden) – niemiecki kierowca wyścigowy, od sezonu 2010 reprezentant zespołu Mercedes GP w Formule 1. Jest synem fińskiego Mistrza Świata Formuły 1 - Keke Rosberga i Niemki Siny Rosberg. Od początku kariery w Formule 1 Nico od swoich mechaników otrzymał przezwisko "Britney" za sprawą złocistych loczków oryginalnie uczesanych i za dbałość o własny wygląd. Od 2006r. regularnie startuje w wyścigach Formuły 1.
    Virgin Mobile plc jest operatorem telefonii komórkowej, którego marka wykorzystywana jest przez ośmiu licencjonowanych usługodawców. Usługi Virgin Mobile dostępne są w chwili obecnej w Wielkiej Brytanii, Australii, Kanadzie, Republice Południowej Afryki, Chile, Indiach, Stanach Zjednoczonych , Francji i Polsce. W przeszłości były również dostępne w Singapurze i w Katarze.
    Sebastian Vettel (ur. 3 lipca 1987 w Heppenheim) – niemiecki kierowca wyścigowy, czterokrotny mistrz świata Formuły 1 z sezonów 2010, 2011 i 2012 i 2013, w których występował w zespole Red Bull Racing.
    Niemiecka Formuła 3 (ang. German F3) – narodowa seria wyścigowa Niemiec, o otwartym nadwoziu. Jest trzecim z kolei najdłużej istniejącym serialem F3, zainaugurowanym w 1975 roku. Triumfowało w niej wielu przyszłych kierowców F1, m.in. statystycznie najlepszy kierowca w historii- Michael Schumacher. W 2003 roku seria znacznie straciła jednak na swej popularności, czego głównym powodem było utworzenie przez Niemiecką i Francuską Federację Samochodową Europejskiej Formuły 3. Pierwotnie miała ona zostać zlikwidowana (tak jak jej francuski odpowiednik), jednakże za sprawą dużych sponsorów, ostatecznie postanowiono ją utrzymać. Odtąd jej oficjalna nazwa brzmi – "ATS Formel F3 Cup".
    Seria GP2 – sezon 2008 – rozpoczął się 26 kwietnia w Barcelonie, a skończył się 14 września na torze Monza. Był to czwarty sezon GP2.
    Formuła 3 Euro Series (oryg. Formula 3 Euro Series) – seria wyścigowa założona w 2003 roku przez połączenie niemieckiej i francuskiej Formuły 3, jest partnerem serii DTM. Dla młodych kierowców stanowiła przepustkę do serii GP2.

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.088 sek.