• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Virgin Racing



    Podstrony: 1 [2] [3] [4] [5]
    Przeczytaj także...
    Seria GP3 - sezon 2010 – pierwszy sezon serii GP3, która jest juniorską serią serii GP2. Wyścigi towarzyszyły wszystkim rundom Serii GP2, z wyjątkiem wyścigu w Monako. 2 października zostały ogłoszone zespoły, które będą rywalizowały w tej serii w sezonach 2010-2012. Mistrzem wśród kierowców został Esteban Gutiérrez, a wśród zespołów ART Grand Prix.Seria GP3, GP3 – seria wyścigów samochodowych, która od 2010 roku towarzyszy wyścigom Formuły 1 oraz serii GP2. Roczny budżet zespołu wynosi 600 000 €.

    Virgin Racing (Manor Grand Prix w 2009, Marussia Virgin Racing w 2011) – brytyjski (w 2011 roku rosyjski) zespół i konstruktor wyścigowy utworzony w 2009 roku, który zadebiutował w sezonie 2010 mistrzostw świata Formuły 1 podczas Grand Prix Bahrajnu.

    Najwyższą pozycją w historii teamu było 14. miejsce w Grand Prix Malezji i Grand Prix Japonii (Lucas di Grassi i Timo Glock) w 2010 roku i Grand Prix Australii i Grand Prix Kanady w 2011 roku (Jérôme d'Ambrosio), w kwalifikacjach najlepszym osiągnięciem było 16. miejsce, które zostało wywalczone przez Glocka podczas Grand Prix Malezji w 2010 roku.

    Patrick (Pat) Bruce Reith Symonds (ur. 11 czerwca 1953 w Anglii) – Brytyjczyk, były dyrektor inżynierii zespołu Renault F1.Bruno Senna Lalli (ur. 15 października 1983 w São Paulo) – brazylijski kierowca wyścigowy i siostrzeniec trzykrotnego mistrza świata Formuły 1, Ayrtona Senny. W latach 2010-2012 startował w Formule 1, reprezentując kolejno zespoły: Hispania Racing F1 Team, Lotus Renault GP oraz Williams.Od 2013r. startuje w FIA World Endurance Championship i Le Mans return. Reprezentuje zespół Aston Martin Racing.

    11 listopada 2010 roku ujawniono, że rosyjski producent samochodów sportowych, Marussia wykupił główny pakiet akcji Virgin Racing, a zespół od sezonu 2011 będzie nosił nazwę Marussia Virgin Racing. W 2011 roku poinformowano, że w sezonie 2012 Marussia Virgin Racing zmieni nazwę na Marussia F1 Team, a jego podwozia będą nosiły nazwę Marussia.

    Valencia Street Circuit – hiszpański tor wyścigowy położony w Walencji. Tor ma długość 5419 m i od sezonu 2008 gości wyścigi Formuły 1. Pierwszy wyścig Formuły 1 na tym torze (Grand Prix Europy) odbył się 24 sierpnia 2008 i liczył 57 okrążeń o łącznej długości 310,080 km. Od sezonu 2013 tor miał naprzemiennie z Circuit de Catalunya organizować Grand Prix Hiszpanii, jednak do tego nie doszło.Etienne de Villiers (ur. w 1950 roku w Pretorii w Związku Południowej Afryki) – prezes rosyjskiego zespołu Formuły 1 Marussia Virgin Racing i dyrektor wykonawczy oraz prezes w BBC Worldwide.

    Spis treści

  • 1 Historia
  • 1.1 Manor Grand Prix
  • 1.2 Początki Virgin w Formule 1
  • 1.3 Zmiana nazwy zespołu na Virgin Racing
  • 1.4 Sezon 2010 – pierwszy sezon startów
  • 1.5 Sezon 2011 – Marussia Virgin Racing
  • 2 Sponsorzy
  • 3 Formuła E
  • 4 Wyniki
  • 5 Statystyki
  • 6 Podsumowanie
  • 7 Kierowcy
  • 8 Informacje techniczne
  • 9 Wyniki w Formule E
  • 10 Przypisy
  • Wielka Brytania, Zjednoczone Królestwo (ang. United Kingdom), Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej (ang. United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland) – unitarne państwo wyspiarskie położone w Europie Zachodniej. W skład Wielkiej Brytanii wchodzą: Anglia, Walia i Szkocja położone na wyspie Wielka Brytania oraz Irlandia Północna leżąca w północnej części wyspy Irlandia. Na wyspie tej znajduje się jedyna granica lądowa Zjednoczonego Królestwa z innym państwem – Irlandią. Poza nią, Wielka Brytania otoczona jest przez Ocean Atlantycki na zachodzie i północy, Morze Północne na wschodzie, kanał La Manche na południu i Morze Irlandzkie na zachodzie.Cosworth – brytyjskie przedsiębiorstwo założone w Londynie w 1958 roku, projektujące i budujące silniki. Nazwa pochodzi od nazwisk założycieli, którymi byli Mike Costin i Keith Duckworth. Firma przeniosła siedzibę do Northampton oraz przeszła zmiany własnościowe i organizacyjne, od 2004 jest to Cosworth Group.

    Historia[]

    Manor Grand Prix[]

    Zespół został utworzony przez Manor Motorsport po połączeniu go z Wirth Research Limited i zgłoszony do mistrzostw świata Formuły 1 jako Manor Grand Prix, który od 2004 roku startuje także w Formule 3 Euro Series i od 2010 w serii GP3.

    12 czerwca 2009 roku team został potwierdzony jako jeden z trzech nowych zespołów Formuły 1 w sezonie 2010 wraz z US F1 Team i Campos Meta Team.

    Sauber, pełna nazwa Sauber F1 Team – zespół wyścigowy stworzony przez Petera Saubera, który rywalizował w Formule 1 w latach 1993-2005 i ponownie od 2010. Jego siedziba mieści się w Hinwil, Szwajcarii.Sezon 2011 Formuły 1 był 62 sezonem o Mistrzostwo Świata Formuły 1. Tytuł Mistrza Świata wśród kierowców zdobył Sebastian Vettel, natomiast wśród konstruktorów – reprezentowany przez niego zespół Red Bull Racing.

    Obiekty zespołu zostały ulokowane w Wielkiej Brytanii: siedziba główna w Sheffield, dział projektowania w Banbury i dział marketingu w Londynie, w Bicester została ulokowana baza techniczna, gdzie mieści się symulator Wirth Research.

    Alex Tai został szefem zespołu, jednak w styczniu został on zastąpiony na tym stanowisku przez Johna Bootha. Po zmianie szefa, Tai został dyrektorem do spraw specjalnych projektów, a Brytyjczyk Nick Wirth został dyrektorem technicznym zespołu. Później potwierdzono także, że dostawcą jednostek napędowych zostanie powracająca do Formuły 1 brytyjska firma Cosworth.

    Graeme Lowdon (ur. w Corbridge w Northumberland we Wielkiej Brytanii) – prezes brytyjskiego zespołu Virgin Racing w Formule 1.Grand Prix Korei Południowej (oficjalnie Korean Grand Prix 2011) – szesnasta runda Mistrzostw Świata Formuły 1 w sezonie 2011. Pierwsze GP po rozstrzygnięciu walki o tytuł w klasyfikacji kierowców wygranej przez Sebastiana Vettela podczas GP Japonii tydzień wcześniej.

    Zespół Marussia Manor Racing (dawniej Manor Motorsport) przyznaje nagrodę najlepszemu kierowcy zespołu w serii GP3 w postaci testu bolidu Formuły 1 z Virgin (od 2012 Marussia) podczas corocznych testów dla młodych kierowców.

    Początki Virgin w Formule 1[]

    W kwietniu 2002 roku Virgin zaangażował firmę Virgin Mobile jako partnera komunikacyjnego w DHL Jordan Honda, wskutek czego jej logotypy znalazły się m.in. na bolidach zespołu.

    28 marca 2009 roku na torze Albert Park Circuit w Australii poinformowano, że Virgin Group stanie się sponsorem brytyjskiego debiutanckiego zespołu Brawn GP, jego logotypy widoczne były już dzień wcześniej podczas treningów do Grand Prix Australii, właściciel Virgin Group Richard Branson stwierdził, że w ten sposób chce promować Formułę 1 bardziej przyjazną środowisku.

    Brawn GP Formula One Team – były brytyjski zespół i konstruktor Formuły 1 utworzony w 2009 r. przez Rossa Brawna na bazie Honda Racing F1.Sébastien Buemi (ur. 31 października 1988 w Aigle) – szwajcarski kierowca wyścigowy. Zadebiutował w Formule 1 podczas GP Australii w 2009 roku. Obecnie pełni rolę kierowcy rezerwowego w zespołach Red Bull Racing i Toro Rosso.

    15 lutego 2010 roku ujawniono, że wartość medialna Virgin w Brawn GP wynosi 15 800 000 funtów, a inwestycja zwróciła się w 496%.

    7 marca 2011 roku ogłoszono, że kontrakt Virgin Group z Brawn GP mógł być warty 5 000 000 dolarów.

    Tego samego dnia ujawniono także, że zlecono prace firmie Gevo, by wyprodukowała czystsze paliwo, które miałoby funkcjonować w Formule 1 pod nazwą Virgin Fuel.

    Zmiana nazwy zespołu na Virgin Racing[]

    Pracownicy zespołu
    Marussia Virgin Racing
    Timo Glock – kierowca Marussia Virgin Racing od 2010 roku
    Jérôme d'Ambrosio – kierowca Marussia Virgin Racing od 2011 roku
    Lucas di Grassi – były kierowca Virgin Racing z 2010 roku
    po prawej Luiz Razia – były kierowca testowy Virgin Racing
    Andy Soucek – były kierowca testowy Virgin Racing
    Sakon Yamamoto – były kierowca testowy Marussia Virgin Racing
    Richard Branson – właściciel firmy Virgin Group
    Nikołaj Fomienko – współwłaściciel zespołu Marussia Virgin Racing

    W grudniu poinformowano oficjalnie o zmianie nazwy zespołu z Manor Grand Prix na Virgin Racing, co związane było z wejściem strategicznego sponsora – Virgin Group.

    Toyota F1 – zespół Formuły 1 startujący w Mistrzostwach w sezonach 2002-2009. Dyrektorem zespołu przed rozwiązaniem był Tsutomu Tomita, a dyrektorem technicznym Pascal Vasselon. Siedziba stajni mieściła się w Kolonii w Niemczech.Computer Sciences Corporation (CSC) przedsiębiorstwo to zostało założone w 1959, z siedzibą w El Segundo w Kalifornii. Firma jest wyspecjalizowana w doradztwie i usługach informatycznych.

    Kierowcami zespołu zostali dotychczasowy kierowca Toyoty Timo Glock (na dwa lata) oraz debiutant Lucas di Grassi. 15 grudnia 2009 roku Álvaro Parente i Luiz Razia dzięki swoim sponsorom zostali potwierdzeni w Notting Hill w Londynie jako testowi kierowcy w zespole.

    15 grudnia poinformowano, że budżet zespołu wynosi 40 000 000 funtów szterlingów.

    18 lutego Álvaro Parente stracił posadę kierowcy testowego z powodu braku środków finansowych.

    Włochy (Republika Włoska, wł. Italia, Repubblica Italiana) – państwo położone w Europie Południowej, na Półwyspie Apenińskim, będące członkiem wielu organizacji, m.in.: UE, NATO, należące do ośmiu najbardziej uprzemysłowionych i bogatych państw świata – G8.Witalij Aleksandrowicz Pietrow (ros. Виталий Александрович Петров, ur. 8 września 1984 w Wyborgu) – rosyjski kierowca wyścigowy. Wicemistrz serii GP2 w sezonie 2009. W latach 2010-2012 kierowca Formuły 1. Pierwszy i jedyny w historii Rosjanin startujący w tej serii.. Pietrow nazywany jest "rakietą z Wyborga".

    23 lutego Andy Soucek został zatrudniony na stanowisku kierowcy testowego zespołu, po czym 11 sierpnia 2010 roku zrezygnował z tej funkcji, by poświęcić się ściganiu w innych kategoriach.

    20 września 2010 roku ogłoszono, że Jérôme d'Ambrosio, dotychczasowy kierowca testowy francuskiego zespołu Renault F1 Team, będzie pełnił rolę kierowcy testowego w zespole Virgin Racing.

    Bolid Virgin VR-01 został zaprojektowany całkowicie w technologii CFD i stał się pierwszym bolidem całkowicie zaprojektowanym w tej technologii; samochód zaprezentowano na oficjalnej stronie internetowej Virgin Racing 3 lutego 2011 roku. W trakcie sezonu w bolidzie wykryto wadę konstrukcyjną, którą była za mała pojemność zbiornika paliwa. Firma Wirth Research, która była odpowiedzialna za wykonanie bolidu, musiała zmienić w nim konstrukcję i pokryć wszystkie koszty tej operacji.

    Virgin Mobile plc jest operatorem telefonii komórkowej, którego marka wykorzystywana jest przez ośmiu licencjonowanych usługodawców. Usługi Virgin Mobile dostępne są w chwili obecnej w Wielkiej Brytanii, Australii, Kanadzie, Republice Południowej Afryki, Chile, Indiach, Stanach Zjednoczonych , Francji i Polsce. W przeszłości były również dostępne w Singapurze i w Katarze.Sheffield – miasto (city) i dystrykt metropolitalny (metropolitan borough) w północnej Anglii w hrabstwie metropolitalnym South Yorkshire. Liczba ludności przekracza 0,5 mln (530,3 tys. w 2007), co czyni je piątym co do wielkości miastem w Anglii. Dawniej miasto silnie uprzemysłowione, które dzisiaj bardziej przemienia się w akademickie. Uniwersytet w Sheffield (University of Sheffield) może się pochwalić 5 noblistami.

    Szef grupy Virgin – Richard Branson założył się z Tonym Fernandesem z Lotusa o to, kogo zespół będzie wyżej w klasyfikacji konstruktorów. Ustalono, że ten, którego zespół będzie niżej, będzie musiał 14 listopada 2010 roku wcielić się w rolę stewardesy podczas jednego z lotów linii lotniczych należących do konkurenta.

    Formuła 3 Euro Series (oryg. Formula 3 Euro Series) – seria wyścigowa założona w 2003 roku przez połączenie niemieckiej i francuskiej Formuły 3, jest partnerem serii DTM. Dla młodych kierowców stanowiła przepustkę do serii GP2.Woking - miasto położone w zachodniej części Surrey (Wielka Brytania), znajdujące się 37 km na południowy zachód od Charing Cross. W mieście mieści się siedziba McLaren Technology Centre teamu Formuły 1 McLaren.

    Sezon 2010 – pierwszy sezon startów[]

    14 marca 2010 roku rozpoczął się sezon 2010. W rozpoczynającym cykl Grand Prix Bahrajnu kierowcy Virgin Racing, Timo Glock i Lucas di Grassi, zakwalifikowali się na 19. i 22. miejscu. Kierowcy nie ukończyli wyścigu, Timo Glock ze względu na awarię skrzyni biegów, a Lucas di Grassi miał awarię hydrauliki.

    Sir Richard Charles Nicholas Branson (ur. 18 lipca 1950) – brytyjski przedsiębiorca, miliarder, twórca obejmującej ponad 400 firm Virgin Group. Branson jest czwarty na liście najbogatszych osób w Wielkiej Brytanii. Zgodnie z listą miliarderów magazynu Forbes z roku 2011, jego majątek wyceniany jest na 4,2 miliarda dolarów. W 1998 roku Branson wydał autobiografię, zatytułowaną Losing My Virginity, stała się ona światowym bestsellerem.Reguła 107% – zasada w Formule 1 obowiązująca w latach 1996–2002 i od roku 2011 mówiąca, że kierowca, który w trakcie kwalifikacji uzyskał czas gorszy niż 107% czasu zdobywcy najlepszego czasu pole position (od 2011 roku zdobywcy najlepszego czasu w Q1), z zasady nie kwalifikuje się do wyścigu, chyba, że sędziowie z powodu wyjątkowych okoliczności uczynią wyjątek.

    Na Grand Prix Australii zostały przygotowane nowe części, które miały wyeliminować problemy z hydrauliką i układem przeniesienia napędu.

    Grand Prix Australii odbyło się na torze Albert Park Circuit. Podczas kwalifikacji Glock uzyskał 21. czas, a di Grassi 22.. Kierowcy ponownie nie ukończyli wyścigu. Podczas deszczowego wyścigu, na 11. okrążeniu Glock miał awarię zawieszenia, a di Grassi musiał wycofać się na 26. okrążeniu, kiedy to w jego samochodzie doszło do awarii układu hydraulicznego.

    Alfred John Boot (ur. 18 grudnia 1954 w Rotherham w Anglii) – szef zespołu zespołu Virgin Racing w Formule 1. Początkowo był dyrektorem sportowym zespołu, ale przejął rolę szefa zespołu z Alex Tai nie później niż miesiąc po założeniu zespołu.Hockenheimring – tor wyścigowy położony w pobliżu miasta Hockenheim w Niemczech. Rozgrywane są na nim wyścigi Formuły 1 o Grand Prix Niemiec.

    Na Grand Prix Malezji zespół przygotował kilka ulepszeń bolidu.

    3 kwietnia odbyły się kwalifikacje do trzeciej eliminacji sezonu – Grand Prix Malezji. Timo Glock ukończył kwalifikacje na 16. miejscu, a Lucas di Grassi na 24.. Grand Prix Malezji było pierwszym wyścigiem, w którym bolid Virgin Racing przekroczył linię mety. Di Grassi zameldował się na mecie na 14. pozycji. Glock nie ukończył wyścigu.

    Formuła E – klasa wyścigów samochodowych powołana w 2012 roku. W Mistrzostwach Formuły E stosowane będą jedynie jednomiejscowe samochody elektryczne. Seria, promowana przez konsorcjum Formula E Holdings, jest licencjonowana oraz nadzorowana przez Fédération Internationale de l’Automobile.Stewardesa, steward (po polsku - konwojent pokładu samolotu) – osoba pracująca w samolotach i na statkach. Obsługa pasażerów jest jedynie drobnym elementem pracy stewardes, jednak z uwagi na to, iż jest to element najbardziej widoczny, zawód ten jest kojarzony bardziej z serwisem pokładowym niż z kwestią bezpieczeństwa i obsługi samolotu.

    Przed Grand Prix Chin Glock otrzymał nowe podwozie bolidu.

    18 kwietnia Formuła 1 zagościła na Shanghai International Circuit w Chińskiej Republice Ludowej. W kwalifikacjach Glock był 19. a di Grassi 22. Timo Glock miał problemy przed startem: wyciekło ciśnienie powietrza w systemie zaworów, a di Grassi musiał wycofać się po pierwszym okrążeniu; przed startem wyścigu w jego bolidzie wykryto problem ze sprzęgłem. W trakcie wyścigu spadł deszcz.

    Grand Prix Japonii (oficjalnie Japanese Grand Prix 2011) – piętnasta eliminacja Mistrzostw Świata Formuły 1 w sezonie 2011.Pirelli – włoska firma specjalizująca się w produkcji opon pneumatycznych. Założył ją Giovanni Battista Pirelli w 1872 roku. Opony Pirelli niemal od zawsze kojarzone są ze sportem. Pierwszym sukcesem był rajd Pekin-Paryż w 1907. Zwycięzcy wyścigu używali właśnie opon tej firmy, co przyniosło jej międzynarodową sławę.

    9 maja odbyło się Grand Prix Hiszpanii na torze Circuit de Catalunya. W sobotnie kwalifikacje Glock znalazł się na 21., a di Grassi na 22. pozycji, ale ze względu na zbyt późne podanie przełożeń skrzyni biegów otrzymali karę cofnięcia o pięć miejsc. Niemiec ukończył wyścig na 18., a Brazylijczyk na 19. pozycji.

    Marussia F1 Team – rosyjski konstruktor i zespół Formuły 1, założony w 2011 roku na podstawach Virgin Racing. Drugi rosyjski konstruktor w historii Formuły 1.Nürburgring (lub Nuerburgring), znany też jako "Ring" przez fanów motoryzacji, jest znanym torem wyścigowym położonym w Niemczech, w miejscowości Nürburg, w kraju związkowym Nadrenia-Palatynat.

    Szóstą rundą było Grand Prix Monako na Circuit de Monaco. W kwalifikacjach Glock uzyskał 20. czas, a di Grassi znalazł się zaraz za nim. Obaj kierowcy nie ukończyli wyścigu, Glock miał problemy z zawieszeniem, jednak został sklasyfikowany na 22. pozycji, a di Grassi na 25. okrążeniu zakończył udział w wyścigu ze względu na usterkę koła.

    Grand Prix Kanady – wyścig zaliczany do Mistrzostw Świata Formuły 1, organizowany od sezonu 1967 do sezonu 2008, oraz ponownie od sezonu 2010.Bridgestone (jap. 株式会社ブリヂストン, Kabushiki-gaisha Burijisuton) – największy producent wyrobów gumowych i opon na świecie. Firma została założona w 1931 roku przez Shōjirō Ishibashiego w mieście Kurume w Japonii.

    Przed Grand Prix Turcji di Grassi otrzymał nowe podwozie oraz kilka poprawek bolidu.

    30 maja odbyła się kolejna edycja wyścigu o Grand Prix Turcji na torze Istanbul Park. Glock był 21., a di Grassi uzyskał 23. czas. Niemiec zakończył wyścig na 18., a di Grassi na 19 miejscu.

    Dwa tygodnie później Formuła 1 przeniosła się do Kanady. Na Circuit Gilles Villeneuve w sobotę Glock osiągnął 21. rezultat, a di Grassi wywalczył 23. pole startowe. Wyścig nie był zbyt udany dla brytyjskiego teamu – Glock po 50. okrążeniach miał problemy z hydrauliką, a Brazylijczyk ukończył wyścig na ostatniej, 19. pozycji.

    Język francuski (fr. langue française lub français) – język pochodzenia indoeuropejskiego z grupy języków romańskich. Jako językiem ojczystym posługuje się nim ok. 80 mln ludzi: ok. 65 mln Francuzów, ok. 4,5 mln Belgów (czyli 42%), ok. 1,5 mln Szwajcarów (czyli 20%), a także ok. 8 mln mieszkańców kanadyjskich prowincji Québec, Ontario i Nowy Brunszwik. Ok. 201 milionów osób na całym świecie używa francuskiego jako języka głównego (oszacowanie z 2009 r. według Organisation mondiale de la Francophonie), a 72 miliony jako drugiego języka codziennego (w tym krajach Maghrebu). Wiele z tych osób mieszka w krajach, w których francuski jest jednym z języków urzędowych, bądź powszechnie używanych (54 kraje). Paradoksalnie, w Algierii, Maroku, i Tunezji, gdzie nie ma statusu języka urzędowego, jest bardziej rozpowszechniony niż w wielu krajach Czarnej Afryki, w których jest jedynym językiem urzędowym.Rio Haryanto (ur. 22 stycznia 1993 roku w Surakarta, Jawa Środkowa) – indonezyjski kierowca wyścigowy. W 2016 roku został kierowcą zespołu Manor w Formule 1.

    Po kwalifikacjach podczas Grand Prix Kanady Glock i di Grassi udali się na Crescent Street Festival, gdzie promowane było Virgin Mobile a kierowcy spotkali się z fanami zespołu.

    Na Grand Prix Europy przygotowano kilka nowych części mechanicznych.

    Grand Prix Europy odbyło się na Valencia Street Circuit w Hiszpanii. Di Grassi ukończył kwalifikacje na 21. miejscu, Glock uplasował się tuż za debiutantem. Di Grassi ukończył wyścig na 17. pozycji, a Timo Glock otrzymał karę doliczenia 20 sekund za zignorowanie niebieskich flag i ostatecznie został sklasyfikowany na 19. miejscu.

    F1 Racing – czasopismo motoryzacyjne, miesięcznik pierwotnie ukazujący się w Wielkiej Brytanii o tematyce Formuły 1. Ukazuje się od marca 1996 roku. Obecnie wydawany jest w wielu językach (po polsku od 2004 roku).Pedro Martínez de la Rosa (ur. 24 lutego 1971 w Barcelonie) – hiszpański kierowca wyścigowy. Aktualnie pełni funkcję kierowcy rozwojowego teamu Scuderia Ferrari w Formule 1. Mieszka w Barcelonie, jest żonaty i ma dwie córki.

    Na Grand Prix Wielkiej Brytanii przygotowano duży pakiet poprawek.

    11 lipca odbyło się Grand Prix Wielkiej Brytanii. Glock zakończył kwalifikacje na 20. miejscu. Di Grassi zakończył kwalifikacje na 22 pozycji. Glock zakończył zmagania na 18. miejscu, a di Grassi miał problemy z hydrauliką, w wyniku czego musiał zrezygnować z dalszej jazdy po 9 okrążeniach.

    Na Grand Prix Niemiec przygotowano kolejne poprawki aerodynamiczne.

    Sezon 2010 Formuły 1 był 61 sezonem o Mistrzostwo Świata Formuły 1. Rozpoczął się 14 marca na torze Sakhir w Bahrajnie, a zakończył 14 listopada na torze Yas Marina Circuit w Abu Zabi. Rozegrano 19 wyścigów. Tytuł Mistrza Świata wśród kierowców zdobył Sebastian Vettel pobijając rekord najmłodszego mistrza świata Lewisa Hamiltona z 2008 roku, natomiast tytuł mistrza konstruktorów zdobył zespół Red Bull Racing.Obliczeniowa mechanika płynów (numeryczna mechanika płynów, ang. Computational Fluid Dynamics) – dział mechaniki płynów wykorzystujący metody numeryczne do rozwiązywania zagadnień przepływu płynów.

    Wyścig o Grand Prix Niemiec odbył się na torze Hockenheimring. Lucas di Grassi w pierwszej sesji treningowej osiągnął 18. czas, najlepszy w treningach dla zespołu od rozpoczęcia sezonu. Kwalifikacje Timo Glock ukończył na 20. miejscu, a jego zespołowy kolega był 24. Z racji kary dla Glocka (za wymianę skrzyni biegów) Niemiec startował on z samego końca stawki. Glock ukończył zmagania na 18 miejscu. Di Grassi musiał się wycofać na 50. okrążeniu, ponieważ wpadł w poślizg i uszkodził bolid.

    Londyn (ang. London) – miasto w południowo-wschodniej części Wielkiej Brytanii, stolica tego państwa, a także stolica Anglii.US F1 Team (pełna nazwa Team US F1) – amerykański zespół wyścigowy, który miał zadebiutować w Formule 1 w sezonie 2010.

    29 lipca poinformowano, że możliwe jest wprowadzenie do bolidu dmuchanego dyfuzora.

    Na GP Węgier przygotowano kolejne poprawki bolidu.

    12 sierpnia na Hungaroringu odbyły się kwalifikacje do Grand Prix Węgier. Timo Glock był 19. czas, a Lucas di Grassi uzyskał 22. rezultat kwalifikacji. Niedzielny wyścig Timo Glock ukończył na 16., a Brazylijczyk na 18. miejscu.

    Na GP Belgii przygotowano poprawioną wersję pakietu o niskim docisku, bazującą na ostatnich usprawnieniach, które zostały wprowadzone podczas poprzednich Grand Prix, prócz nowych części aerodynamicznych, przygotowano ulepszenia mechaniczne.

    Lucas di Grassi (ur. 11 sierpnia 1984 w São Paulo) – brazylijski kierowca wyścigowy. Obecnie pełni funkcję kierowcy testowego dostawcy opon do formuły 1, firmy Pirelli.Grand Prix Brazylii 2011 (oficjalnie Grande Premio Petrobras do Brasil 2011) – ostatnia, dziewiętnasta runda Mistrzostw Świata Formuły 1 w sezonie 2011.

    W ostatni weekend sierpnia kierowcy przybyli na Circuit de Spa-Francorchamps, gdzie odbyło się Grand Prix Belgii. Timo Glock zajął 17. miejsce, ale po karze za blokowanie Sakona Yamamoto z hiszpańskiego zespołu Hispania Racing w pierwszej sesji kwalifikacyjnej został przesunięty na 20. pole startowe, Lucas di Grassi osiągnął 23. czas, jednak po karze dla de la Rosy z Saubera startował z 22. miejsca. Lucas di Grassi deszczowy wyścig ukończył na 17. pozycji, a Timo Glocka sklasyfikowano pozycję niżej.

    BBC Television Centre (Centrum Telewizyjne BBC) - budynek położony w Londynie, w dzielnicy Hammersmith and Fulham, w latach 1960-2013 stanowiący główną siedzibę pionu telewizyjnego BBC.Krajowy Rejestr Sądowy (KRS) – rodzaj rejestru publicznego prowadzony przez wybrane sądy rejonowe i Ministerstwo Sprawiedliwości.

    12 września odbyło się Grand Prix Włoch na torze Autodromo Nazionale di Monza. W pierwszej sesji treningowej Timo Glock wywalczył najwyższe, 18. miejsce w treningach (podobnie jak Lucas di Grassi w Grand Prix Niemiec). W kwalifikacjach Timo Glock osiągnął 21. czas, lecz po karze za zdjęcie plomby ze skrzyni biegów startował z ostatniej pozycji, Brazylijczyk był 22.. Glock i di Grassi ukończyli wyścig odpowiednio na 17. i 20. miejscu.

    Zjednoczone Emiraty Arabskie, Państwo Zjednoczonych Emiratów Arabskich (arab. الإمارات العربيّة المتّحدة) – państwo arabskie na Bliskim Wschodzie, położone nad Zatoką Perską i Omańską, składające się z siedmiu emiratów: Abu Zabi, Dubaj, Szardża, Adżman, Umm al-Kajwajn, Ras al-Chajma i Fudżajra. Graniczy z Arabią Saudyjską i Omanem.Albert Park Circuit – tor Formuły 1 położony w Melbourne (dzielnica Albert Park) w Australii. Odbywa się na nim Grand Prix Australii. Kierowcy częściowo przejeżdżają przez ulice Melbourne wokół malowniczego jeziora Albert Park.
    Bolid Virgin VR-01 – prowadzony przez Lucasa di Grassiego podczas Grand Prix Bahrajnu 2010

    Na Grand Prix Singapuru przygotowano kolejny pakiet poprawek.

    26 września na ulicznym torze Marina Bay Street Circuit odbyło się nocne Grand Prix Singapuru. W pierwszej sesji treningowej za kierownicą bolidu Lucasa di Grassiego Virgin VR-01 zadebiutował kierowca testowy zespołu Jérôme d'Ambrosio, osiągnął on 21. czas. W kwalifikacjach Glock osiągnął 18., a di Grassi 20. miejsce. Niemiec nie ukończył wyścigu z powodu usterki układu hydraulicznego, natomiast Lucas di Grassi ukończył wyścig na 15. miejscu.

    Istanbul Park (znany także jako Istanbul Racing Circuit i początkowo Istanbul Otodrom) – tor wyścigowy leżący w azjatyckiej części Stambułu – największego miasta Turcji. Został zaprojektowany przez niemieckiego projektanta Hermanna Tilke.Grand Prix Australii 2009 – pierwsza runda Mistrzostw Świata Formuły 1 w sezonie 2009. Wyścig odbył się 29 marca 2009 na torze Albert Park w Melbourne (Australia). Pierwsze i drugie miejsce zajęli w nim kierowcy debiutującego w tym sezonie zespołu Brawn GP - Jenson Button oraz Rubens Barrichello. Ostatnie miejsce na podium zajął Jarno Trulli (Toyota).

    Na GP Japonii przygotowano drugą część poprawek, wraz z elementami aerodynamicznymi.

    Podczas pierwszej sesji treningowej w bolidzie di Grassiego ponownie wystąpił Jérôme d'Ambrosio, osiągając 22. czas. W trzeciej sesji treningowej w Grand Prix Japonii Timo Glock osiągnął 2. czas zaraz za Jaime Alguersuarim, gdy na okrążenie pomiarowe wyjechała tylko ta dwójka kierowców. 10 października w kwalifikacjach, które zostały przesunięte o jeden dzień ze względu na złą pogodę, Lucas di Grassi osiągnął 21., a Timo Glock 22. czas. Di Grassi na 20 minut przed rozpoczęciem wyścigu, na zakręcie 130R miał poważnie wyglądający wypadek. Kierowcy nic się nie stało, jednak nadwozie bolidu zostało poważnie uszkodzone i nie udało się go naprawić przed rozpoczęciem wyścigu. Timo Glock ukończył wyścig na 14. pozycji.

    Notting Hill – dzielnica Londynu, leżąca w gminie Royal Borough of Kensington and Chelsea. Uważana jest ona za stosunkowo zamożną i modną, znana z wysokiej klasy restauracji oraz markowych sklepów, a także second-handów muzycznych. Inną atrakcją turystyczną jest targ na Portobello Road.Grand Prix Indii (oficjalnie Airtel Grand Prix of India 2011) – siedemnasta runda Mistrzostw Świata Formuły 1 w sezonie 2011. Drugie z czterech GP po rozstrzygnięciu walki o tytuł w klasyfikacji kierowców wygranej przez Sebastiana Vettela podczas GP Japonii, trzy tygodnie wcześniej.

    Na początku października prezes zespołu Graeme Lowdon ogłosił, że zespół rozpoczął prace nad bolidem Virgin VR-02 na przyszły sezon.

    20 października ogłoszono, że w listopadzie w testach dla młodych kierowców w Abu Zabi w Zjednoczonych Emiratach Arabskich wezmą udział kierowcy testowi zespołu – Jérôme d'Ambrosio i Luiz Razia.

    21 października ujawniono, że Giedo van der Garde prowadzi zaawansowane rozmowy z zespołem na temat posady kierowcy wyścigowego w 2011 roku.

    Marina Bay Street Circuit – singapurski tor wyścigowy. Tor ma długość 5,067 km i gości Grand Prix Singapuru Formuły 1 od sezonu 2008.Virgin VR-01 – samochód Formuły 1 zaprojektowany przez Nicka Wirtha i skonstruowany przez Virgin Racing. Samochód ten rywalizował w sezonie 2010 Formuły 1 i był pierwszym samochodem konstrukcji Virgin Racing, a także pierwszym samochodem w historii Formuły 1 zaprojektowanym wyłącznie w oparciu o technologię CFD. Kierowcami pojazdu zostali: były kierowca Jordana i Toyoty, Timo Glock, oraz debiutant, Lucas di Grassi. Virgin okazał się najgorszy spośród wszystkich konstruktorów sezonu 2010, nie zdobywając żadnego punktu i zajmując w klasyfikacji generalnej ostatnie, dwunaste miejsce.

    Na Grand Prix Korei Południowej przygotowano kilka modyfikacji.

    22 października w pierwszej sesji treningowej w Grand Prix Korei Południowej ponownie wziął udział Jérôme d'Ambrosio i wywalczył 20. czas. W kwalifikacjach Timo Glock osiągnął 20. a Lucas di Grassi 22. czas. Deszczowy wyścig Glock ukończył na 31. okrążeniu kolizją z Sébastienem Buemim, Buemi za ten manewr dostał karę cofnięcia o pięć miejsc na starcie do Grand Prix Brazylii. Di Grassi zakończył wyścig na 25. okrążeniu kolizją z Jarno Trullim.

    BBC (skrót od British Broadcasting Corporation, Brytyjska Korporacja Nadawcza) – główny brytyjski publiczny nadawca radiowo-telewizyjny, największa tego rodzaju instytucja na świecie.Crashgate – potoczna nazwa skandalu w Formule 1, który rozpętał się wokół zespołu Renault F1 we wrześniu 2009 roku. Początek dał mu Nelson Piquet jr, ujawniając, iż rok wcześniej, podczas Grand Prix Singapuru, inżynier nakazał mu celowe spowodowanie wypadku, by w ten sposób przewagę osiągnął drugi kierowca Renault, Fernando Alonso.

    1 listopada ogłoszono, że prowadzone są rozmowy z Michaiłem Aloszynem w kwestii roli etatowego kierowcy na sezon 2011.

    5 listopada podczas pierwszej sesji treningowej w Grand Prix Brazylii ponownie wystąpił Jérôme d'Ambrosio, zastępując di Grassiego, i w swojej próbie osiągnął 22. czas. W kwalifikacjach Timo Glock osiągnął 19. rezultat, a Lucas di Grassi 22. czas. Niemiec ukończył zmagania na 20. miejscu. Lucas di Grassi miał awarię, zjechał do boksów, jednak zespół zdecydował się wypuścić go na tor, w rezultacie Brazylijczyk ukończył wyścig z 9. okrążeniami straty do pierwszego kierowcy.

    CNBC – największa na świecie sieć telewizyjnych kanałów informacyjnych wyspecjalizowanych w tematyce ekonomicznej. Światowa siedziba CNBC znajduje się w Englewood Cliffs w stanie New Jersey, zaś centra regionalne w Londynie i Singapurze. 20 sierpnia 2007 roku Grupa ITI uruchomiła stację TVN CNBC, która jest polską wersją CNBC.Sakon Yamamoto (jap. 山本左近, Yamamoto Sakon, ur. 9 lipca 1982 w Toyohashi, Aichi) – japoński kierowca wyścigowy.

    11 listopada w Abu Zabi na konferencji prasowej w hotelu Yas Marina Hotel ujawniono, że rosyjski producent samochodów sportowych, Marussia wykupił główny pakiet akcji Virgin Racing, a zespół od sezonu 2011 będzie nosił nazwę Marussia Virgin Racing. Nikołaj Fomienko – sponsor ekipy Marussia oraz kierowca wyścigowy – powiedział, że w przyszłości będzie chciał zatrudnić rosyjskiego kierowcę wyścigowego Witalija Pietrowa, w latach 2010–2011 reprezentującego zespół Renault.

    Język polski (polszczyzna) – język naturalny należący do grupy zachodniosłowiańskich (do których należą również czeski, słowacki, kaszubski, dolnołużycki, górnołużycki i wymarły połabski), stanowiących część rodziny indoeuropejskiej.Paul di Resta (ur. 16 kwietnia 1986 w West Lothian) – brytyjski kierowca wyścigowy, mistrz Deutsche Tourenwagen Masters w sezonie 2010. Od 2011 roku kierowca zespołu Force India w Formule 1. Kuzyn Dario Franchittiego - trzykrotnego mistrza IndyCar Series.

    Po ogłoszeniu nowego kontraktu z Marussią, tego samego dnia Nick Wirth ogłosił, że zespół planuje poważną rozbudowę systemu CFD. Zapowiedziano, że będzie on najlepszym systemem w Formule 1 oraz trzecim systemem na świecie. Planowano, że bolid Virgin VR-02 na sezon 2011 będzie gotowy na drugi przedsezonowy test, mający miejsce w drugiej połowie lutego 2011 roku. Zespół ogłosił, że planuje budowę własnej obudowy do skrzyni biegów na podzespołach Xtrac, jednocześnie prowadząc rozmowy na dostawę układu przeniesienia napędu z innymi zespołami.

    LG Group (kor: LG 법인) – południowokoreańskie przedsiębiorstwo działające w branży elektronicznej, chemicznej i telekomunikacyjnej; jeden z największych koreańskich czeboli.Kamui Kobayashi (jap. 小林可夢偉, Kobayashi Kamui, ur. 13 września 1986 w Amagasaki, w prefekturze Hyōgo) – japoński kierowca wyścigowy. W latach 2009-2012 startował w wyścigach Formuły 1, w trakcie których raz stał na podium (3. miejsce w Grand Prix Japonii 2012) i raz ustanowił najszybsze okrążenie podczas wyścigu (Grand Prix Chin 2012).

    14 listopada na torze Yas Marina Circuit w Zjednoczonych Emiratach Arabskich odbyło się Grand Prix Abu Zabi. W kwalifikacjach Timo Glock uzyskał 21., a Lucas di Grassi 22. czas. Wyścig, który rozpoczął się przed zachodem słońca i skończył po zmierzchu, Lucas di Grassi ukończył na 18. pozycji, Timo Glock zakończył zmagania na 43. okrążeniu awarią silnika.

    Abu Zabi, także Abu Dhabi, Abu Dabi (arab. أبو ظبي) – stolica i główne miasto Zjednoczonych Emiratów Arabskich, a także emiratu o tej samej nazwie. Drugie pod względem ludności miasto kraju.Sezon 2012 Formuły 1 był 63 sezonem o Mistrzostwo Świata Formuły 1. Po raz trzeci z rzędu triumfował Sebastian Vettel i jego zespół - Red Bull Racing.

    Sezon 2010 Timo Glock zakończył na 25. a Lucas di Grassi na 24. miejscu. Zespół Virgin Racing zakończył sezon na ostatnim 12. miejscu bez punktu.

    Po zakończeniu sezonu na ostatnim miejscu zespół otrzymał 10 000 000 dolarów pomimo tego, że w porozumieniu Concorde jest ustalone, że tylko 10 pierwszych ekip otrzyma wynagrodzenie pieniężne.

    14 listopada 2010 roku zespół ogłosił, ze prócz Jérôme d'Ambrosio i Luiza Razii w testach dla młodych kierowców weźmie udział również Indonezyjczyk Rio Haryanto, który w 2010 roku reprezentował Manora w serii GP3.

    Charles Pic (ur. 15 lutego 1990 w Montélimar) – francuski kierowca wyścigowy, od sezonu 2012 występujący w Formule 1. Wraz z bratem Arthurem Pikiem mieszka w swoim rodzinnym domu w Montélimar we Francji.Luiz Tadeu Razia Filho (ur. 4 kwietnia 1989 w Barreiras) – brazylijski kierowca wyścigowy. W sezonie 2011 dzielił obowiązki kierowcy w zespole Team AirAsia w serii GP2 oraz testera w Formule 1 w Team Lotus.

    Sezon 2011 – Marussia Virgin Racing[]

    Pracownicy Marussia Virgin Racing podczas przedsezonowych testów na torze Circuit de Catalunya pod koniec stycznia 2011 roku

    21 grudnia 2010 roku zespół Marussia Virgin Racing potwierdził, że kierowcami na sezon 2011 będą Timo Glock oraz debiutant Jérôme d'Ambrosio, który miał wsparcie Gravity. Zastąpił on Lucasa di Grassiego.

    HRT Formula One Team lub HRT F1 Team – hiszpański zespół wyścigowy założony w 1998 roku przez byłego kierowcę wyścigowego Adriána Camposa, w 2010 roku przejęty przez hiszpańskiego biznesmena José Ramóna Carabante. Obecnie w posiadaniu zespołu jest hiszpańska spółka inwestycyjna - Thesan Capital, która nabyła pakiet kontrolny akcji w zespole, w lipcu 2011 roku. W latach 2010-2012 zespół startował w Formule 1, początkowo jako Hispania Racing F1 Team, a następnie HRT Formula One Team. Najwyższą pozycją w wyścigu w historii zespołu, było trzynaste miejsce zdobyte przez Vitantonio Liuzziego podczas Grand Prix Kanady 2011.Shanghai International Circuit (chiń.: 上海国际赛车场; pinyin: Shànghǎi Guójì Sàichēchǎng) – tor Formuły 1 położony niedaleko Szanghaju. Odbywa się na nim Grand Prix Chin.

    Dla zespołu na stanowisku szefa operacyjnego zaczął pracować Ian Phillips. Graeme Lowdon – dotychczasowy dyrektor generalny – objął funkcję prezesa zespołu. Andy Webb został dyrektorem generalnym. Darryl Eales zastąpił Etienne de Villiersa na stanowisku prezesa zespołu. Szefem działu inżynierów został Nikołaj Fomienko – prezes rosyjskiego producenta samochodów sportowych Marussia.

    Grand Prix Singapuru (oficjalnie SingTel Singapore Grand Prix 2011) – czternasta eliminacja Mistrzostw Świata Formuły 1 w sezonie 2011.Nikołaj Władimirowicz Fomienko (ros. Николай Владимирович Фоменко, ur. 30 kwietnia 1962 w Leningradzie) – rosyjski prezenter telewizyjny, aktor, komik i piosenkarz. Jest właścicielem Marussia Motors i współudziałowcem w zespole Formuły 1, Marussia Virgin Racing. Jest żonaty z Marią Gloubkiną, ma z nią trójkę dzieci, Anastazje, Ekaterinę i Ivana.

    13 stycznia 2011 poinformowano, że budżet zespołu wynosi 60 000 000 euro, a personel liczy 220 pracowników.

    4 lutego poinformowano, że w związku ze zmianą nazwy i wykupieniem akcji zespół będzie startował z rosyjską licencją.

    Dostawca silników dla zespołu – Cosworth – oświadczył, że Marussia Virgin Racing oraz Hispania Racing F1 Team nie będą korzystały z systemu KERS.

    7 lutego zespół Marussia Virgin Racing zaprezentował bolid o nazwie Virgin MVR-02 w siedzibie telewizji BBC, BBC Television Centre. Zmiana nazwy z "VR" na "MVR" została spowodowana wykupieniem przez firmę Marussia większościowego pakietu udziałów w teamie i dodania do jego nazwy sponsora tytularnego.

    Manor Motorsport – brytyjski zespół wyścigowy utworzony w 1990 r. przez Johna Bootha. Obecnie ekipa startuje w serii GP3, Auto GP World Series, Europejskim Pucharze Formuły Renault 2.0, a w przeszłości prezentowała się także w Formule 3 Euroseries, Brytyjskiej Formule Renault i w Brytyjskiej Formule 3. Zespół jest najbardziej utytułowaną ekipą w historii Brytyjskiej Formuły Renault.Circuit de Barcelona-Catalunya (dawniej Circuit de Catalunya) – tor wyścigowy położony w niewielkiej miejscowości Montmelo na północ od Barcelony w Katalonii.

    8 lutego poinformowano, że samochód nie został wyposażony w system KERS dlatego, ponieważ zespół wolał skupić się na innych obszarach bolidu, a on sam nie jest do tego przystosowany. Do bolidu chciano wprowadzić układ wydechowy wyprowadzający spaliny na przód, jednak plany ograniczono do dmuchanego dyfuzora.

    12 lutego potwierdzono, że Pat Symonds będzie pełnił rolę doradcy zespołu. Symonds nie może jednak pełnić oficjalnej funkcji w zespole do 31 grudnia 2012 roku ze względu na karę, jaką nałożono na niego po aferze crashgate.

    Marussia Motors – rosyjska firma produkująca samochody. W 2011 była zaangażowana w Virgin Racing w Formule 1, od 2012 startuje z własnym zespołem Marussia F1 Team.Jarno Trulli (ur. 13 lipca 1974 w Pescarze) – włoski kierowca wyścigowy. W Formule 1 startował od sezonu 1997 do 2011. Reprezentował zespoły Minardi, Prost, Jordan, Renault, Toyota i Lotus. W tej serii wyścigowej wygrał tylko raz, podczas Grand Prix Monako 2004. Zwycięzca niemieckiej Formuły 3 w sezonie 1996.

    24 lutego 2011 lutego poinformowano, że projektanci zespołu pracują nad nowym skrzydłem by zmniejszyć stratę do Team Lotus.

    26 lutego 2011 ujawniono, że budżet zespołu wynosi 40 000 000 euro.

    4 marca podano, że zespół przeniósł się do dawnych budynków Nicka Wirtha w Banbury we Wielkiej Brytanii, razem z 62 byłymi pracownikami Wirtha. Budynki staną się bazą operacyjną na kilka lat, kiedy będzie budowana stała siedziba zespołu.

    23 marca Marussia Virgin Racing podpisała kontrakt z Japończykiem Sakonem Yamamoto na posadę kierowcy rezerwowego na trzy pierwsze Grand Prix sezonu 2011.

    Circuit de Spa-Francorchamps – tor wyścigowy znajdujący się koło miejscowości Spa w Belgii, w Górach Ardeńskich.Formuła 3 Euro Series 2004 – drugi sezon Formuły 3 Euro Series. Sezon składał się z dziesięciu rund po dwa wyścigi. Rozpoczął się 17 kwietnia 2004 w Hockenheim, a zakończył 3 października tego samego roku na tym samym torze. Tytuł w klasyfikacji zespołów zdobył Brytyjczyk Jamie Green, a wśród zespołów - francuska ekipa ASM Formule 3.

    27 marca rozpoczął się sezon 2011. W rozpoczynającym cykl Grand Prix Australii zawodnicy zakwalifikowali się do wyścigu. Jérôme d'Ambrosio uzyskał ostatni 22. a Timo Glock 21. czas. Jérôme d'Ambrosio ukończył wyścig na ostatnim 14. miejscu, które było najwyższą pozycją dla zespołu w sezonie. Timo Glock mimo, że dojechał do mety, w wyścigu nie został sklasyfikowany ze względu na zbyt małą ilość przejechanych okrążeń. W czasie wyścigu w alei serwisowej, gdy Glockowi wymieniono koła, przednie lewe poluzowało się, na skutek czego Glock wolno przejechał okrążenie, po czym musiał ponownie zjechać do boksu; zepsuły się mocowania kół, które naprawiono. W dalszej części wyścigu bolid dostał wibracji, co utrudniło prowadzenie samochodu.

    Formuła 1 (inaczej Mistrzostwa Świata Formuły 1, błędnie nazywana formułą pierwszą, oficjalny skrót F1) – przeprowadzany regularnie (corocznie) od roku 1950 cykl najbardziej prestiżowych międzynarodowych wyścigów samochodowych na świecie, znany również jako wyścigi Grand Prix, a jednocześnie klasa biorących w nich udział jednomiejscowych samochodów wyścigowych o otwartym nadwoziu. Dyscyplina sportu zapoczątkowana w Europie, obecnie o zasięgu globalnym, organizowana w Europie, Ameryce Południowej, Ameryce Północnej, Afryce, Azji i Australii. Podczas danego sezonu odbywa się w sumie kilkanaście wyścigów (tzw. eliminacji), czyli poszczególnych grand prix, na wydzielonych torach ulicznych lub na specjalnie stworzonych do tego celu torach zamkniętych.Jaime Alguersuari (ur. 23 marca 1990 w Barcelonie) – hiszpański kierowca wyścigowy oraz DJ tworzący pod pseudonimem DJ Squire. W latach 2009-2011 kierowca zespołu Scuderia Toro Rosso w Formule 1.

    3 kwietnia odbyły się kwalifikacje do drugiej eliminacji sezonu – Grand Prix Malezji. Timo Glock ukończył kwalifikacje na 21. miejscu, a Jérôme d'Ambrosio na 22.. Glock zameldował się na mecie na 16. pozycji. D'Ambrosio musiał wycofać się z wyścigu, gdy na 42. okrążeniu mocno najechał na tarkę, co spowodowało zgaśnięcie silnika – jego bolid zatrzymał się poza torem.

    Royal Air Force (w skrócie RAF) – siły lotnicze Wielkiej Brytanii powstałe w 1918 roku. Obecnym dowódcą Królewskich Sił Lotniczych jest Air Chief Marshal Stephen Dalton. RAF podporządkowany jest Brytyjskim Siłom Zbrojnym podlegającym królowej Elżbiecie II.Grand Prix Monako 2011 – wyścig będący szóstą rundą Mistrzostw Świata Formuły 1 w sezonie 2011. Odbył się w dniach 26, 28-29 maja na torze Circuit de Monaco w Monte Carlo. Było to sześćdziesiąte dziewiąte Grand Prix Monako w historii. Wyścig zakończył się piątym w sezonie zwycięstwem Niemca Sebastiana Vettela, który startował z pole position. Drugie miejsce zajął Fernando Alonso, a na najniższym stopniu podium stanął Jenson Button.

    4 kwietnia poinformowano, że zespół wprowadzi pakiet poprawek do samochodu na Grand Prix Turcji, zostanie wprowadzony nowy wydech, dyfuzor oraz tylne skrzydło, ujawniono również, że jeżeli poprawki nie przyniosą efektów, to zostanie zastosowany "plan B" dla kolejnych poprawek auta.

    17 kwietnia Formuła 1 zagościła na Shanghai International Circuit w Chińskiej Republice Ludowej. W kwalifikacjach d'Ambrosio był 21. a Glock ukończył je zaraz za nim. Wyścig d'Ambrosio ukończył na 20. pozycji a Glock uplasował się na 21. pozycji.

    International Standard Serial Number, ISSN czyli Międzynarodowy Znormalizowany Numer Wydawnictwa Ciągłego – ośmiocyfrowy niepowtarzalny identyfikator wydawnictw ciągłych tradycyjnych oraz elektronicznych. Jest on oparty na podobnej koncepcji jak identyfikator ISBN dla książek, ISAN dla materiałów audio-wideo. Niektóre publikacje wydawane w seriach mają przyporządkowany zarówno numer ISSN, jak i ISBN.Bicester – miasto w Wielkiej Brytanii (Anglia) położone w północno-wschodniej części hrabstwa Oxfordshire. Jest miastem partnerskim wsi Czernichów w województwie śląskim (powiat żywiecki).

    26 kwietnia poinformowano, że pakiet poprawek na GP Turcji będzie zawierać także wyższy nos, nową podłogę, układ wydechowy, zmodyfikowane zawieszenie oraz nowe przednie skrzydło.

    W maju Adrian Quaife-Hobbs podczas testowania bolidu MVR-02 na Idiada Proving Ground w Hiszpanii pokonał 150 km.

    8 maja odbyła się kolejna edycja wyścigu o Grand Prix Turcji na torze Istanbul Park. W kwalifikacjach Glock był 22., a d'Ambrosio uzyskał 20. czas, lecz otrzymał karę przesunięcia o pięć pozycji na starcie za zignorowanie żółtych flag na treningu. Belg zakończył wyścig na 20. pozycji, a Glock został wycofany po awarii skrzyni biegów.

    Wyniki Grand Prix Włoch, czternastej rundy Mistrzostw Świata Formuły 1 w sezonie 2010. Wyścig rozgrywany jest w Monzie pod Mediolanem.Hamowanie rekuperacyjne (hamowanie odzyskowe, hamowanie elektrodynamiczne z odzyskiem energii a także KERS od Kinetic Energy Recovery System) – stosowany w elektrycznych pojazdach trakcyjnych mechanizm służący do odzyskiwania traconej podczas hamowania energii kinetycznej i zamiany jej na energię elektryczną zamiast cieplnej (która jest nieużyteczna). System poprawia wydajność energetyczną pojazdu.

    22 maja odbyło się Grand Prix Hiszpanii na torze Circuit de Catalunya. W sobotnie kwalifikacje Glock znalazł się na 20., a d'Ambrosio na 23. pozycji. Niemiec ukończył wyścig na 19., a Belg był zaraz za nim.

    Szóstą rundą było Grand Prix Monako na Circuit de Monaco. W kwalifikacjach Glock uzyskał 21. czas, a d'Ambrosio znalazł się zaraz za nim. W czasie wyścigu na 30. okrążeniu tylny prawy amortyzator Glocka został uszkodzony i przestał działać, dlatego Glock musiał zakończyć rywalizację. D'Ambrosio ukończył wyścig na 15. miejscu.

    Grand Prix Belgii 2011 oficjalnie 2011 Formula 1 Shell Belgian Grand Prix – dwunasta eliminacja Mistrzostw Świata Formuły 1 w sezonie 2011.Michaił Pietrowicz Aloszyn (ros. Михаил Петрович Алёшин, ur. 22 maja 1987 roku w Moskwie) – rosyjski kierowca wyścigowy.

    2 czerwca ogłoszono, że zespół rozstał się z Nickiem Wirthem, który pełnił funkcję dyrektora technicznego. Zakończona został również współpraca z Wirth Research, firmą Wirtha, mimo to zespół w ciągu kilku miesięcy otrzyma kilka nowych elementów do bolidu.

    Bolid Virgin MVR-02 – prowadzony przez Jérôme'a d'Ambrosio podczas testów w 2011 roku w Jerez de la Frontera na torze Circuito Permanente de Jerez

    13 czerwca poinformowano, że po Grand Prix Wielkiej Brytanii zespół zakończy rozwój bolidu Virgin MVR-02 i skupi się na stworzeniu nowego centrum technicznego i zaprojektowaniu bolidu na sezon 2012.

    Pojazd elektryczny – pojazd (np. rower elektryczny, samochód elektryczny, tramwaj, autobus elektryczny, trolejbus, pociąg elektryczny) posiadający jako napęd jeden lub więcej silników elektrycznych. W szczególnym przypadku pojazd elektryczny sam w sobie może być elementem silnika elektrycznego.Lincoln Electric - firma założona w 1895 przez Johna C. Lincolna. Zajmuje się projektowaniem, rozwojem i produkcją urządzeń do spawania łukowego, systemów zrobotyzowanych, cięcia plazmowego i gazowego oraz produkcji materiałów spawalniczych.

    Przed Grand Prix Kanady Robert Wickens został ogłoszony kierowcą rezerwowym zespołu.

    Na Circuit Gilles Villeneuve podczas Grand Prix Kanady w sobotę Glock ustanowił 22. rezultat, a d'Ambrosio nie zmieścił się w limicie reguły 107%, ale jednak został dopuszczony do startu. Podczas wyścigu zaczął intensywnie padać deszcz, przez co wyścig został wstrzymany i wznowiony i trwał około czterech godzin. Jerome d'Ambrosio ukończył go na 14. pozycji mimo tego, że otrzymał karę przejazdu przez aleję serwisową z powodu złego dobrania opon po restarcie wyścigu, było to wyrównanie najwyższej pozycji w sezonie z Grand Prix Australii. Glock uplasował się zaraz za nim.

    Yas Marina Hotel lub Yas Viceroy Abu Dhabi – hotel w obiekcie Formuły 1 Yas Marina Circuit w Dubaju w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.Jerez de la Frontera – miasto w południowo-zachodniej Hiszpanii, w Andaluzji, w prowincji Kadyks. Ludność: 215,1 tys. mieszkańców (2013). Miasto jest znane z produkcji sherry oraz ze stadnin koni.

    Ósmą eliminacją sezonu 2011 było Grand Prix Europy na Valencia Street Circuit w Hiszpanii. D'Ambrosio ukończył kwalifikacje na 23. miejscu a Glock uplasował się dwie pozycje przed nim. Glock ukończył wyścig na 21. pozycji, a d'Ambrosio ukończył go tuż za nim.

    4 lipca potwierdzono, że zespół podpisał długoterminową umowę z McLaren Applied Technology, w ramach której rozpocznie współpracę techniczną z zespołem McLaren. W myśl tej umowy Marussia Virgin Racing będzie mogła korzystać z fabryk, wiedzy i zasobów (wyposażenie do testów, symulator, pracowników i tunel aerodynamiczny). Od listopada 2011 zespół będzie mógł korzystać z tunelu aerodynamicznego i symulatora w Woking w Wielkiej Brytanii.

    Virgin Group – brytyjski konglomerat spółek działających pod wspólną marką Virgin. Organizacja została założona przez Richarda Bransona. Podstawowe branże w jakich działa Virgin Group to podróże, rozrywka i styl życia. Virgin Group zostało zarejestrowane w 1989 jako holding, jednak działalność biznesowa Virgin trwa już od lat siedemdziesiątych. Wartość Virgin Group we wrześniu 2008 szacowana była na 5,01 miliarda funtów.Renault F1 – zespół Formuły 1, który został założony pod koniec lat 70. XX w. Wycofał się ze sportu po sezonie 1985. Zespół powrócił w sezonie 2002. Nowy zespół powstał na bazie stajni Benetton. Firmę Renault w innych sportach motorowych reprezentuje Renault Sport.

    10 lipca odbyło się Grand Prix Wielkiej Brytanii. Glock zakończył kwalifikacje na 20. miejscu. D'Ambrosio zakończył kwalifikacje na 22 pozycji. Kierowcy wystartowali na mokrym torze. Glock zakończył zmagania na 16. miejscu, a d'Ambrosio był zaraz za nim.

    13 lipca 2011 roku Adrian Quaife-Hobbs podczas testowania bolidu MVR-02 na lotnisku RAF Cottesmore należącym do brytyjskich Królewskich Sił Powietrznych (Royal Air Force) w hrabstwie Leicestershire pokonał ponad 200 km.

    Dwa tygodnie później odbył się wyścig o Grand Prix Niemiec na torze Nürburgring. Kwalifikacje Timo Glock ukończył na 20. miejscu, a jego zespołowy kolega ukończył je o dwie pozycje dalej. Glock ukończył zmagania na 17 miejscu a d'Ambrosio na 18..

    Nicholas John Peter "Nick" Wirth (ur. 26 marca 1966 roku w Londynie) – Brytyjczyk, były dyrektor techniczny zespołu Formuły 1 Virgin Racing.Grand Prix Bahrajnu 2010 (oryg. 2010 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix) – wyścig będący pierwszą rundą Mistrzostw Świata Formuły 1 w sezonie 2010. Odbył się w dniach 12-14 marca 2010 roku na torze Bahrain International Circuit w stolicy Bahrajnu – Manamie. Było to siódme Grand Prix Bahrajnu w historii (wszystkie odbyły się na tym torze). Pierwszy raz od sezonu 2006, wyścig ten był rundą otwierającą sezon i po raz pierwszy odbył się on na wydłużonym układzie toru, który służył wcześniej do rozgrywania wyścigów długodystansowych.

    24 lipca podczas specjalnej konferencji prasowej zwołanej na torze Nürburgring zespół ogłosił, że przedłużył kontrakt z Timo Glockiem do końca sezonu 2014.

    Jestem naprawdę rozczarowany, lecz warunki były dzisiaj bardzo trudne. Bardzo dobrze ruszyłem do wyścigu i sprawiło mi to radość, ale popełniłem błąd kiedy ponownie spadł deszcz – zdecydowałem się na założenie przejściowych opon, kiedy prawdopodobnie powinienem zostać na slickach. Przez pit-stopy straciłem więc sporo czasu. Ponadto zaliczyłem nieprzyjemny moment, kiedy wpadłem w poślizg w boksach, aczkolwiek na szczęście samochód w nikogo nie uderzył. Zdecydowanie nie był to mój najlepszy wyścig.
    – Wypowiedź Jérôme d'Ambrosio po GP Węgier

    31 lipca na Hungaroringu odbyły się kwalifikacje do Grand Prix Węgier. Timo Glock osiągnął 21. czas, a d'Ambrosio uzyskał ostatni 24. rezultat kwalifikacji. Niedzielny, częściowo deszczowy wyścig Timo Glock ukończył na 17., a Belg na 20. miejscu, w czasie wyścigu d'Ambrosio miał poślizg przy wjeździe na stanowisko, gdzie czekali mechanicy.

    Dyfuzor – kanał przepływowy z rosnącym przekrojem poprzecznym, np. stożkowo rozszerzający się lub spiralny odcinek rury, kanał międzyłopatkowy ograniczony łopatkami sprężarki przepływowej lub pompy wirowej. W dyfuzorze (w wyniku wzrostu przekroju poprzecznego) następuje spowolnienie przepływu płynu, co odpowiada przemianie energii kinetycznej strumienia w energię ciśnienia.

    W ostatni weekend sierpnia kierowcy pojawili się na Circuit de Spa-Francorchamps, gdzie odbyło się Grand Prix Belgii. Timo Glock w pierwszej sesji treningowej osiągnął 17. czas, najlepszy w historii w treningach dla zespołu, gdy podczas sesji uczestniczyły wszystkie zespoły. W kwalifikacjach Timo Glock osiągnął 20. czas, a Jérôme d'Ambrosio przekroczył limit 107%, ale został jednak dopuszczony do wyścigu. Glock po starcie wyścigu uderzył w bolid Paula di Resty z Force India, za co został otrzymał karę przejazdu przez aleję serwisową. Wyścig ukończył na 18. pozycji, a d'Ambrosio na starcie miał kolizję z Bruno Senną z Lotus Renault GP.

    2 września poinformowano, że d'Ambrosio negocjuje przedłużenie kontraktu z zespołem.

    11 września odbyło się Grand Prix Włoch na torze Autodromo Nazionale di Monza. W kwalifikacjach Timo Glock osiągnął 21. czas, Belg był 22. Glock ukończył wyścig na 15. miejscu, a Jérôme d'Ambrosio miał awarię skrzyni biegów i musiał się wycofać na pierwszym okrążeniu.

    13 września zespół przeprowadził testy aerodynamiczne w Vairano Patenora we Włoszech.

    21 września poinformowano, że Adrian Quaife-Hobbs weźmie udział w testach dla młodych kierowców w Abu Zabi w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

    25 września na ulicznym torze Marina Bay Street Circuit odbyło się nocne Grand Prix Singapuru. W kwalifikacjach Glock osiągnął 21., a d'Ambrosio 22. miejsce. Niemiec nie ukończył wyścigu – wycofał się z niego po 9. okrążeniach z powodu uszkodzeń na skutek wypadku – natomiast d'Ambrosio ukończył wyścig na 18. miejscu.

    29 września poinformowano, że bolid na sezon 2012 również nie zostanie wyposażony w system KERS.

    9 października podczas Grand Prix Japonii w kwalifikacjach Jérôme d'Ambrosio osiągnął 20., a Timo Glock 21. czas. Glock i d'Ambrosio ukończyli wyścig odpowiednio na 20. i 21. pozycji.

    16 października podczas Grand Prix Korei Południowej w kwalifikacjach Timo Glock osiągnął 21. a Jérôme d'Ambrosio 22. czas. Wyścig Glock ukończył na 18. a d'Ambrosio na 20. miejscu.

    W październiku Timo Glock po raz pierwszy pracował w symulatorze McLarena.

    30 października podczas pierwszego w historii Formuły 1 Grand Prix Indii w kwalifikacjach Timo Glock osiągnął 23. miejsce, a Jérôme d'Ambrosio przekroczył limit 107%; mimo to został dopuszczony do wyścigu. Wyścig Glock zakończył na drugim okrążeniu z powodu kolizji z Kamuim Kobayashim z Saubera, na skutek której lewa strona bolidu została poważnie uszkodzona. D'Ambrosio dojechał do mety i ukończył wyścig na 16. miejscu.

    13 listopada na torze Yas Marina Circuit w Zjednoczonych Emiratach Arabskich odbyło się Grand Prix Abu Zabi. W pierwszej sesji treningowej wziął udział Robert Wickens, kierowca rezerwowy zespołu, który uzyskał ostatni 23. czas, przy czym Rubens Barrichello przejechał tylko trzy okrążenia i nie został sklasyfikowany. W kwalifikacjach Timo Glock uzyskał 20., a Jérôme d'Ambrosio 22. czas. Wyścig, który rozpoczął się przed zachodem słońca i skończył po zmierzchu Glock ukończył na 19. pozycji, d'Ambrosio zakończył zmagania na 18 okrążeniu awarią hamulców.

    Na początku listopada poinformowano, że Marussia Virgin Racing złożyła wniosek o zmianę nazwy konstruktora z Virgin na Marussia. Szefowie ekip zgodzili się na taką zmianę. 6 listopada podobną zgodę wyraziła Komisja Formuły 1. Oznacza to, że przyszłe samochody nosić będą nazwę Marussia, a nie jak dotychczas Virgin. Richard Branson oświadczył jednak, że jego marka nadal będzie wspierała projekt a jej logotypy będą na przyszłych bolidach.

    13 listopada d'Ambrosio poinformował, że zespół negocjuje z Charlesem Pikiem posadę kierowcy wyścigowego.

    14 listopada poinformowano, że w testach dla młodych kierowców obok Adriana Quaife-Hobbsa wezmą udział Robert Wickens i Charles Pic.

    23 listopada firma Lloyds – posiadająca pakiet akcji zespołu poinformowała, że może zamknąć Marussia Virgin Racing ponieważ zespół zobowiązał się do dostarczenia dokumentów dotyczących zakończenia inwestowania w Marussia Virgin Racing, 25 października rozwiązano wszystkie umowy z wszystkimi dyrektorami firm i innymi pracownikami, zaczęto prowadzić wymianę informacji z Krajowym Rejestrem Sądowym.

    Bardzo rozczarowujące zakończenie sezonu. Wielka szkoda, że musiałem wycofać się za sprawą utraty lewej, tylnej opony tuż po pit-stopie, ale niestety takie rzeczy się zdarzają. Nie tak chciałem ukończyć te mistrzostwa, ale mimo wszystko pragnę podziękować zespołowi za wszystkie ich wysiłki w tym sezonie. Wspaniale było z nimi współpracować.
    – Wypowiedź Timo Glocka po GP Brazylii

    27 listopada podczas Grand Prix Brazylii w kwalifikacjach Timo Glock i Jérôme d'Ambrosio osiągnęli dwa ostatnie czasy (23 i 24). Wyścig d'Ambrosio ukończył na 19. miejscu, Glock musiał wycofać się z niego na 21. okrążeniu z powodu niedokręcenia tylnego lewego koła, w efekcie po wyjeździe ze stanowiska w boksach koło odpadło.

    Po zakończeniu wyścigu ogłoszono, że francuski kierowca wyścigowy Charles Pic będzie kierowcą etatowym w sezonie 2012.

    Sezon 2011 Timo Glock zakończył na 25. a Jérôme d'Ambrosio na 24. miejscu. Zespół Marussia Virgin Racing zakończył sezon na ostatnim 12. miejscu bez punktu.

    14 grudnia 2011 poinformowano, że Witalij Pietrow, który dysponował wsparciem finansowym w wysokości 10 000 000 euro, negocjował z zespołem stanowisko kierowcy etatowego na sezon 2012.

    Podstrony: 1 [2] [3] [4] [5]



    w oparciu o Wikipedię (licencja GFDL, CC-BY-SA 3.0, autorzy, historia, edycja)

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.211 sek.