Uru: Ages Beyond Myst

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Uru: Ages Beyond Mystkomputerowa gra przygodowa stworzona przez Cyan Worlds i wydana przez Ubisoft w roku 2003 roku. Tytuł należy do serii Myst, jednak nie jest powiązany fabularnie z innymi częściami. W odróżnieniu od poprzednich gier sagi, Uru ma miejsce w czasach współczesnych i pozwala graczowi stworzyć swojego własnego awatara. Gracze używają awatarów do eksploracji zaginionego miasta starożytnej cywilizacji D'ni oraz stworzonych przez nich niezwykłych światów, zwanych Wiekami, aby rozwiązywać zagadki i odkryć historię tej cywilizacji.

Gra wieloosobowa (ang. multiplayer) – rodzaj (bądź tryb) gry pozwalający na jednoczesną rozgrywkę wielu graczy w tę samą grę komputerową lub wideo.Komputerowa gra przygodowa – gatunek gier komputerowych, w którym nacisk jest położony na zwiedzanie świata przedstawionego w grze, rozwiązywanie zagadek i interakcję z postaciami. Fabuła tego typu gier często zawiera wątki charakterystyczne dla literatury czy filmu. Zazwyczaj gry przygodowe są przeznaczone dla jednego gracza. Jest to spowodowane tym, że nacisk położony na fabułę i głównego bohatera jest trudny do zaimplementowania w trybie wieloosobowym. Gry przygodowe były bardzo popularne w późnych latach 80. i wczesnych 90. We wschodniej Azji są ciągle popularne i wydawane w formie powieści wizualnych.

Cyan Worlds rozpoczęło prace nad Uru krótko po wydaniu Riven: The Sequel to Myst w 1997, pozostawiając produkcję przyszłych sequeli Mysta innym studiom. Uru wymagało pięciu lat pracy i 12 milionów dolarów do ukończenia. Początkowo miała to być gra wieloosobowa; tryb dla jednego gracza został wydany, ale prace nad trybem dla wielu graczy, nazwanym Uru Live, opóźniały się, aż zostały całkowicie anulowane. Serwis internetowy GameTap wydał tryb dla wielu graczy Uru jako Myst Online: Uru Live w lutym 2007, ale następnego roku został on ponownie anulowany ze względu na brak zainteresowania. GameTap oddał z powrotem prawa do Uru Live studiu Cyan Worlds, które ogłosiło zamiar wskrzeszenia gry.

Sequel ([ˈsiːkwəl]; ang. kontynuacja, dalszy ciąg, następstwo) – kontynuacja jakiegoś dzieła, najczęściej filmu, książki lub gry komputerowej, przedstawiająca dalsze losy poznanych bohaterów lub kontynuująca wątek ukazany w poprzednim dziele. Dodatek do gry komputerowej – uzupełnienie istniejącej gry. Dodatki najczęściej zawierają nowe poziomy, broń, obiekty i rozszerzenie fabuły istniejącej już gry. Producent oryginalnej gry może zatrudnić do pracy nad dodatkiem inną firmę lub samemu stworzyć rozszerzenie (zobacz Hellfire dla Diablo i Lord of Destruction dla Diablo II). Za pierwszy wydany dodatek do gry komputerowej uważa się Wing Commander: The Secret Missions wydany w 1991.

Uru nie został tak dobrze przyjęty jak poprzednie części serii Myst. Recenzenci chwalili oprawę graficzną i nowe funkcje gry, ale krytykowali brak gry wieloosobowej w wydaniu pudełkowym oraz niewygodne sterowanie. Uru sprzedało się słabo, podczas gdy pierwsze trzy części serii Myst zostały zakupione w liczbie kilku milionów sztuk każda. Gra była komercjalnym rozczarowaniem Cyan Worlds i przyczyną kłopotów finansowych firmy; niemniej jednak zyskała zagorzałych fanów.

Ten artykuł opisuje ważne wydarzenia w 2003 roku w grach komputerowych i wideo. Zapoznaj się również z: Historia gier komputerowych.

Dodatki[ | edytuj kod]

Do gry zostały wydane dwa oficjalne dodatki:

  • To D'ni – pierwszy, darmowy dodatek, którego akcja dzieje się w opuszczonym mieście cywilizacji D'ni.
  • The Path of the Shell – drugi, tym razem płatny dodatek, w którym gracze przemierzają nowe Wieki i odkrywają nowe historie.
  • Linki zewnętrzne[ | edytuj kod]

  • Oficjalna strona serii Myst (wersja zarchiwizowana) (ang.)




  • Reklama