• Artykuły
  • Forum
  • Ciekawostki
  • Encyklopedia
  • Uniwersalny asynchroniczny nadajnik-odbiornik

    Przeczytaj także...
    USRT (ang. Universal Synchronous Receiver Transmitter) – obwód scalony używany do synchronicznej transmisji danych przez port szeregowy komputera.Port szeregowy (ang. Serial Port) – port komputerowy, przez który dane są przekazywane w formie jednego ciągu bitów. Port ten jest zwykle zaopatrzony w specjalny układ o nazwie UART, który tłumaczy ciągi bitów na bajty i na odwrót.
    Uniwersalny synchroniczny i asynchroniczny nadajnik-odbiornik, USART (od ang. universal synchronous asynchronous receiver-transmitter) – w mikrokontrolerach uniwersalny port mogący pracować w trybie transmisji synchronicznej i asynchronicznej.

    Uniwersalny asynchroniczny nadajnik-odbiornik, UART (od ang. universal asynchronous receiver-transmitter) – układ scalony służący do asynchronicznego przekazywania i odbierania informacji poprzez port szeregowy.

    Zawiera on konwerter równoległo-szeregowy (ang. parallel-to-serial), do konwersji danych przesyłanych z komputera, i szeregowo-równoległy (ang. serial-to-parallel), do konwersji danych przychodzących do komputera. UART posiada także bufor do tymczasowego gromadzenia danych w przypadku szybkiej transmisji.

    URT (ang. Universal Receiver Transmitter) - obwód zintegrowany używany do komunikacji synchronicznej, asynchronicznej lub kombinowanej synchronicznej/asynchronicznej. Zawiera konwerter serial-to-parallel dla danych wychodzących z komputera i parallel-to-serial dla danych przychodzących.Układ scalony (ang. integrated circuit, chip, potocznie po polsku kość) – zminiaturyzowany układ elektroniczny zawierający w swym wnętrzu od kilku do setek milionów podstawowych elementów elektronicznych, takich jak tranzystor, dioda półprzewodnikowa, opornik i kondensator.

    Serial frame.png

    Zobacz też[ | edytuj kod]

  • URT
  • USRT
  • USART




  • Warto wiedzieć że... beta

    Bufor to obszar pamięci służący do przechowywania danych do komunikacji pomiędzy dwoma systemami, np. bufor karty sieciowej przechowuje pakiety, które mają zostać wysłane, a bufor karty graficznej – to co ma zostać wyświetlone na ekranie.

    Reklama

    Czas generowania strony: 0.006 sek.