Ugh!

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Ugh! – zręcznościowa gra komputerowa, wydana przez jeden z odłamów firmy Blue Byte, podsekcję Play Byte na platformach PC, Amiga i Commodore 64. Oryginalnymi autorami i pomysłodawcami tytułu byli programiści z firmy Ego Software. Zadaniem gracza jest sterowanie prehistoryczną taksówką powietrzną, napędzaną siłą mięśni kierowcy-jaskiniowca. Ma on za zadanie wykonywać w jak najkrótszym czasie kursy na żądanie pasażerów, przewożąc ich między umieszczonymi na platformach jaskiniami. Zadanie utrudniają latające pterodaktyle, wielkie triceratopsy (kontakt z nimi skutkuje utratą życia, ale można je czasowo ogłuszać za pomocą kamieni) oraz wiejący wiatr. Utratą życia kończy się także zbyt mocne uderzenie o platformę lub podłoże oraz strącenie pasażera do zajmującej dół każdego poziomu wody (niektórzy z nich tonęli od razu, inni potrafili chwilę utrzymać się na powierzchni).

Commodore 64, C64, CBM64 – komputer domowy z lat 80. XX wieku firmy Commodore Business Machines (CBM). C64 był dotychczas najlepiej sprzedającym się komputerem w historii informatyki.Amiga (hiszp. la amiga – przyjaciółka) – popularna marka komputerów produkowanych między innymi przez firmę Commodore. Po bankructwie Commodore marka została przejęta przez firmę Escom, a następnie przez Gateway. W końcu wyłoniła się samodzielna firma Amiga INC, która po bankructwie sprzedała wszelkie prawa firmie KMOS. Z kolei KMOS zmieniło nazwę na Amiga Inc.

Gra liczy 69 poziomów - dzięki systemowi kodów możliwe jest rozpoczęcie zabawy od dowolnego z nich.

Gra komputerowa (gra wideo, ang. video game) – rodzaj oprogramowania komputerowego przeznaczonego do celów rozrywkowych bądź edukacyjnych (rozrywka interaktywna) i wymagającego od użytkownika (gracza) rozwiązywania zadań logicznych lub zręcznościowych. Gry komputerowe mogą być uruchamiane na komputerach osobistych, specjalnych automatach, konsolach do gry, telewizorach, telefonach komórkowych oraz innych mobilnych urządzeniach, nazywanych łącznie platformami sprzętowymi. Zadania stawiane przed graczem w grach komputerowych różnią się w zależności od gatunku i mogą polegać na przykład na rozwiązaniu zadania logicznego, eliminacji wirtualnych przeciwników czy też rywalizacji ze sztuczną inteligencją bądź innymi graczami (gra wieloosobowa); interaktywna rozrywka w celach zawodowych nosi nazwę sportu elektronicznego.




Reklama